Η Taylor Swift αγόρασε τα δικαιώματα και των 6 άλμπουμ της κι αυτή είναι μια μέρα δικαίωσης
Οι fans της Taylor Swift σήμερα πανηγυρίζουν, αφού η 35χρονη κατάφερε να αγοράσει τα δικαιώματα όλων των άλμπουμ της μετά την κόντρα με τη δισκογραφική της.
«You belong with me», γράφει στην ανάρτησή της η Taylor Swift με την ίδια να ποζάρει αγκαλιά με τα 6 άλμπουμ της, αφού αγόρασε τα δικαιώματά τους. Και κάπως έτσι, μια μέρα χαράς ξημέρωσε για τους απανταχού «Swifties».
Η Taylor Swift βάζει τέλος στη φιλία με την Blake Lively και στηρίζει ξεκάθαρα πια τον Baldoni
Ο αγώνας της Taylor για τα άλμπουμ της
Η Taylor μέσω της ιστοσελίδας της ανακοίνωσε στους fans της ότι απέκτησε τα δικαιώματα για τις κύριες ηχογραφήσεις της, οι οποίες περιλαμβάνουν μουσική που είχε κυκλοφορήσει στο παρελθόν, μουσικά βίντεο, ταινίες συναυλιών και άλλα.
AMAs 2025: Νικήτρια η Billie Eilish με 7 βραβεία, αλλά η παρουσιάστρια JLo αποθεώθηκε
«Αυτή τη στιγμή το μυαλό μου είναι απλώς μια παρουσίαση διαφανειών. Όλες τις φορές που ήμουν τόσο κοντά, απλώνοντας το χέρι μου, μόνο και μόνο για να πέσει μέσα. Σχεδόν σταμάτησα να πιστεύω ότι θα μπορούσε ποτέ να συμβεί, μετά από 20 χρόνια που το "καρότο" κρεμόταν και τραβιόνταν μακριά», έγραψε η ίδια. «Αλλά όλα αυτά ανήκουν πλέον στο παρελθόν».
Οι επίσημες, αυθεντικές ηχογραφήσεις των έξι πρώτων άλμπουμ της Swift αποκτήθηκαν από την ιδιωτική εταιρεία Shamrock Capitol το 2020. Η εταιρεία αγόρασε τα masters από τον μουσικό μάνατζερ και στέλεχος Scooter Braun, ο οποίος τα είχε αγοράσει το 2019 όταν απέκτησε την πρώτη εταιρεία της Swift, την Big Machine Label Group.
Δεν είναι ασυνήθιστο για καλλιτέχνες μεγάλων δισκογραφικών εταιρειών, η δισκογραφική εταιρεία να είναι αυτή που κατέχει τα δικαιώματα για τις κύριες ηχογραφήσεις. Καλλιτέχνες όπως ο Jay-Z και η Rihanna ωστόσο, έχουν φροντίσει να αγοράσουν πίσω τις κύριες ηχογραφήσεις των πρώτων τους δουλειών. Αυτό προσπάθησε να κάνει και η Taylor Swift, αφού πέρα από τους στίχους και τη μουσική στα περισσότερα τραγούδια της είχε γράψει η ίδια, ενώ είχε επιμεληθεί και πολλά βιντεοκλίπ της.
Η δισκογραφική ωστόσο, προτίμησε να τα πουλήσει στον Braun το 2019 με την ποπ σταρ να εκφράζει δημόσια την αποδοκιμασία της για την αγορά αυτή.
«Αυτό είναι το χειρότερο σενάριό μου», είχε γράψει τότε η ίδια σε μια ανάρτηση στο Tumblr, λέγοντας ότι υποψιαζόταν εδώ και καιρό ότι ο επικεφαλής της Big Machine, Scott Borchetta, σχεδίαζε να πουλήσει την εταιρεία και μαζί τον κατάλογό της. «Αυτό συμβαίνει όταν υπογράφεις μια συμφωνία στα δεκαπέντε σου χρόνια με κάποιον για τον οποίο ο όρος «πίστη» είναι ξεκάθαρα μόνο μια συμβατική έννοια».
Το συμβόλαιο της Swift με την Big Machine είχε λήξει το 2018 και η ίδια ισχυρίστηκε ότι η εταιρεία της είχε προσφέρει την ευκαιρία να αγοράσει πίσω τα δικαιώματά της, αν υπέγραφε εκ νέου νέο συμβόλαιο και «κέρδιζε» πίσω τα πρώιμα άλμπουμ, ένα για κάθε νέο άλμπουμ που ηχογραφούσε. Η εταιρεία απάντησε σε ανακοίνωσή της ότι οι δυο πλευρές εργάζονταν μαζί σε ένα «νέο τύπο συμφωνίας για τον κόσμο του streaming μας, που δεν θα συνδέεται απαραίτητα με “άλμπουμ” αλλά περισσότερο με χρονική διάρκεια». Η Swift υπέγραψε τελικά μια συμφωνία για πολλά άλμπουμ με την Universal Music Group στα τέλη του 2018.
Η διαμάχη για τα δικαιώματα πυροδότησε μια πολυετή ιστορία, εξαιτίας της οποίας η 35χρονη τραγουδίστρια ηχογραφούσε εκ νέου όλα τα πρώτα έξι άλμπουμ της - αφού εξακολουθούσε να διατηρεί τα πνευματικά δικαιώματα της μουσικής και των στίχων της - ξεκινώντας το 2021 με το Fearless (Taylor's Version), μια αναδημιουργία της επιτυχίας του 2008, και συνεχίζοντας με τα Red (Taylor's Version), Speak Now (Taylor's Version) και 1989 (Taylor's Version). Έτσι θα έπαιρνε εκείνη τα λεφτά για τις δημιουργίες της αφού οι δικές της version θα πουλούσαν περισσότερο απότα κανονικά άλμπουμ που η δισκογραφική είχε πουλήσει στον Braun.
Γι' αυτό και πολλοί fans της πίστευαν πως θα ανακοίνωνε την κυκλοφορία του «Reputation (Taylor's Version)» τη βραδιά των Αμερικάνικων βραβείων.
Στην ανακοίνωση της Swift σχετικά με την απόκτηση των δικαιωμάτων των άλμπουμ της, αναφέρει ότι τα υπόλοιπα δύο άλμπουμ που σχεδίαζε να κυκλοφορήσει ως επανεκτελέσεις - το Reputation και το ομώνυμο ντεμπούτο της - «μπορούν ακόμα να έχουν τις στιγμές τους για να επανεμφανιστούν όταν έρθει η κατάλληλη στιγμή».
