Vidal Sassoon: Οι μούσες, η έμπνευση, οι καινοτομίες

Vidal Sassoon: Οι μούσες, η έμπνευση, οι καινοτομίες

Ο πρωτοπόρος «εφευρέτης» του καρέ έφυγε από την ζωή την Τετάρτη, 9 Μαΐου, μετά από πολυετή μάχη με την λευχαιμία. Οι καινοτομίες του στο hairstyling εξακολουθούν να είναι πιο επίκαιρες από ποτέ.

«Η ιδέα μου ήταν να χρησιμοποιήσω τα μαλλιά σαν ύφασμα, να τα κόψω και να ξεφορτωθώ οτιδήποτε περιττό», ήταν ο τρόπος που περιέγραφε ο Sassoon το σκεπτικό πίσω από την επινόηση των θρυλικών καρέ της δεκαετίας του '60. Ο κομμωτής άλλαξε την εμφάνιση εκατομμυρίων γυναικών, από τότε έως σήμερα, αφού τα γεωμετρικά bob cuts απάλλασσαν τις πελάτισσές του από το να περνάνε χρόνο στο κομμωτήριο, εξακολουθώντας, όμως, να δείχνουν υπέροχες.

Όταν, το 1967, έκοψε τα μαλλιά της Mia Farrow, για την ταινία «Το μωρό της Ρόζμαρι», το σοκ της κοινής γνώμης ήταν μεγάλο («Είναι Vidal Sasson! Είναι η τελευταία λέξη!», αναφωνεί η Farrow στην ταινία), για ένα κούρεμα που βλέπουμε και σήμερα σε ηθοποιούς, stars και «it»- girls, όπως οι Natalie Portman, Emma Watson, Carey Mulligan, Gennifer Goodwin και Victoria Beckham.

Με μούσες του εμβληματικές γυναικείες μορφές των 60's και του «Swingin' London», όπως η Grace Coddington, η σχεδιάστρια Mary Quant, η Twiggy και οι ηθοποιοί Mia Farrow, Nancy Kwan, Carol Channing και πολλές άλλες, το όνομα και η φήμη του πήραν μυθικές διαστάσεις. «Άλλαξε τον τρόπο που όλοι αντιμετώπιζαν τα μαλλιά», δήλωσε μετά τον χαμό του η Grace Coddington, που υπήρξε ένα από τα αγαπημένα μοντέλα του κομμωτή την δεκαετία του '60. «Πριν τον Sassoon, η κομμωτική ήταν μόνο κρεπάρισμα και πολλή λακ, το ζητούμενο όλων ήταν να κάνουν τα μαλλιά ογκώδη και επιτηδευμένα. Ξαφνικά, μπορούσες να περάσεις το χέρι σου μέσα από τα μαλλιά σου!».

Όταν, το 1954, ο ίδιος άνοιγε το πρώτο του κομμωτήριο στο Λονδίνο, δεν μπορούσε να φανταστεί τι θα επακολουθούσε. «Είχα αποφασίσει ότι, αν επρόκειτο να ασχοληθώ με την κομμωτική σοβαρά, θα άλλαζα τα πράγματα. Δεν είχα εικόνα του πώς έπρεπε να είναι τα μαλλιά, αλλά ήμουν πολύ απόλυτος για το πώς δεν έπρεπε να είναι», θυμόταν ο ίδιος στο ντοκιμαντέρ «Vidal Sassoon: The Movie». «Κοιτώντας την αρχιτεκτονική, τον τρόπο δομής των κτιρίων, παρατήρησα τα τελείως διαφορετικά σχήματα. Είχα ήδη την αίσθηση ότι η κομμωτική έπρεπε να αλλάξει. Για εμένα τα μαλλιά ήταν γεωμετρία, γωνίες. Αγαπούσα την ασυμμετρία (πράγμα πρωτάκουστο τότε), αρκεί να ταίριαζε στο σχήμα και τις γωνίες του κάθε προσώπου»

Διαβάστε ακόμα: «Έφυγε» ο Vidal Sassoon