Το χιούμορ είναι το καινούργιο σύμβολο της πολυτελούς μόδας

Sabine Camhi
Το χιούμορ είναι το καινούργιο σύμβολο της πολυτελούς μόδας

Σε ευχαριστούμε TikTok!

Το 2020 θα το θυμόμαστε όχι μόνο λόγω του κορωνοϊού και του lockdown αλλά και επειδή οι πολυτελείς οίκοι μόδας κυκλοφόρησαν τα πιο διασκεδαστικά βίντεο και καμπάνιες, αποδεικνύοντας πως το χιούμορ είναι το καινούργιο σύμβολο της luxury fashi.


https://www.instagram.com/p/CGkj6evI2Bs

Τα περασμένα χρόνια, το μάρκετινγκ πολυτελών οίκων μόδας εστίαζε στην αποκλειστικότητα, στο πρεστίζ, στο status, αλλά όχι στο χιούμορ. Φυσικά, οι διαφημιστικές καμπάνιες προβάλλουν στους πελάτες έναν εξιδανικευμένο κόσμο. Ως αποτέλεσμα, βλέπουμε όμορφα μοντέλα, τέλειο makeup, απίστευτες τοποθεσίες κτλ.


https://www.instagram.com/p/CClpOVzjGjR

Όμως, το γέλιο και η διασκέδαση είναι αυτά που ελκύουν τον σύγχρονο καταναλωτή, συνεπώς, οι παραδοσιακές διαφημιστικές καμπάνιες παύουν να είναι τόσο επίκαιρες. Μάλιστα, οι καμπάνιες με χιούμορ γίνονται viral στα social media όπως το Instagram και το TikTok. Επομένως, βλέπουμε όλο και περισσότερους σχεδιαστές σε αυτές τις πλατφόρμες. Επιπλέον, το Instagram μας έχει δείξει πόσο επιρροή έχει σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις και τα trends.

Ποιος είναι ο σύγχρονος καταναλωτής;

Σύμφωνα με έρευνες της Deloitte, οι παραδοσιακές στρατηγικές της πολυτελούς βιομηχανίας βρίσκονται σε κίνδυνο. Αυτό συμβαίνει λόγω της ψηφιακής μεταρρύθμισης και των εξελισσόμενων αναγκών των καταναλωτών. Οι Millennials και οι διάδοχοί τους, οι Generation Z, θα αντιπροσωπεύσουν περισσότερο από το 40% των καταναλωτών των πολυτελών αγαθών μέχρι το 2025. Παρ’ όλα αυτά, το χιούμορ και η πολυτέλεια για τους Millennials πάνε χέρι-χέρι.


https://www.instagram.com/p/CEoma9qD06Z

Αυτό σημαίνει πως η luxury fashion σκηνή πρέπει να αλλάξει για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των καταναλωτών. Για παράδειγμα, οι Millennials περιμένουν πως θα μπορέσουν να αλληλεπιδράσουν με της εταιρίες τους μέσω του TikTok και άλλων social media apps. Πάνω από όλα, βλέπουν την εξατομικευμένη εμπειρία ως το καινούργιο σύμβολο της πολυτέλειας. Αυτό συμπεριλαμβάνει καμπάνιες με χιούμορ και ειρωνεία. Ο σύγχρονος καταναλωτής θέλει έναν ειλικρινή διάλογο με την εταιρεία του.

Πώς μπορούν οι πολυτελείς οίκοι να δείξουν χιούμορ;

Πολλοί οίκοι μόδας ήδη χρησιμοποιούν το χιούμορ και τη σάτιρα για να υπονομεύσουν τους κοινότυπους τρόπους επικοινωνίας. Με το να κάνουν διασκεδαστικές τις καμπάνιες τους, κυρίως κατά την διάρκεια της καραντίνας, τα brands καταφέρνουν «να συνωμοτήσουν» έτσι με τους νεότερους καταναλωτές.

Για παράδειγμα, η Gucci δημιούργησε διασκεδαστικά memes για να παρουσιάσει τα ρολόγια της στους millennials.


https://www.instagram.com/p/BSu_GCvlU8Z

Ο Tom Ford από την άλλη χρησιμοποίησε τον αυτοσαρκασμό. Ο σχεδιαστής εμφανίζεται σε ένα ξεκαρδιστικό βίντεο στο Instagram με την Αυστραλέζα κωμικό Celeste Barber. Έτσι, με το να χρησιμοποιούν χιούμορ, οι οίκοι μόδας γίνονται πιο προσιτοί και «connected to reality».


https://www.instagram.com/p/BnoXKrhnJNA

Δες επίσης: Τα καλύτερα αξεσουάρ για να είσαι το κέντρο της προσοχής σε κάθε (διαδικτυακό) party φέτος

DPG Network