Είδαμε το ντοκιμαντέρ για τη Victoria Beckham στο Netflix κι ευτυχώς υπάρχει και ο David

Πατούλια Κατερίνα
Είδαμε το ντοκιμαντέρ για τη Victoria Beckham στο Netflix κι ευτυχώς υπάρχει και ο David

Aξίζει να δεις το ντοκιμαντέρ για τη Victoria;

Όταν ο David Beckham κυκλοφόρησε το ντοκιμαντέρ του στο Netflix, Beckham, πριν από δύο χρόνια, η σύζυγός του τελικά ήταν αυτή που τον επισκίασε.

Η Victoria, πρώην Spice Girl που έγινε σχεδιάστρια μόδας, δεν παρουσιάστηκε απλώς ως η γυναίκα που στάθηκε στο πλευρό του David μέσα από τα σκάνδαλα και τις φήμες περί εξωσυζυγικών σχέσεων, αλλά ως μια προσωπικότητα γοητευτική και διασκεδαστική από μόνη της. Ήταν, άλλωστε, εκείνη που χάρισε στο ντοκιμαντέρ τη viral στιγμή του: όταν, προσπαθώντας να τονίσει τις «εργατικές της ρίζες», ο David τη διέκοψε υπενθυμίζοντάς της πως πήγαινε σχολείο με Rolls-Royce.

Τώρα, που το ντοκιμαντέρ για τη Victoria Beckham έφτασε στο Netflix, πάθαμε μια μικρή απογοήτευση, αφού παρακολουθήσαμε τα τρία επειδόδια και καταλάβαμε πως αντί το ντοκιμαντέρ να εστιάζει στις Spice Girls, επικεντρώνεται κυρίως στο ομώνυμο fashion brand της σχεδιάστριας.

Δεν προκαλεί, λοιπόν, έκπληξη ότι η ίδια ομάδα παραγωγής δημιούργησε μια νέα σειρά ντοκιμαντέρ αποκλειστικά για εκείνη. Ωστόσο, το Victoria Beckham δεν είναι το αποκαλυπτικό, «χωρίς φίλτρα» πορτρέτο που πολλοί περίμεναν. Αντίθετα, είναι ένα ντοκιμαντέρ μόδας που επικεντρώνεται σχεδόν αποκλειστικά στο άγχος και την προετοιμασία της Beckham για την επίδειξη της στο Παρίσι τον περασμένο Σεπτέμβριο. Δεν πρόκειται για μια σειρά για τη Beckham ως άνθρωπο, αλλά για τη Beckham ως brand.

Το ερώτημα που τίθεται μετά το ντοκιμαντέρ είναι: βλέπουμε επιτέλους την πραγματική Victoria Beckham;

Αυτή που γελά, που έχει χιούμορ, που αυτοσαρκάζεται; Η απάντηση είναι κάπως ναι, κάπως όχι.

Αυτό που καταλήγουμε να βλέπουμε είναι ένα πολύ προσεκτικά ελεγχόμενο πορτρέτο μιας γυναίκας εξαιρετικά φιλόδοξης και πειθαρχημένης, μιας γυναίκας που στα 51 της, ακόμα προσπαθεί να αποδείξει πράγματα, κυρίως στον ίδιο της τον εαυτό.

Ο David τη λατρεύει, αυτό είναι φανερό και στα δύο ντοκιμαντέρ, όμως εκείνη φαίνεται να μην έχει συμφιλιωθεί πλήρως με την εικόνα της. Τα φαντάσματα του παρελθόντος από τις εποχές που της έλεγαν ότι δεν ήταν «αρκετά όμορφη» για να σταθεί μπροστά στη σκηνή στη δραματική σχολή, μέχρι τα δημοσιεύματα που τη βάφτιζαν «Skinny Spice» ή «Chubby Spice», εξακολουθούν να την κυνηγούν.

Σκηνοθετημένο από τη Nadia Hallgren (Becoming, το ντοκιμαντέρ της Michelle Obama) και παραγωγή της Studio 99 του David Beckham, η σειρά τριών επεισοδίων παρακολουθεί τη Victoria να προετοιμάζεται για την Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι, ένα καθοριστικό show για το brand της, που επιδιώκει να αποδείξει τη δημιουργική και οικονομική του ανθεκτικότητα μετά από δύσκολα χρόνια.

Αλλά πού είναι οι Spice Girls;

Αυτές οι γυναίκες ήταν εκεί από την αρχή, πολέμησαν τον ίδιο σεξισμό, την ίδια κριτική, τη δεκαετία του ’90. Πόσο πιο δυνατό θα ήταν το ντοκιμαντέρ αν ακούγαμε τη φωνή της Ginger, της Sporty, της Scary ή της Baby Spice!

