Celebrity εξώφυλλα: Το μυστικό της επιτυχίας

Celebrity εξώφυλλα: Το μυστικό της επιτυχίας

Πως γίνεται τον ίδιο μήνα μια celebrity να κάνει ένα περιοδικό να ξεπουλά και ένα άλλο όχι.

Παρατηρώντας το εξώφυλλο του τεύχους Ιουνίου του Vanity Fair με την Katy Perry απαστράπτουσα να πρωταγωνιστεί φωτογραφημένη από την Annie Leibovitz, σε ένα τεύχος που σίγουρα θα ξεπουλήσει, γεννάται το ερώτημα: ποια είναι η συνταγή που κάνει ένα εξώφυλλο περιοδικού με celebrity να είναι επιτυχημένο;

Πρώτα απ' όλα να διευκρινίσουμε πως όλα τα εξώφυλλα με πρωταγωνίστριες, γνωστά μοντέλα σαφώς και δεν είναι επιτυχημένα, αλλά υπάρχει μια ειδοποιός διαφορά, καθώς τα μοντέλα στα εξώφυλλα χρησιμοποιούνται ως όμορφες «κρεμάστρες», ενώ στα covers με celebrities, οι εκάστοτε star είναι που τραβούν όλα τα βλέμματα. Αυτοί είναι το cover και το cover story!

Όμως το ίδιο πρόσωπο σε δύο περιοδικά μπορεί να μην έχει τις ίδιες πωλήσεις, με ζωντανά παραδείγματα τη Blake Lively (a.k.a. Serena από το Gossip Girl και μούσα του Karl Lagerfeld για τον οίκο Chanel), την pop star Jennifer Lopez, την τραγουδίστρια Taylor Swift, την τραγουδίστρια Jessica Simpson και την ηθοποιό Anne Hathaway, που στην «καριέρα» τους στα εξώφυλλα των περιοδικών άλλες φορές ξεπουλούν και άλλες μένουν στο ράφι των περίπτερων.

Αν απομονώσουμε τις διάφορες συγκυρίες που μπορούν να κάνουν μια star να ξεπουλήσει λόγω επικαιρότητας, τότε αυτό που παίζει ρόλο στο αν θα είναι ένα εξώφυλλο επιτυχημένο είναι η δημιουργική ομάδα της φωτογράφισης, αλλά και αυτός που δίνει τις εντολές. Υπάρχει μια μεγάλη απόσταση ανάμεσα στον επικεφαλής ενός περιοδικού και στην ομάδα της φωτογράφισης και πολλές φορές οι οδηγίες του παρερμηνεύονται. Άλλα μπορεί να ζητήσει, δηλαδή, ο πελάτης-περιοδικό, και αλλιώς να μεταφερθούν στη δημιουργική ομάδα-εκτελεστές.

Από την άλλη, όταν ένα περιοδικό διαλέγει έναν φωτογράφο πρέπει να του έχει απόλυτη εμπιστοσύνη και με το που του μεταφέρει τη βασική ιδέα και συμφωνήσουν μεταξύ τους, να τον αφήνει να κάνει τη δουλειά του ανενόχλητος, χωρίς παρεμβολές.

Όμως, δεν φταίνε πάντα τα περιοδικά. Είναι φορές που η δημιουργική ομάδα δεν είναι ενωμένη και δεν υπάρχει σύμπνοια με αποτέλεσμα η τελική εικόνα να μην έχει ξεκάθαρα συγκεκριμένο concept, γεγονός που στο τέλος θα έχει αρνητικό αντίκτυπο τόσο στο περιοδικό, όσο και στον φωτογράφο που επωμίζεται την αποτυχία.