Γιολάντα Καλογεροπούλου: «Αυτοπροσδιορίστηκα, απέκτησε νόημα η ζωή μου με τον ερχομό της κόρης μου»

Η «Ελένη» της τηλεοπτικής σειράς Grand Hotel μιλά στο Queen.gr την ημέρα του φινάλε της σειράς. Η Γιολάντα Καλογεροπούλου αποτέλεσε την έκπληξη της σειράς με τον πολυδιάστατο ρόλο της και τις διαρκώς viral σκηνές της και μας μιλά τόσο για την εμπειρία, όσο και για το πόσο άλλαξε η ζωή της τα τελευταία 3 χρόνια μετά τη γέννηση της κόρης της και την μετακόμισή της στην Ελλάδα.
Στα τρία τελευταία χρόνια στη ζωή της Γιολάντας Καλογεροπούλου συνέβη ένα παράλληλο plot twist σε όλους τους τομείς. Και σίγουρα βοήθησε σε αυτό ο ερχομός της 3χρονης σήμερα κόρης της Ηλέκτρας που δημιούργησε μία γενικότερη αρμονία.
Μετά από πολύχρονη παραμονή στην Αγγλία λόγω των σπουδών της στην υποκριτική και της πρώτης επαφής της με το θέατρο, η ηθοποιός αποφάσισε να επιστρέψει στην Ελλάδα και από εκείνη τη στιγμή μας απασχολεί διαρκώς με το ταλέντο της. Μετά τον Έρωτα Φυγά, της δόθηκε η ευκαιρία να δημιουργήσει την Ελένη, έναν από τους πιο ενδιαφέροντες ρόλους του Grand Hotel στον ΑΝΤ1.
Για τα πολλαπλά χαρακτηριστικά που διαθέτει ο ρόλος της που αρκετές φορές έγινε viral τη φετινή τηλεοπτική χρονιά μας μίλησε η ηθοποιός στο Queen.gr. Αλλά και για τη δυσκολότερη σκηνή της σειράς, για το πώς λειτούργησε στη δική της ζωή η αναπάντεχη μητρότητα και το δώρο ζωής που είναι για εκείνη η μικρή Ηλέκτρα, για τον λόγο που δεν έκρυψε τη σχέση της με τον ηθοποιό Σταύρο Σβήγκο, αλλά και για τις γυναίκες του «σήμερα», που κάποιοι εσφαλμένα θεωρούν πως μπορούν να είναι super hero.
Ο Δημήτρης Κίτσος μόλις ήρθε (και) στο Grand Hotel: Για να σκοτώσει τον Ρήγα και να εκδικηθεί
«Mε τον τρόπο που ζει, μόνο ο θάνατος ταιριάζει στην Ελένη»
Αποτελεί παγίδα η καλή εξωτερική εμφάνιση για μία ηθοποιό; Γιατί εύκολα την προτιμούν μόνο για τους ρόλους της ενζενί, της μοιραίας, ερωτεύσιμης γυναίκας;
Συμφωνώ. Ίσως για αυτό μου άρεσε που δεν μου έδωσαν έναν τέτοιο ρόλο στο Grand Hotel. Έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον να κάνω κάτι που πηγαίνει κόντρα στην ωραία εμφάνιση. Η Ελένη είναι πολλά πράγματα ως χαρακτήρας σε αυτή τη σειρά και όχι απλά η «κακιά». Είναι ένα πλάσμα που έχει περάσει πολλά, νιώθει αδικημένη από τη ζωή της, ήρθε από το «πουθενά» χωρίς να έχει κανέναν για να την βοηθήσει και προσπαθεί να επιβιώσει σε αυτή σάπια κοινωνία του «τότε». Αν και πιστεύω πως η κοινωνία του σήμερα δεν έχει μεγάλες διαφορές με το παρελθόν. Η Ελένη κάνει μία απελπισμένη προσπάθεια επιβίωσης και ενδεχομένως κάποια άλλη στη θέση της να χρησιμοποιούσε άλλα μέσα, πιο ηθικά για να τα καταφέρει. Η μεγαλύτερη ρωγμή στον χαρακτήρα της, είναι το συναίσθημα που νιώθει για τα παιδιά της, έχει μία τρομερή ευαισθησία σε ό,τι τα αφορά. Την αιφνιδίασε το αίσθημα της μητρότητας, δεν πίστευε πως θα ένιωθε, αυτά που νιώθει τώρα, γιατί είχαμε δει πως στην αρχή της εγκυμοσύνης της πούλησε το παιδί της στην Κυβέλη με μεγάλη ευκολία. Μόλις όμως έγινε μάνα, όλα άλλαξαν μέσα της. Αυτό συνέβη και με εμένα όταν έγινα μητέρα. Αν δεν βιώσεις τη μητρότητα δεν μπορείς να την αντιληφθείς. Ούτε καν να τη φανταστείς.
