Τα fashion teams μίλησαν: Ένας νέος creative director φέρνει «χάος» στην ομάδα ενός οίκου

Ναταλία Κατσακιώρη
Τα fashion teams μίλησαν: Ένας νέος creative director φέρνει «χάος» στην ομάδα ενός οίκου

Τα ενθουσιώδη νέα για τον τύπο βάζουν άλλη μία τοξική πινελιά στο τοπίο της μόδας.

Μουσικές καρέκλες, roller coaster ή όπως αλλιώς θέλεις πες το. Οι συνεχόμενες μετακινήσεις στον κόσμο της μόδας τα τελευταία δύο χρόνια έχουν δημιουργήσει ένα κανονικό ντόμινο, που οι περισσότεροι αγαπούν να σχολιάζουν. Και όταν λέω οι περισσότεροι εννοώ τον τύπο και τους χρήστες των social media. Μόνο που δεν σκεφτόμαστε δύο πολύ απλά πράγματα που προκύπτουν αν εξετάσει ένας απλός, λογικός άνθρωπος τα δεδομένα. Αρχικά, ότι τα νούμερα των οίκων είναι μάλλον απογοητευτικά για να αναζητείται αλλού νέο όραμα και έπειτα το τι συνέπειες μπορεί να έχει μία τόσο μεγάλη και δραστική αλλαγή σε έναν οίκο μόδας (aka μια επιχείρηση), όταν οι εργαζόμενοι καλούνται τόσο σύντομα να ακολουθήσουν έναν νέο leader.

Η Αθηνά Οικονομάκου με total grey έβαλε το παντελόνι μέσα στις μπότες της -In or out?

https://www.instagram.com/p/C48lb75NJ6Y/

Γιατί μπορεί οι περισσότεροι να έχουμε στο μυαλό μας την εργασία σε ένα μεγάλο fashion house στο μυαλό μας ως μία μεγάλη, δημιουργική ομάδα, που γιορτάζει τη μόδα κάθε μέρα, φέρνοντας στη μνήμη μας τις εικόνες από τα shows του Martin Margiela με το δημιουργικό studio να βγαίνει στο catwalk ή τον υπέροχο Pierpaolo Piccioli που χαιρόταν την κάθε haute couture συλλογή του Valentino μαζί με την ομάδα του. Αυτό που δεν ξέρει, όμως, η μεγαλύτερη μερίδα του κοινού είναι ότι η άσπρη ποδιά του ατελιέ κρύβει τεράστιο βάρος, πίεση, τοξικές συμπεριφορές και ανασφάλεια. Και όταν οι μεγάλες αλλαγές υπαγορεύονται από τη διοίκηση και αλλάζει το συλλογικό όραμα, τότε η δουλειά στον κόσμο της μόδας γίνεται μάλλον εφιάλτης και όχι όνειρο.

New creative director, new job?

Το 1granary έκανε μία πολύ ενδιαφέρουσα έρευνα μέσα στον πανικό των αλλαγών και των ανακοινώσεων που θα ακολουθήσουν και τους υπόλοιπους μήνες, μιλώντας όμως με την άλλη πλευρά και όχι με αυτή των καλλιτεχνικών διευθυντών ή των CEOs. Με διασφαλισμένη την ανωνυμία τους πάνω από είκοσι νυν και πρώην υπάληλλοι κορυφαίων οίκων από όλο τον κόσμο όπως οι Louis Vuitton, Burberry, Givenchy, McQueen, Bottega Veneta, Celine και Chloé μίλησαν στο σχετικό ρεπορτάζ και ανέφεραν ξεκάθαρα τα όσα έζησαν και ζουν καθώς εμείς περιμένουμε με αγωνία τα μεγάλα ντεμπούτα.

https://www.instagram.com/p/DFK2MyRNsui/

Η λέξη «χάος» που χρησιμοποιήθηκε από τους περισσότερους είναι νομίζω ένα ξεκάθαρο δείγμα της κατάστασης στη σχεδιαστική ομάδα ενός creative director, ο οποίος συνήθως έχει τις δικές του νέες ιδέες και με βάση αυτές πρέπει κανείς να ανταποκριθεί σχεδόν ακαριαία στις προσδοκίες του. «Όταν ένας νέος καλλιτεχνικός διευθυντής έρχεται, την επόμενη μέρα τους εξαφανίζουν όλους χωρίς να ξέρουν ποιος ταιριάζει και ποιος όχι,» δήλωσε ένας από τους ανώνυμους συνεντευξιαζόμενους.

Bottega-Veneta-S25-075.jpg

Matthieu Blazy

Ο τεράστιος αντίκτυπος στο μεγαλύτερο μέρος του εργατικού δυναμικού σπάνια λαμβάνεται υπόψη: οι απολύσεις, η ανασφάλεια, η ενοχή του «επιζώντος» της απόλυσης, ο αυξημένος φόρτος εργασίας και η έλλειψη οράματος συχνά γίνονται μέρος της πραγματικότητας όσων παραμένουν στις θέσεις τους. Και κάπως έτσι η κουλτούρα φόβου γίνεται ο κανόνας και ανοίγει ξανά η συζήτηση για την τοξική μόδα, που για άλλη μια φορά δεν προστάτεψε τους ανθρώπους και πολύ περισσότερο δεν ενδιαφέρθηκε για αυτούς. Η επόμενη μέρα θα φέρει κι άλλες αλλαγές και μετακινήσεις και το ντόμινο ίσως σιγά-σιγά αρχίσει να γκρεμίζεται, όταν όλο αυτό το λαμπρό δημιουργικό «στράτευμα» της βιομηχανίας καταλήξει να παίρνει θλίψη από την άλλοτε αγαπημένη του εργασία. Οι φυσιολογικές εργασιακές συνθήκες πρέπει να γίνουν ο νέος κανόνας της μόδας που θα ισχύσει πλέον διαχρονικά. Οριστικά. Χωρίς κανέναν διάβολο που να φοράει Prada.

Αυτό που ξεχώρισε στην ανδρική Εβδομάδα Μόδας ήταν το μιλανέζικο street style -15 winter looks