Chanel runway: Ο Matthieu Blazy κατέκτησε το μετρό της ΝΥ στην δεύτερη συλλογή του για τον οίκο

Στέλλα Τάκα
Chanel runway: Ο Matthieu Blazy κατέκτησε το μετρό της ΝΥ στην δεύτερη συλλογή του για τον οίκο

Ο οίκος Chanel κατέβηκε στις ράγες της πόλης που δεν κοιμάται ποτέ, μεταμορφώνοντας μια εγκαταλελειμμένη πλατφόρμα του Bowery Station σε έναν από τους πιο απρόσμενους και εντυπωσιακούς χώρους επίδειξης μόδας.

Xθες το βράδυ, στη Νέα Υόρκη, παρακολουθήσαμε το πρώτο Métiers d’Art show του Matthieu Blazy και την δεύτερη συλλογή του για τον οίκο, μετά το ντεμπούτο του, λίγους μήνες πριν στο Παρίσι. Και πού το κάναμε αυτό; Στο μετρό!

Chanel show: To ντεμπούτο του Matthieu Blazy σηματοδότησε την νέα εποχή του οίκου στον μοντερνισμό

Η σχέση του Γαλλικού Οίκου με τις Ηνωμένες Πολιτείες πάει πολύ πίσω στον χρόνο. Δύο χρόνια μετά την ίδρυση της μπουτίκ με καπέλα της Gabrielle Chanel στο Παρίσι, το 1910, τα σχέδιά της «ταξίδεψαν» και στο πολυκατάστημα J.M. Gidding & Co στη Νέα Υόρκη. Αργότερα επισκέφτηκε την πόλη το 1931, καθ’ οδόν προς το Χόλιγουντ, όπου την υποδέχθηκαν ως Α-list star.

Tο χθεσινό show ήταν μια γιορτή της δεξιοτεχνίας, με τον Blazy να αναδεικνύει τις δυνατότητες των 11 Maisons d’Art που αποτελούν μέρος του σύμπαντος της Chanel. Σε αυτά περιλαμβάνονται εξιδεικευμένα ατελιέ για δαντέλα, φτερά, κεντήματα, καθώς και για την κατασκευή παπουτσιών και κουμπιών».

https://www.instagram.com/reel/DRpCNSjjLsx/

Η τοποθεσία ήταν καλά κρυμμένη, μια πόρτα στη διεύθυνση 168 Bowery οδηγούσε τους καλεσμένους σε έναν υποτιθέμενο «ψεύτικο» σταθμό, με τοίχους από πλακάκια, τουρνικέ και newsstand. Όμως η πραγματική μαγεία αποκαλυπτόταν λίγα σκαλιά παρακάτω, στην αληθινή πλατφόρμα του μετρό όπου οι καλεσμένοι κάθισαν σε κερκίδες που θύμιζαν παγκάκια MTA.

Το show ξεκίνησε με τον χαρακτηριστικό ήχο στα μεγάφωνα και το τρένο μπήκε στο σταθμό, οι πόρτες άνοιξαν, και το πρώτο κύμα μοντέλων έκανε την εμφάνισή του δημιουργώντας το πιο urban performance.

Μια συλλογή, ένα show για όλους, όπως και το μετρό της Νέας Υόρκης

Η συλλογή, σε μεγάλο βαθμό αντίθετη από την τελευταία Métiers d’Art παρουσίαση του 2018 υπό τον Karl Lagerfeld στο επιβλητικό Temple of Dendur, κινήθηκε αυτή τη φορά σε έναν εντελώς διαφορετικό άξονα. Από τη χλιδή της αρχαίας Αιγύπτου στην καθημερινότητα των επιβατών, από urban casual μέχρι σακάκια και φορέματα.

Ο Matthieu Blazy άντλησε έμπνευση από τον κόσμο που συναντά κανείς καθημερινά στο μετρό, φοιτητές, επαγγελματίες, δημιουργούς, τουρίστες, ανθρώπους διαφορετικών ηλικιών και στυλ. Όπως σημείωσε ο ίδιος:
«Το μετρό της Νέας Υόρκης ανήκει σε όλους… Είναι γεμάτο απρόσμενες συναντήσεις».

https://www.instagram.com/reel/DRyiK47DjgH/

Στην πασαρέλα-πλατφόρμα του subway, τα μοντέλα έπαιζαν με τους κώδικες της καθημερινότητας: άλλοι «κοίταζαν» αν έρχεται το τρένο, άλλοι ακουμπούσαν στις κολόνες με την κλασική νεοϋορκέζικη βιασύνη. Μέχρι το τέλος, η σκηνή είχε μετατραπεί σε fashion rush hour, με το show να κλείνει παιχνιδιάρικα με το soundtrack «Happy Days».

Το urban chic θα υπογράφεται πλέον με την υπογραφή Chanel

Η συλλογή ήταν ένας φόρος τιμής στην τεχνική αρτιότητα των πιο κλασικών κομματιών της Chanel και την καρδιά του Métiers d’Art θεσμού στην Νέα Υόρκη. Τα looks έπαιζαν ανάμεσα στην κλασική κομψότητα και την street ενέργεια, με κλασικά Chanel ταγέρ συνδυασμένα με χαρακτηριστικά casual «I love NY» T-shirts, tweed παλτά με πιο rough αστικό ύφος, μακριές μαύρες κάπες kai πολύχρωμες φούστες με patterns που έσπαγαν τη μονοχρωμία του σταθμού.

Δεν ήταν μια ιστορία για μια «ιδανική γυναίκα Chanel», αλλά για πολλαπλές εκδοχές της σύγχρονης γυναίκας, ή καλύτερα, του σύγχρονου ανθρώπου της πόλης που κυκλοφορεί καθημερινά στους δρόμους και στο μετρό.

A special front row

Η Chanel επανήλθε στη Νέα Υόρκη για πρώτη φορά από το 2018, και το κοινό ανταποκρίθηκε με υπερβολική δόση star power. A$AP Rocky, Tilda Swinton, Ayo Edebiri, Kristen Stewart, Lupita Nyong’o, Sofia Coppola, Jon Bon Jovi και πολλοί ακόμη βρέθηκαν εκεί.

Ο A$AP Rocky και η Margaret Qualley είναι τα δύο πρόσωπα της καμπάνιας. Πρωταγωνιστούν στο short film για την συγκεκριμένη συλλογή και φυσικά έδωσαν το παρόν με την συμμετοχή τους στο fashion show.

https://www.instagram.com/reel/DRr04fNjDuJ/

Η Chanel, μέσα στις ράγες και τα φώτα νέον του Bowery, όρισε για τον οίκο ότι η μόδα μπορεί να είναι ταυτόχρονα υψηλή, καθημερινή, θεατρική και ρεαλιστική. Με τον Matthieu Blazy στο τιμόνι, η Métiers d’Art βγαίνει από τα μουσεία και τα παλάτια και μπαίνει βαθιά στην καρδιά της πόλης, εκεί όπου οι ιστορίες δεν είναι θεϊκές, αλλά ανθρώπινες.

Σε ένα από τα πιο δυνατά fashion moments της χρονιάς, ο οίκος απέδειξε ότι η πραγματική πολυτέλεια δεν βρίσκεται απαραίτητα σε εξωτικά τοπία ή παγκόσμια μνημεία, αλλά στο να αναγνωρίζεις τη μαγεία που κρύβεται στην καθημερινότητα και αυτό ακριβώς ήταν που μας καθήλωσε εκτός από τα looks.