Οι followers είπαν: «φτάνει» στην υπερβολή του Σασμού και η Μαρία Τζομπανάκη υπερασπίστηκε τον θρήνο

Κατερίνα Μπούσιου

Λόγω προφανώς του ανταγωνισμού με τη «Μάγισσα» ο Σασμός ξεπέρασε το όριο σε έναν μαραθώνιο θρήνου και σκηνοθετικού υπερβάλλοντος ζήλου. 

Η τηλεόραση μπορεί είναι συνώνυμη πολλές φορές με την υπερβολή, ειδικά αν τη «σερβίρεις» με αισθητική. Όμως το χθεσινό επεισόδιο του Σασμού ξεπέρασε αυτό που οι φανς θέλουν, από τη σειρά που αγάπησαν πριν από τρία χρόνια. Οι ενστάσεις πολλές και η Μαρία Τζομπανάκη θέλησε να αποκαταστήσει την αλήθεια για μία λεπτομέρεια, με κάπως έντονο τρόπο.

Ωραίο το θέαμα αλλά υπερβολικό

Η αισθητική κουλτούρα του σκηνοθέτη Κώστα Αναγνωστόπουλου που φέτος συμμετέχει στον Σασμό με περγαμηνές από το Μαύρο Ρόδο και στις Άγριες Μέλισσες, φάνηκε κατά πολύ στο χθεσινό επεισόδιο της κηδεία του Νικηφόρου. Ατμοσφαιρικό φως από χαραμάδα στο σπίτι και στην εκκλησία, μία γενικότερη μυσταγωγία και κινησιολογία που παρέπεμψε σε αρχαία τραγωδία.

Θα μπορούσε, με αυτούς τους ταλαντούχους ηθοποιούς που διαθέτει η σειρά να μέναμε εκεί, κάνοντας απλά ένα σχόλιο ότι δεν ήταν αποκρουστικό. Όμως εδώ και μία εβδομάδα συνεχίζεται μία ιστορία θρήνου η οποία μοιάζει επαναλαμβανόμενη. Και χθες επίσης ακούσαμε σχεδόν τους ίδιους διαλόγους με τις προηγούμενες ημέρες. Η δε σκηνή με το φάντασμα του συζύγου της καπετάνισσας Καλλιόπης που έπιασε ψιλή κουβέντα μαζί της στο κρεβάτι, ήταν πέρα από κάθε φαντασία ή ποιητική αδεία.

Ακόμη και σε αυτό, δίνω ένα ελαφρυντικό επειδή μιλάμε για μία λαϊκή σειρά και επειδή στην σκηνή αυτή τόσο ο Ζαχαρίας Κεφαλογιάννης όσο και η Μαρία Τζομπανάκη, λειτούργησαν με το σενάριο που είχαν και τις οδηγίες που πήραν. Έκαναν απλά τη δουλειά τους.

Σε αυτό όμως που θα συμφωνήσω με τους τηλεθεατές, είναι η υπερβολή στον θρήνο. Ο Σασμός έχει πια, μόνο αναίτιους θανάτους, μίσος και συνεχείς κόντρες. Που ακόμη και οι βέροι Κρητικοί όταν θα βλέπουν τη σειρά, θα αναρωτιούνται για αυτή την εξωπραγματική μεταφορά των ηθών και των εθίμων τους.

Η σειρά αν είχε διαμορφωθεί διαφορετικά και τις εκκρεμότητες του πρώτου κύκλου τις βλέπαμε στον δεύτερο, θα βλέπαμε μία άλλη σειρά.

Το κοινό στο Instagram διαμαρτυρήθηκε έντονα και στις 8 (!) χθεσινές αναρτήσεις του επίσημου προφίλ της σειράς.

Η δε Μαρία Τζομπανάκη, ως όφειλε θεώρησε χρέος της να απαντήσει σε ένα σχόλιο για κάτι που το γνωρίζει πολύ καλά. Όταν κάποιος της έγραψε ότι αυτά που γίνονται στον Σασμό (σ.σ για την κηδεία) είναι από άλλον αιώνα, έσπευσε να διευκρινίσει με κάπως έντονο τρόπο.

Και όπως έγραψε: «Καθόλου από άλλο αιώνα. Στην Κρήτη τιμούμε τους νεκρούς με αυτόν τον τρόπο. Και όταν φεύγει νέος εμπεριέχει και στοιχεία γάμου στον δύσκολο αυτό αποχαιρετισμό. Επειδή δεν πρόλαβε να τη ζήσει ο νεκρός».

Αφού ανέλυσε το έθιμο ταφής κατέληξε: «Αιώνες τώρα η Κρήτη κρατά τα έθιμά της. Μην το χλευάζετε κάτι που δεν γνωρίζετε».

.

Το σχίσμα του Σασμού: Η οικογένεια του Ορφέα Αυγουστίδη στα δύο και η τολμηρή απόφαση του Αστέρη

© 2014-2024 Queen.gr - All rights reserved
× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης