Cyber Monday: το «έξυπνο παιδί» των εκπτώσεων & γιατί να ψωνίσεις στο alter ego της Black Friday

Cyber Monday: το «έξυπνο παιδί» των εκπτώσεων & γιατί να ψωνίσεις στο alter ego της Black Friday

Αν σκέφτεσαι online αγορές με έκπτωση, σήμερα είναι το πιο έξυπνο window of opportunity.

Η Cyber Monday είναι η Δευτέρα μετά την Black Friday, δηλαδή η στιγμή που το διαδίκτυο αποφάσισε να φορέσει τη στολή των εκπτώσεων και να παρασύρει όλο τον πλανήτη σε online αγορές. Ο όρος γεννήθηκε στα μέσα των 2000s, όταν οι έμποροι παρατήρησαν κάτι απλό: τη Δευτέρα μετά την Black Friday, ο κόσμος γύριζε στη δουλειά, έμπαινε σε υπολογιστή με καλή σύνδεση… και ψώνιζε σαν να μην υπάρχει αύριο.

Όχι μία συνηθισμένη Δευτέρα

cyber monday

Με τα χρόνια, η μέρα έγινε θεσμός. Πλατφόρμες, brands, τεχνολογικά προϊόντα, μόδα, beauty, υπηρεσίες -όλα ρίχνουν τιμές αποκλειστικά online. Είναι το «έξυπνο παιδί» του τριημέρου των εκπτώσεων, το ψηφιακό alter ego της Black Friday, πιο στοχευμένο και πιο πρακτικό: δεν χρειάζεσαι ουρές, δεν χρειάζεσαι αγκωνιές, μόνο Wi-Fi και λίγη αυτοσυγκράτηση (ή και καθόλου).

Στην πράξη; Είναι η μέρα του χρόνου που το online shopping παίρνει μπρος σαν καλά ρυθμισμένη μηχανή: καλύτερες τιμές, κωδικοί, secret deals που βγαίνουν μόνο στο e-shop. Αν θες να ψωνίσεις με έκπτωση χωρίς όλο το χάος της Black Friday, αυτή είναι η μέρα που σου guiñes το μάτι.

Για την ιστορία

Ο όρος δημιουργήθηκε από τους Ellen Davis και Scott Silverman και έκανε το ντεμπούτο του στις 28 Νοεμβρίου 2005 σε ένα δελτίο τύπου του Shop.org με τίτλο «Cyber Monday» που γινόταν γρήγορα μια από τις καλύτερες μέρες για να πραγματοποιήσεις τις online αγορές σου.

Σύμφωνα με μία παλαιότερη μελέτη, την eHoliday Mood Study για το Shop.org, «το 77% των online καταστημάτων δήλωσε ότι οι πωλήσεις τους αυξήθηκαν σημαντικά την Δευτέρα μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών», και αυτό οδήγησε στο να γίνουν σοβαρές προσφορές από μέρους των καταστημάτων ώστε να ενισχυθεί και άλλο αυτή η καταναλωτική τάση. Γιατί όμως ο κόσμος ψωνίζει περισσότερο από την οθόνη του υπολογιστή του αυτή τη μέρα;

Μία απλοϊκή εξήγηση μπορεί να είναι πως μετά την εξωστρέφεια του «Thanksgiving» και την φρενίτιδα της «Βlack Friday», που είναι ακριβώς την επόμενη μέρα από τις «Ευχαριστίες», κανείς δεν θέλει πραγματικά να ξαναβγεί από το σπίτι του αλλά απολαμβάνει τη θαλπωρή του σπιτιού του και είναι πιο επιρρεπής στο να κάνει κάτι ευχάριστο χωρίς καθόλου κούραση, το να ψωνίζει δηλαδή από τον καναπέ του. Στην πράξη εμείς εδώ που δεν έχουμε «Thanksgiving» πώς το εκμεταλλευόμαστε; Ψωνίζοντας από τα αγαπημένα μας sites με έκπτωση. Απλά και πρακτικά πράγματα για να περάσεις μία μουντή Δευτέρα σαν και αυτή.