Ελάχιστα ακούμε και από (για) τα τέσσερα παιδιά της. Υπάρχουν μόνο μερικές τρυφερές στιγμές με τη μοναχοκόρη της, Harper, ενώ ο πρωτότοκος Brooklyn και η σύζυγός του, Nicola Peltz, με τους οποίους, όπως φημολογείται, η σχέση είναι τεταμένη, απουσιάζουν εντελώς. Δεν θα είχε άραγε ενδιαφέρον θα ήταν να τη δούμε να μιλά για το πώς είναι να λείπει το παιδί σου από τη σημαντικότερη στιγμή της καριέρας σου;

Αυτό δεν σημαίνει ότι η Victoria δεν ανοίγεται καθόλου απλά επιλέγει τι θα μοιραστεί

Για παράδειγμα, μιλά για τη διατροφική της διαταραχή, παραδέχεται ότι είναι «control freak» και ότι ήταν «πολύ καλή στο να λέει ψέματα» για την υγεία της. Όλα αυτά, όπως εξηγεί, ήταν αποτέλεσμα bullying και σκληρής κριτικής, πρώτα στο σχολείο και έπειτα από τα μέσα ενημέρωσης.

Ο David Beckham, στο δικό του ντοκιμαντέρ, μάς αποκάλυψε πλευρές που δεν γνωρίζαμε: την αγάπη του για τη μελισσοκομία, τη μαγειρική, την καθαριότητα. Η Victoria, από την άλλη, θέλει να αποδείξει πως είναι μια σοβαρή σχεδιάστρια μόδας αλλά εμείς, οι θεατές, θέλουμε κάτι περισσότερο από ένα επιχειρηματικό πλάνο. Οι στιγμές που τη βλέπουμε χαλαρή, γελαστή, παιχνιδιάρα με την οικογένεια είναι μαγικές, αλλά δυστυχώς σπάνιες.

Ίσως ο Fisher Stevens (σκηνοθέτης του ντοκιμαντέρ του David) να είχε καταφέρει να τη «ξεκλειδώσει» λίγο περισσότερο. Η Hallgren, παρότι ταλαντούχα, δεν φαίνεται να φτάνει τόσο βαθιά.

Στην εποχή των «εγκεκριμένων» celebrity ντοκιμαντέρ, το Victoria Beckham δεν ξεφεύγει από τον κανόνα.

Ίσως, λοιπόν, το ερώτημα είναι: Τι θέλουμε ως θεατές;

Το εγκεκριμένο και στυλιζαρισμένο παρασκήνιο, τα σπίτια, τα ρούχα, τους διάσημους φίλους ή την ωμή αλήθεια; Με χιούμορ και λίγη αυτοκριτική, κάτι τέτοιο κατάφερε πρόσφατα να κάνει ο Charlie Sheen στο δικό του ντοκιμαντέρ.

Για τον μέσο θεατή, το παρασκήνιο για παράδειγμα μιας επίδειξης μόδας στο Παρίσι δεν είναι αρκετά συναρπαστικό. Παρά τις σύντομες εμφανίσεις εντυπωσιακών ονομάτων όπως οι Donatella Versace, Tom Ford, Anna Wintour, Juergen Teller, κανείς δεν καταφέρνει να μας πει κάτι ουσιαστικό για τη Victoria πέρα από τη δημόσια, στιλιζαρισμένη εικόνα της.

Μας υπενθυμίζεται ξανά και ξανά ότι μια επίδειξη μόδας είναι αγχωτική και χαοτική, όμως η Beckham διατηρεί την παγερή, αυστηρή της έκφραση καθ’ όλη τη διάρκεια.

Υπάρχουν κάποιες καλές στιγμές του γνωστού σπάνιου χιούμορ της Μπέκαμ όπως όταν, αρνούμενη μια σοκολάτα από τον David, λέει γελώντας: «Δεν έχω αγγίξει σοκολάτα από τα ’90s, δεν θα ξεκινήσω τώρα» αλλά κατά τα άλλα παραμένει αφοσιωμένη ντυμένη πάντα με το «πρόσωπο της δουλειάς».

Αν υπάρχει ένα μήνυμα που θέλει να περάσει, είναι πως πρέπει να τη λαμβάνουμε σοβαρά. Το αποτέλεσμα είναι ένα ντοκιμαντέρ καλαίσθητο, αλλά άχαρο ή καλύτερα Χωρίς Χαρά!