Γιατί έγιναν τα πρωινά μεσημεριανά;

Γιατί έγιναν τα πρωινά μεσημεριανά;

Πώς η μία εκπομπή «αντιγράφει» την άλλη.

Το παρατήρησε μια φίλη μου και είχε απόλυτο δίκιο. Οι πρωινές εκπομπές έγιναν μεσημεριανές ακολουθώντας την πιο εύκολη και κυρίως την πιο φθηνή λύση που μπορεί να βρει κάποιος για να γεμίσει το πρόγραμμα του: το κουτσομπολιό και το σαχλοκούβεντο. Μαζί δηλαδή με τις κλασικές ρουμπρίκες που συνοδεύουν τα πρωινά από καταβολής τηλεόρασης, δηλαδή τη μαγειρική, τα ζώδια, τη μόδα και τα beaute, η πιο βασική στήλη των εκπομπών από τις 10 μέχρι τη μία το μεσημέρι είναι το καθαρό, πρωτόγονο κουτσομπολιό.

Ποιός τα έφτιαξε με ποιά, ποιός χώρισε, ποιός έκανε αρπαχτή, ποιός μάλωσε και ποιός κερατώνει τη γυναίκα του. Μάλιστα τα δυο πρωινά έχουν και ακριβώς τους ίδιους ρόλους μοιρασμένους ακριβώς με τον ίδιο τρόπο. Ο Άρης Καβατζίκης στο Mega και η Σάσα Σταμάτη στον Ant1 είναι οι επίσημοι κουτσομπόληδες, αυτοί που ανακοινώνουν τις ειδήσεις στα μέλη του πάνελ που δήθεν δεν έχουν ιδέα απ αυτά τα πράγματα και αυτοί που λένε τις πιο μεγάλες χοντράδες. Ο Δημήτρης Ουγγαρέζος και ο Θέμης Γεωργαντάς αντίστοιχα είναι οι δημοσιοσχετίστες του πάνελ που σώζουν το θύμα των δυο προηγούμενων, κάνοντας αστεία και σώζοντας την ένταση με χιούμορ. Οι κυρίες Μπαλατσινού και Σκορδά είναι οι πιστές οπαδοί του Δαλάι Λάμα, που βλέπουν μόνο το καλό στους ανθρώπους, τους οποίους θαυμάζουν, εκτιμούν και κατανοούν πάντα. Δεν λένε κακή κουβέντα, προσπαθούν να επαναφέρουν το πάνελ στην τάξη, αν και η Μπαλατσινού πετάει και καμία ζεν κακιούλα που και που. Οι άνδρες παρουσιαστές Κωστόπουλος και Λιάγκας σνομπάρουν τη συζήτηση, αλλά στην πραγματικότητα είναι αυτοί που την υποδαυλίζουν, ρίχνοντας δηλαδή λάδι στη φωτιά. Κι όλο αυτό είναι η ραχοκοκαλιά των πρωινών προγραμμάτων, που δεν έχουν διαφορά από τα μεσημεριανά, που έκαναν παλιά τα κανάλια, αν εξαιρέσεις ότι εκείνα το παραδέχονταν ότι είναι κουτσομπολίστικα, ενώ τα πρωινά λέγονται "ψυχαγωγικά"...

Γιατί συμβαίνει όλο αυτό; Για δύο λόγους. Πρώτον αφού κάτι κάνει νούμερα στη μία εκπομπή θα πρέπει να περιέχεται και στην άλλη. Δεύτερον δεν κοστίζει απολύτως τίποτα. Ούτε λινκ, ούτε βίντεο, ούτε καλεσμένος. Το πάνελ πληρώνεται και αυτή ακριβώς η στιγμή είναι που βγάζει τα λεφτά του. Και υπάρχει κι ένας τρίτος λόγος, αλλά είναι μάλλον στο υποσυνείδητο. Κάπως πρέπει να συντηρηθεί αυτή η κακομοίρα η ελληνική σόου μπίζνες και με την κυκλοφορία των εβδομαδιαίων περιοδικών να έχει φτάσει στις 15-16-17 χιλιάδες τεύχη (πριν την κρίση ήταν στις 40 χιλιάδες) αν δεν ασχοληθεί η τηλεόραση είναι φανερό ότι δεν ασχολείται κανείς. Ούτε με τα παπαράτσι της Μενεγάκη, ούτε με τα σορτσάκια της Σκορδά, ούτε με τα ψώνια της Βανδή, ούτε με τον έρωτα του Δημήτρη Αλεξάνδρου με αυτήν που έπαιζε στον Τζέιμς Μποντ. Να έχουμε να λέμε δηλαδή...