Sam Taylor-Wood: Η απόλυτη γυναίκα κούγκαρ που ξεπέρασε ακόμα και τη Demi Moore

Τα σκήπτρα δεν κατέχει πλέον η Demi Moore με τον Ashton Kutcher αλλά η 44χρονη, εκ Βρετανίας ορμώμενη, artist και κινηματογραφίστρια Sam Taylor-Wood. Η νέα βασίλισσα του celebrity μικροσύμπαντος της κουγκαροσύνης περνάει τα καλύτερα χρόνια της ζωής της με τον κατά 24 χρόνια μικρότερό της ηθοποιό Αaron Johnson. Οι δυο τους επιβεβαιώνουν περίτρανα τη λαϊκή θυμοσοφία πως ο έρωτας χρόνια δεν κοιτά. 

Η 40άρα και ο πρωτάρης

Στη συγκεκριμένη περίπτωση τo βασικό δεδομένο είναι το εξής: Η Sam Taylor-Wood και ο ηθοποιός Aaron Johnson είναι ευτυχισμένοι γονείς. Αν και δεν έχουν ακόμη ανέβει τα σκαλιά της εκκλησίας -έχουν παραμείνει, προς το παρόν, στο status του αρραβώνα- μεγαλώνουν μαζί και φουλ ερωτευμένοι τη μόλις εννέα μηνών κόρη τους κατοικώντας σε μια από τις πιο exclusive κατοικίες της βρετανικής πρωτεύουσας. Μια πενταόροφη κατοικία εποχής με οκτώ κρεβατοκάμαρες στο χλιδάτο Primrose Hill την οποία η Taylor-Wood αγόρασε πέρυσι σε μετρητά (!) έναντι του αστρονομικού ποσού των 11 εκατομμυρίων λιρών.

Η γνωριμία της με τον Αaron Johnson θα γίνει στο πλατό του «Nowhere Boy», την ταινία στην οποία θα κάνει το σκηνοθετικό ντεμπούτο της το 2009 με επίκεντρο τα εφηβικά χρόνια του πιο θρυλικού σκαθαριού της μουσικής βιομηχανίας, του John Lennon. Η Τaylor-Wood ανέκαθεν είχε εμμονή με τον τραγουδοποιό των Beatles. Στα 90s, με τον φίλο και συμφοιτητή της στο πανεπιστήμιο του Goldsmiths, Henry Bond (σ.σ. ίσως από τους πλέον επιδραστικούς visual artists της νέας βρετανικής σκηνής, aka Britart, στην οποία συγκαταλέγεται και η Τaylor-Wood μαζί με τον Damien Hirst) θα αναπαράγουν την εμβληματική φωτογραφία της Annie Leibovitz όπου ο Lennon διπλώνεται γυμνός πάνω στο ντυμένο σώμα της Yoko Ono φιλώντας της το μάγουλο. Ένα θρυλικό shooting που πραγματοποιήθηκε λίγες ώρες πριν τη δολοφονία του, το Δεκέμβριο του 1980 και έγινε εξώφυλλο στο περιοδικό Rolling Stone.

Στα γυρίσματα του «Nowhere Boy» η Τaylor-Wood εντυπωσιάστηκε με την άψογη λιβερπουλιανή προφορά του Johnson με το που εμφανίστηκε για την οντισιόν. Το ευχάριστο σοκ που της προκάλεσε ο 18χρονος -τότε- φέρελπις ηθοποιός ήταν τόσο μεγάλο, ώστε εκείνη θα ασκήσει ένα πιεστικό βέτο στους παραγωγούς της ταινίας για την επιλογή του στο τελικό καστ, υπερπηδώντας με τρόπο τους υπόλοιπους 299 συνυποψήφιούς του.
Μετά το τέλος των γυρισμάτων που κράτησαν σχεδόν εννιά εβδομάδες, η πρόταση του Jonshon να βγουν μαζί ραντεβού προκαλεί για δεύτερη φορά την έκπληξή της: «Tο σχεδίαζε πολύ καιρό πριν από όσο φανταζόμουν. Και ήταν απίστευτα ρομαντικό».

Ο Johnson θα θαυμάσει το ανήσυχο, νεανικό πνεύμα της, εκείνη θα γοητευτεί από την ωριμότητά του και μαζί θα γράψουν στα παλιά τους παπούτσια τους κακεντρεχείς που θα βιαστούν να σχολιάσουν τη μεγάλη διαφορά ηλικίας μόλις η σχέση τους διαρρεύσει στα media.
«Έχω πάρει πολλές σημαντικές αποφάσεις στη ζωή μου που σόκαραν αρκετό κόσμο. Ποτέ δεν με ενδιέφερε η γνώμη των άλλων, γιατί να το κάνω τώρα;».

Ο toy-boy Johnson (παρατσούκλι που του κόλλησε η Daily Mail) όχι μόνο θα την προσγειώσει στην πραγματικότητα αλλά θα μοιραστεί μαζί της την επιθυμία του να κάνουν τη δική τους οικογένεια. Εκείνος θα συνεχίσει την καριέρα του στο blockbuster ονόματι «Kick-Ass» στο ρόλο ενός αυτοδίδακτου, home made, σούπερ ήρωα (το 2012 θα κυκλοφορήσει το sequel) μην έχοντας μάτια για καμία άλλη γυναίκα πέρα από την αγαπημένη του: «Για να είμαι ειλικρινής, ποτέ δεν ζούσα τη ζωή μου ακολουθώντας κανόνες. Έχουμε μεγάλη σύνδεση μεταξύ μας και μιλάμε για πολλά πράγματα. Απολαμβάνουμε τη ζωή μας κι ό,τι βρίσκεται γύρω μας».