Αιφνιδιάστηκες ή ήσουν προετοιμασμένη στη δική σου περίπτωση για να γίνεις μαμά;
Καμία γυναίκα δεν είναι έτοιμη να γίνει μητέρα. Στη δική μου περίπτωση ήρθε μεν αναπάντεχα, αλλά αμέσως σκέφτηκα πως θα έπρεπε να εξυπηρετήσω τον ρόλο μου ως μαμά όσο καλύτερα μπορούσα, έπεσα στα βαθιά και κολύμπησα. Αλλάζουν όλα με το παιδί σου, η ζωή σου, οι στόχοι σου, οι προτεραιότητές σου. Η κόρη μου όμως κατάφερε με τον ερχομό της να φέρει και πολλά καλά στη ζωή μου. Αυτοπροσδιορίστηκα, βρήκα το νόημα της δικής μου ζωής.
Αντίθετα με εσένα, πολλές γυναίκες έχουν στην αρχή τον φόβο πως ένα παιδί θα τους αποπροσανατολίσει, θα τους φέρει ένα βήμα πίσω, ακόμη και σε επαγγελματικούς στόχους.
Στην δική μου περίπτωση όμως, η παρουσία της κόρης μου, έβαλε σε μία ροή τη δουλειά μου. Κατάλαβα τι ήθελα να κάνω.
Η σκηνή που γέννησες τα δίδυμα στο Grand Hotel είχε μία τραγικότητα και ερμηνευτικά ανακηρύχτηκε η σκηνή της σεζόν στη σειρά. Φάνηκε και από τα χιλιάδες θετικά σχόλια στα social media και από τα «μπράβο» που εισέπραξες από τους συναδέλφους σου. Σε ανθρώπινο επίπεδο, ήταν μία δύσκολη στιγμή;
Αρκετές φορές για μία ηθοποιό, όσα παρατηρεί ή ακόμη και οι προσωπικές της εμπειρίες, αν έχει βιώσει δηλαδή μία γέννα, τη βοηθούν ώστε να αντλήσει υλικό και να το χρησιμοποιήσει στη συνέχεια στη δουλειά της. Όμως σε αυτή την περίπτωση ήταν διαφορετικά για εμένα. Δεν είχα βιώσει μία τόσο δύσκολη στιγμή, γιατί εγώ όταν γέννησα, έκανα καισαρική και δεν ένιωσα τους πόνους της γέννας. Δεν είχα δηλαδή σωματική αντίστοιχη εμπειρία για να τη «μεταφέρω» στον ρόλο και για αυτό υπήρχε και ένας παραπάνω βαθμός δυσκολίας σε αυτή τη σκηνή. Είχα επίσης ένα challenge ώστε να υπάρχει και χρονική εξέλιξη σε αυτό που βίωνα σωματικά ως ρόλος, ως Ελένη. Ένιωσα στο τέλος σαν να με «πήρε» μαζί της σε αυτή τη σκηνή και όταν πια την είδα στην τηλεόραση, δεν σου κρύβω ότι συγκινήθηκα. Ήταν επίσης πολύ ευχάριστο που δέχθηκα όλα αυτά τα ωραία σχόλια. Σημαίνει πως όταν πραγματικά αφιερώνεσαι σε κάτι, αυτό τελικά αποδίδει.
