Φοίβος: Αυτή είναι η ζωή μου

Φοίβος: Αυτή είναι η ζωή μου

Άγνωστες πληροφορίες για τη ζωή του μουσικοσυνθέτη.

Κλασσικό Λύκειο Αναβρύτων στα τέλη της δεκαετίας του 80.
Ο Φοίβος είναι ένας από τους εκατοντάδες μαθητές του κολλεγίου. Καλός και επιμελής μαθητής, ήσυχο και συνεσταλμένο παιδί με ελάχιστες παρέες, που προτιμούσε να συχνάζει στα Εξάρχεια παρά στα Βόρεια προάστια
Οι γονείς του είχαν χωρίσει και εκείνος έμενε με τη μητέρα του Αφροδίτη Κοζανιτά στο Καστρί. Η μητέρα του ήταν μια όμορφη και εντυπωσιακή αστή, που είχε εμπλακεί σε ένα απ τα μεγαλύτερα σκάνδαλα της εποχής. Υπήρξε σύντροφος του γνωστού ηθοποιού Γιάννη Γκιωνάκη, ο οποίος την είχε πυροβολήσει τον Οκτώβριο του 1984. Η ιστορία για πολύ καιρό ήταν το νούμερο ένα κουτσομπολιό στις παρέες και στα περιοδικά της εποχής.
Ο Φοίβος προσπάθησε με κόπο να εξισορροπήσει δύο επιθυμίες. Των γωνιών του που τον ήθελαν δικηγόρο και την δική του που ήταν η μουσική.

ΠΩΣ ΞΕΚΙΝΗΣΑΝ ΟΛΑ
Το 1989 μπαίνει στη Νομική σχολή Αθηνών, αλλά δεν έχει εγκαταλείψει το όνειρο μια καριέρας στη μουσική. Το 1992 υπογράφει το πρώτο του LP με τίτλο "Στυλ" και με την Βίκυ Χαρίτου να τραγουδά: "Γιατί έχω στυλ και σεξ απίλ, είμαι κούκλα ανφάς και προφίλ". Η πρώτη του προσπάθεια είχε μηδενική απήχηση.
Ένα χρόνο μετά και ενώ σαρώνει ο δίσκος "Παραδέχτηκα" της Άλκηστης Πρωτοψάλτη με την Λίνα Νικολακοπούλου και μουσική του Γκόραν Μπρέγκοβιτς, ο Γιάννης Δουλάμης στη Sony ψάχνει έναν ανάλογο ήχο για το δίσκο της Καίτης Γαρμπή "Έως τον Παράδεισο".
Ακούει διάφορα demo και επιλέγει τον Φοίβο Τασσόπουλο.
Τελικά ο Φοίβος έγραψε για το δίσκο τρία τραγούδια που δεν είχαν καμία σχέση με τον Μπρέγκοβιτς, αλλά έγιναν επιτυχίες
Στον επόμενο δίσκο της Καίτης Γαρμπή υπογράφει το μισό δίσκο και το όνομα του αναγράφεται στο εξώφυλλο. Αρχίζει να διαφαίνεται στους ανθρώπους της μουσικής βιομηχανίας ότι ο Φοίβος δεν είναι απλά συνθέτης, αλλά μια μηχανή επιτυχιών που έπρεπε να εκμεταλλευτούν .
Το 1994 κλείνει αποκλειστικό συμβόλαιο με την Sony Music το οποίο σύμφωνα με έγκυρες φήμες αγγίζει τα 200 εκατομμύρια δραχμές. Ακολουθεί το L.P "Αρχίζω πόλεμο" που γράφει εξολοκλήρου και η μια πλατίνα διαδέχεται την άλλη. Ταυτόχρονα γράφει τον πρώτο δίσκο του Αντώνη Ρέμου και μερικά κομμάτια στη Μαντώ .

Η Mίnos υπογράφει μαζί του τετραετές συμβόλαιο με απεριόριστες παροχές , ενώ η αμοιβή του αγγίζει σύμφωνα με τις φήμες το μισό δισεκατομμύριο δραχμές. Η Sony επιμένει με τη σειρά της ότι χρωστάει, σύμφωνα με το συμβόλαιο του, ακόμη 12 τραγούδια . Το θέμα διευθετείται με τον c.d της Καίτης Γαρμπή "Αυτό το Κάτι" και το c.d single του Διονύση Σχοινά "Συγκοινωνούντα Δοχεία". Στη νέα του εταιρεία ο Βασίλης Καρράς, η Άντζελα Δημήτριου είναι οι καλλιτέχνες που βλέπουν την καριέρα τους να ανασταίνεται χάρις σε εκείνον. Ο Φοίβος γίνεται φορέας του νέο-ποπ κινήματος, αναβαθμίζει τις παραγωγές , πιάνοντας το εφήμερο πνεύμα της εποχής, μιας εποχής που διασκεδάζει με το εφήμερο σουξέ. Ο Φοίβος γίνεται το διαβατήριο για την επιτυχία και κανείς δεν του αρνείται συνεργασία. Πλην του Αντώνη Ρέμου που αρνήθηκε να τραγουδήσει τραγούδια του στο δεύτερο δίσκο , και το υλικό σύμφωνα με πληροφορίες χρησιμοποιήθηκε στον πρώτο δίσκο του Γιώργου Λεμπέση