Η μάχη με την επάρατη νόσο, o πρώτος και μοναδικός, μέχρι σήμερα, γάμος της και οι διακρίσεις της στην τέχνη

Έχοντας χτυπηθεί δύο φορές από τον καρκίνο πριν από την ηλικία των 35 ετών (η πρώτη ήταν στην περιοχή των εντέρων, η δεύτερη στο στήθος) η Sam Taylor-Wood είναι από τις γυναίκες που δεν το βάζουν εύκολα κάτω. Αντιμετώπισε με τσαγανό τη χημειοθεραπεία, συγκρούστηκε με τους θεράποντες γιατρούς όταν αρνήθηκε να λάβει τη χορήγηση συγκεκριμένου φαρμάκου που θα προκαλούσε επιπλοκές στη γονιμότητά της και βγήκε και τις δύο φορές νικήτρια αν κι ακόμα φρικάρει με την ιδέα του ετήσιου τσεκ απ.

Το 1997, θα παντρευτεί τον Jay Jopling, «τον σούπερσταρ έμπορο έργων τέχνης» σύμφωνα με την Daily Telegraph και ιδιοκτήτη του White Cube, της πιο αβάν-γκαρντ γκαλερί στο Λονδίνο και εικαστική φωλιά των καλλιτεχνών της Britart με σημείο αναφοράς το εναλλακτικό Shoreditch.
Στα έντεκα χρόνια κοινού έγγαμου βίου θα αποκτήσουν δύο κόρες (την Angelica και τη Jessie Phoenix) και μέχρι το χωρισμό τους το 2008 θα αποτελούν το «προεδρικό ζευγάρι» της σύγχρονης βρετανικής τέχνης.

Η Taylor-Wood αποφάσισε να γίνει καλλιτέχνις επειδή ως επαγγελματική απασχόληση εξασφάλιζε άπειρες δυνατότητες στα χέρια της και τις oποίες αξιοποίησε στη συνέχεια στο έπακρο. Ειδικά μετά την πρώτη της δουλειά στο βεστιάριο της Βασιλικής Όπερας του Λονδίνου αλλά και αργότερα ως μάνατζερ ενός nightclub στο Camden, θα συνειδητοποιήσει εμπράκτως πως η όποια απογοήτευση ως artist δεν ήταν τίποτα μπροστά στη μιζέρια μιας δουλειάς που πραγματικά θα σιχαινόταν να κάνει.

Στα φοιτητικά χρόνια της στο Goldsmiths θα αποτελέσει ιδρυτικό μέρος της νεαρής κολεκτίβας των Young British Artists που θα συγκεντρώσει στα 90s τεχνοκριτικούς και επιμελητές εκθέσεων από όλο τον κόσμο προκειμένου να θαυμάσoυν τα έργα τους και τους νεωτεριστικούς προβληματισμούς τους: «Καταλαβαίναμε ότι συμμετείχαμε σε κάτι μνημειώδες. Υπήρχε μια πραγματικά σουρεάλ αίσθηση ότι ήμασταν μέρος του πνεύματος της εποχής».
Με αυτή την ορμή θα κατακτήσει το βραβείο του Πιο Υποσχόμενου Καλλιτέχνη στη Μπιενάλε της Βενετίας το 1997, ενώ την επόμενη χρονιά θα προταθεί για βραβείο Turner (αλλιώς τα Όσκαρ της τέχνης στο Ηνωμένο Βασίλειο).

Από κινηματογραφική σκοπιά, το «Nowhere Boy» κέρδισε τρεις υποψηφιότητες στα κινηματογραφικά βραβεία Βafta το 2009. Την προηγούμενη χρονιά, η μικρού μήκους ταινία της με τίτλο «Love You More» σε παραγωγή του πολυβραβευμένου σκηνοθέτη Anthony Minghella (βλέπε εννέα βραβεία Όσκαρ για τον Άγγλο Ασθενή) συμμετείχε στο διεθνές διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ των Καννών.

Ανάμεσα στα υπόλοιπα καλλιτεχνικά πρότζεκτ της που προκάλεσαν «θόρυβο» περιλαμβάνεται το video για τον κοιμώμενο David Beckham, αλλά και οι φωτογραφίες της με ένα σωρό διασημότητες που κλαίνε μπροστά στον φωτογραφικό φακό της. Μια ωδή στην αντρική θλίψη με δάκρυα και πόζες από τον Jude Law, τον Benicio Del Toro, τον Sean Pen, τον Ryan Gosling τον Robert Downey Jr και άλλους λαμπερούς άρρενες εκπροσώπους του Χόλιγουντ.

Το πιο πρόσφατο επίτευγμά της είναι το βίντεο κλιπ για το single «Überlin» του mega μουσικού γκρουπ των R.E.M. Σ' αυτό, ο Aaron Johnson βολτάρει στους δρόμους του Brick Lane χορεύοντας ένα ιδιόρρυθμο mix ακροβατικών, κλοτσιών πολεμικών τεχνών, μιμήσεων ζώων, break dance και pole dancing. Αυτές είναι μάλλον μερικές από τις παρενέργειες ενός ακομπλεξάριστου, δυνατού έρωτα που χρόνια δεν κοιτά και κακές γλώσσες δεν λογαριάζει...

  • Sam Taylor-Wood: Η απόλυτη γυναίκα κούγκαρ που ξεπέρασε ακόμα και τη Demi Moore
COMMENTS

Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