Μία άλλη σκηνή, ήταν εκείνη του ξυλοδαρμού και του εξευτελισμού σου από την Κυβέλη. Βέβαια αυτή η σκηνή είχε και ένα ενδιαφέρον backstage με τη Δάφνη Λαμπρόγιαννη να διστάζει να σε χτυπήσει, γιατί απεχθάνεται τη βία.
Ήταν και αυτή μία πολύ ωραία σκηνή της σειράς. Γενικά αισθάνομαι πολύ τυχερή, γιατί έτυχε φέτος να συνεργαστώ με συναδέλφους με τους οποίους είχαμε πολύ ωραία χημεία, ωραία συνεργασία, ευχαριστιόμασταν τις σκηνές μεταξύ μας και αυτό φαινόταν στο τελικό αποτέλεσμα. Και σε αυτή τη σκηνή με τη Δάφνη αλλά και στην προηγούμενη σκηνή της γέννας με την παρουσία του Γιώργου Γεροντιδάκη.
Το «Μπράβο» του Γιώργου Γεροντιδάκη στη Ελένη του Grand Hotel για την πιο συγκλονιστική σκηνή
Υπήρχαν σχόλια στα social media που είτε ήταν χιουμοριστικά για τον ρόλο σου και σου άρεσαν, είτε με κάποιον τρόπο σε ξάφνιασαν;
Είδα κάποια αρνητικά σχόλια για την Ελένη του τύπου «καλά να πάθει», αλλά ήταν φυσικό και έπρεπε να τα προκαλέσει αυτά τα σχόλια, γιατί αυτό σημαίνει ότι επιτεύχθηκε ο σκοπός του ρόλου της. Αιφνιδιάστηκα όμως με κάποια άλλα που έλεγαν «όχι, κρίμα» ή «δεν έπρεπε να της συμβεί αυτό», ειδικά όταν εκείνη «έχασε» το παιδί της.
Από την Ελένη τι να περιμένουμε την επόμενη σεζόν; Θα κάνει κάποιο μεγάλο λάθος; Τι ακριβώς επιδιώκει;
Τα λάθη είναι τα αγαπημένα της. Ό,τι μπορεί να κάνει αυτός ο ρόλος, να το περιμένετε! Ο βασικός της στόχος είναι πάρει πίσω το παιδί της, το οποίο δεν βλέπουμε πολύ το τελευταίο διάστημα. Το παιδί της είναι η κινητήριος δύναμή της. Παράλληλα θέλει να μπορεί το μεγαλώσει όσο καλύτερα μπορεί.
Θα ήταν άδικο να έχει ένα μοιραίο τέλος η ηρωΐδα σου;
Θα το ήθελα, θα είχε ενδιαφέρον, γιατί με τον τρόπο που ζει, μόνο ο θάνατος της ταιριάζει. Δεν έχει όμως καθοριστεί ακόμη το τι θα γίνει με την Ελένη την επόμενη σεζόν.