Το 1997 υπογράφει τον δίσκο της Δέσποινας Βανδή "Οι δέκα Εντολές"
εγκαινιάζοντας τη συνεργασία τους, που αποφέρει απίστευτα σουξέ και κέρδη εκατομμυρίων. Το 1999 σπάει το συμβόλαιο του με τη Minos και υπογράφει με την νεοσύστατη τότε εταιρεία του ΑΝΤ1, "Heaven". Τον ακολουθούν η Δέσποινα Βανδή, ο Γιώργος Λεμπέσης και μερικά εξώδικα. Με τη Minos είχε αποκτήσει τον απόλυτο έλεγχο των παραγωγών, στη Heaven απέκτησε και το δικαίωμα να επιλέγει τους καλλιτέχνες που θα συνεργάζεται. Η Μinos διαμαρτύρεται και ο Φοίβος γράφει για τον Σάκη Ρουβά για να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις του. Το 2009 αποχωρεί από την Heaven για ιδρύσει μαζί με τον όμιλο star την δική του εταιρία τη Spicy

ΌΤΑΝ Ο ΦΟΙΒΟΣ ΔΟΥΛΕΥΕΙ
Λένε ότι μπορεί κανείς να καταλάβει την προσωπικότητα κάποιου, από τον τρόπο που δουλεύει. Ο Φοίβος λοιπόν είναι παθιασμένος με τη δουλειά του. Ξενυχτάει στα μηχανήματα, κλείνεται για ώρες στο studio, είναι μανιακός της μουσικής τεχνολογίας , παρακολουθεί τα πάντα και ελέγχει μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια. Οι συνεργάτες του είναι προσεκτικά επιλεγμένοι από τον ίδιο, συμμερίζονται την ίδια εμμονή με τη μουσική και φυσικά δεν έχουν ωράρια και υπερωρίες. Είναι τελειομανής, επιμένει στη λεπτομέρειας και απόλυτα συγκεντρωτικός. Τα πάντα περνάνε από τον έλεγχο του, αφού είναι εκτός από συνθέτης, ενορχηστρωτής και παραγωγός.

Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΟ ΦΟΙΒΟ
Εκείνος που διαχειρίζεται τα πάντα στα συμβόλαια του, τις οικονομικές του απαιτήσεις και τα δικαιώματά του, είναι ο δικηγόρος πατέρας του, ο οποίος όπως λένε είναι αυστηρός αλλά λογικός. Ο Φοίβος ή πιο σωστά ο πατέρας, ζητάει να παίρνει τα νόμιμα δικαιώματα του από οποιαδήποτε αναπαραγωγή του έργου του. Εκείνη την περίοδο γνωρίζει την Αμαλία Καντερέ που δούλευε στην εταιρεία ως υπεύθυνη δημόσιων σχέσεων για την τηλεόραση. Το 1999 παντρεύονται, έχουν αποκτήσει δύο παιδιά, την Ηλέκτρα και τον Έκτορα και είναι μέχρι σήμερα ερωτευμένοι και ευτυχισμένοι, σύμφωνα με όσα λένε οι φίλοι τους, γιατί οι ίδιοι δεν μιλάνε ποτέ.

Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΥ ΦΟΙΒΟΥ
Στην προσωπική του ζωή είναι ντροπαλός, αποφεύγει με τρόμο τις κάμερες, τις κοινωνικές εκδηλώσεις και τις δημόσιες σχέσεις. Σαν χαρακτήρας είναι κλειστός και δεν αφήνει να τον πλησιάσουν άνθρωποι που δεν εμπιστεύεται. Είναι στα όρια του να τον χαρακτηρίσεις αγοραφοβικό, δείχνει πάντα απόμακρος και εντελώς παράταιρος με όλο αυτό, που ο ίδιος έχει δημιουργήσει. Δεν πίνει, δεν καπνίζει και πρόσφατα έκοψε και τον καφέ. Μένει στην Εκάλη (στο προηγούμενο σπίτι του, μια βίλα 500 τ.μ, έχει μετακομίσει ο αδελφός του πρώην πρωθυπουργού, ο Νίκος Παπανδρέου) του αρέσει η φύση, αγαπά τις καταδύσεις και του αρέσουν τα ταξίδια σε εξωτικούς προορισμούς. Η άλλη του εμμονή, είναι τα γρήγορα ακριβά διθέσια αυτοκίνητα. Μπορεί η λίστα των φίλων του να είναι μικρή, αλλά είναι κτητικός με τις φιλίες του και τις συνεργασίες του.

20 ΧΡΟΝΙΑ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ
«Η pop τέχνη πρέπει να αντιμετωπίζεται σαν πίνακας του Άντυ Γουόρχολ. Για να την κατανοήσεις πρέπει να σταθείς μόνο στην επιφάνεια» έλεγε ο Τρούμαν Καπότε και είχε μάλλον δίκιο. Άλλωστε και η εφήμερη τέχνη είναι ένα κίνημα με τις δικές του αξίες και νόμους, αλλά χωρίς υπερβολικές ευκολίες, γιατί είναι εύκολο να κάνεις επιτυχία που διαρκεί ένα χρόνο, αλλά πολύ δύσκολο να τη συντηρήσεις για δεύτερο. Ο Φοίβος ήδη μετράει μια καριέρα 20 χρόνων. Μια καριέρα φαινόμενο, με δόξα , φήμη, σουξέ, χρήματα και κυρίως επιτυχία και η επιτυχία δεν κρίνεται, αλλά αναλύεται.