Η γενιά των ρεκόρ αποχωρεί από την TV - Η νέα εποχή μετά το «αντίο» και του Γιώργου Παπαδάκη

Το τέλος του «Καλημέρα Ελλάδα» με δάκρυα από τον Γιώργο Παπαδάκη σηματοδοτεί και το τέλος μίας άλλης τηλεόρασης. Εκείνης των ρεκόρ, της ουσίας, των μεγάλων παρουσιαστών
Ο Γιώργος Παπαδάκης φορτισμένος συναισθηματικά έκλεισε την 34η χρονιά του «Καλημέρα Ελλάδα» και έριξε την αυλαία για την μακριοβιότερη πρωινή εκπομπή. Αν απομονώσουμε τα προσωπικά χαρακτηριστικά μίας λαμπρής δημοσιογραφικής καριέρας, αυτό το τέλος είναι μία ακόμη δυνατή αποχώρηση μίας γενιάς που δημιούργησε την ιδιωτική τηλεόραση και έχτισε τα θεμέλια της σημερινής.
Είμαστε όμως έτοιμοι για τη νέα εποχή; Υπάρχουν πρόσωπα αντίστοιχα όχι απλά για να καλύψουν το κενό αλλά για δημιουργήσουν μία άλλη και εξίσου πετυχημένη πορεία;
Ο Γιώργος Παπαδάκης μίλησε ανοιχτά για κριτικές και επιθέσεις, αλλά η έκπληξη ήρθε από τη σύζυγό του
Όσοι μένουν, όσοι φεύγουν και ανάμεσά τους και οι τηλεθεατές
Ο Γιώργος Παπαδάκης ξέσπασε σε κλάματα σήμερα, αποχαιρετώντας το κοινό του και τους συνεργάτες του κλείνοντας ένα τεράστιο κεφάλαιο για την ελληνική τηλεόραση. Γιατί το «Καλημέρα Ελλάδα» υπήρξε η βάση όλης της πρωινής ζώνης όπως τη γνωρίζουμε σήμερα. Έκλεισε όμως και ένα δικό του κεφάλαιο που περιελάμβανε πολλές θυσίες και πολλή δουλειά.
«Σας ευχαριστώ μέσα από τα βάθη της καρδιάς μου γιατί με αντέξατε, με κάνατε να νιώσω ένας άνθρωπος της διπλανής πόρτας που είχε τη δυνατότητα να του ανοίγετε τη δική σας πόρτα και να με βάζετε μέσα στο σπίτι σας».
Ο Γιώργος Παπαδάκης είναι από τους τελευταίους μίας γενιάς που μεγαλούργησε και ουσιαστικά δημιούργησε τις βάσεις της ιδιωτικής τηλεόρασης, παραμένοντας στην πρώτη γραμμή για 3 και πλέον δεκαετίες.
Μία γενιά με διαφορετικό μορφωτικό επίπεδο, έναν διαφορετικό κώδικα επαγγελματικών αξιών που στόχευε στο συλλογικό και όχι στο ατομικό αποτέλεσμα. Που είχε το χάρισμα και τη λάμψη.
Στη δική του «σειρά» (ως εμπειρία και όχι ως ηλικία) παραμένουν ακόμη ενεργοί η Αγγελική Νικολούλη, ο Νίκος Χατζηνικολάου, ο Ανδρέας Μικρούτσικος και μία νεότερη γενιά που ξεκίνησε εκείνη την εποχή και είναι η μεταβατική: Αρναούτογλου, Γερμανού, Κανάκης κ.α. Παραμένει ακόμη η Ελένη Μενεγάκη γιατί κάνει απλά μία παύση και δεν έχει αποχωρήσει από την τηλεόραση.
Αυτή η παλαιότερη γενιά ακολουθεί τη φυσιολογική ροή των πραγμάτων, αλλά οι περισσότεροι δεν αποχωρούν μόνο λόγω ηλικίας. Δυστυχώς στην Ελλάδα σε αντίθεση για παράδειγμα με την αμερικάνικη τηλεόραση, υπάρχουν ακόμη κατάλοιπα ηλικιακού ρατσισμού στην TV.
Αποχωρούν γιατί και η ίδια η τηλεόραση άλλαξε. Μειώθηκε το κοινό της ενώ αντίθετα αυξήθηκαν αριθμητικά οι εκπομπές ίδιου περιεχομένου. Άλλαξαν τα ποιοτικά και τα εμπορικά της χαρακτηριστικά, ενώ η πληροφόρηση κυρίως στην ενημέρωση γίνεται πια μέσω internet.
Άλλαξαν επίσης τα κοινωνικά πρότυπα, η αισθητική, οι συνήθειες του κοινού, τη στιγμή που και οι άνθρωποι που αποτελούν την πολιτική επικαιρότητα αλλά και αυτοί που αποτελούν τη λεγόμενη showbiz άλλαξαν και εκείνοι. Υπήρχαν μεγάλες φυσιογνωμίες και στους δύο αυτούς χώρους στις προηγούμενες γενιές, σταρ του είδους τους που - για να το πω απλά - «πουλούσαν» όταν έβγαιναν σε μία εκπομπή.
Τι θα φέρει όμως η νέα εποχή στην TV όταν δεν θα υπάρχει αυτή η γενιά;
Τα ιδιωτικά κανάλια δεν είχαν προβλέψει και δεν είναι ακόμη έτοιμα για ολοκληρωμένο σχέδιο που αφορά στη νέα εποχή της TV. Την ώρα που οι πλατφόρμες είναι η νέα τηλεόραση και το νεανικό κοινό έχει πλήρως απομακρυνθεί από τη μικρή οθόνη και προτιμά την οθόνη του κινητού ή του υπολογιστή του.
Από την άλλη πλευρά όμως δεν δίνονται ευκαιρίες και κυρίως χρόνος, σε νέα πρόσωπα για να γίνουν οι άξιοι απόγονοι αυτής της προηγούμενης γενιάς.
Ακόμη και αν διαθέτουν ταλέντο και είναι αφοσιωμένοι σε αυτή τη δουλειά. Ακόμη και αν είναι έτοιμοι να γίνουν «μαραθωνοδρόμοι» όπως ο Γιώργος Παπαδάκης και άλλοι της δικής του γενιάς και διαθέτουν τον ίδιο κώδικα αξιών.
Μήπως είναι καιρός όμως να αλλάξουν νοοτροπία και κάποια στελέχη της ελληνικής τηλεόρασης; Να στοχεύσουν δηλαδή στα νέα πρόσωπα, στην ποιότητα, στο αξιόλογο περιεχόμενο και να αφήσουν για λίγο κατά μέρος ως κριτήριο το εφήμερο κέρδος;