Στη εποχή του Grand Hotel, βλέπουμε γυναίκες καταπιεσμένες, υπόδουλες, ακόμη και αν δεν ανήκουν στην λαϊκή τάξη. Ανέφερες στην αρχή πως η κοινωνία της εποχής της δεκαετίας του ’20 στην οποία προσδιορίζεται χρονικά η σειρά δεν έχει διαφορές σε μερικά πράγματα με το σημερινή. Για εμάς τις γυναίκες δεν έχουν αλλάξει πολλά από τότε;
Έχουν αλλάξει αρκετές συνθήκες που αφορούν σε εμάς τις γυναίκες, αλλά στη σύγχρονη εποχή βιώνουμε και έναν καθωσπρεπισμό, κάποια πράγματα κρύβονται, κουκουλώνονται. Συνεχίζουν όμως να υποτιμούν ακόμη το δικό μας φύλο. Από την άλλη πλευρά υπάρχουν ακόμη περιστατικά βίας, ίσως όχι σε τόσο έντονο βαθμό σε σχέση με το παρελθόν στο οποίο αναφέρεται η σειρά. Επίσης στη σημερινή εποχή μία γυναίκα ως μητέρα, είναι σα να δουλεύει 24 ώρες το 24ωρο. Οι δε εργαζόμενες μητέρες που καταφέρνουν να κάνουν παράλληλα και όλες τις δουλειές και να έχουν τις ευθύνες της οικογένειας, είναι σα να κάνουν 3 δουλειές μαζί.
Απαιτούμε από μία γυναίκα να είναι super hero και αυτό πραγματικά δε γίνεται.
Επειδή έχεις ζήσει για πολλά χρόνια στο εξωτερικό, υπάρχουν μεγάλες διαφορές στη βοήθεια και τα προνόμια που έχει μία μητέρα με παιδί σε σχέση με τη χώρα μας;
Υπάρχουν πολύ μικρές διαφορές σε κάποιες ευκολίες που έχεις στην καθημερινότητά σου. Ας πούμε ως παράδειγμα, αν πας σε ένα γυμναστήριο στο Λονδίνο έχει προβλεφθεί να υπάρχουν χώροι ως παιδικοί σταθμοί με ειδικό προσωπικό που θα κρατήσουν το παιδί σου, για όση ώρα εσύ θέλεις να γυμναστείς. Σε κάποιες χώρες υπάρχουν επίσης αρκετές άδειες λόγω μητρότητας.
Ήταν δύσκολη η προσαρμογή σου από το εξωτερικό στην Ελλάδα το πρώτο διάστημα; Άλλοι θέλουν διακαώς να φύγουν και να ζήσουν στο εξωτερικό, αλλά εσύ αντίθετα, επέστρεψες.
Η Αγγλία είναι μία αρκετά δύσκολη χώρα, έχουμε εντελώς διαφορετική κουλτούρα, πολύ διαφορετικό καιρό που με κούρασε πολύ. Επίσης με το παιδί δεν είχα καμία βοήθεια, σε αντίθεση με την Ελλάδα που έχω κοντά μου τη μητέρα μου. Όταν επέστρεψα, ένιωσα ότι γύρισα πια στο σπίτι μου. Κάποιες συνθήκες στην καθημερινότητα με ζόρισαν αρχικά γιατί είχα συνηθίσει διαφορετικά, ειδικά σε θέματα οργάνωσης, συνήθειας ή συμπεριφορών. Τώρα πια, μετά από δύο χρόνια έχω βρει τους ρυθμούς μου.
Σου βγήκε όμως σε καλό αυτή η επιστροφή, γιατί μέσα σε 2 χρόνια ήρθαν πολύ ωραία πράγματα στη ζωή σου, επαγγελματικά, προσωπικά και όλα έγιναν αρμονικά.
Είναι σα να μπήκαν όλα στη θέση τους, σα να τακτοποιήθηκαν όλα όπως έπρεπε.

Ακόμη και την προσωπική σου σχέση με τον Σταύρο Σβήγκο, την οποία δεν την έκρυψες.
Επειδή χρησιμοποιώ τα social media επικοινωνώ συχνά και άλλα θέματα της προσωπικής μου ζωής, δεν θα μπορούσα να κρυφτώ. Είναι κομμάτι αυτής της ζωής μου η σχέση μου με τον Σταύρο.
Μοιράζεστε και θέματα επαγγελματικά, ή το αποφεύγετε όπως κάνουν άλλα ζευγάρια ηθοποιών;
Φυσικά και τα μοιραζόμαστε, νομίζω πως είναι αναπόφευκτο.