Schiaparelli Couture S23: Τελικά υπάρχει εξήγηση για τα κεφάλια ζώων που είδαμε στο catwalk;

Ναταλία Κατσακιώρη
Schiaparelli Couture S23: Τελικά υπάρχει εξήγηση για τα κεφάλια ζώων που είδαμε στο catwalk;

Φυσικά και δεν πρόκειται για αληθινά ζώα αλλά γιατί αλήθεια να δούμε κάτι τέτοιο στη συλλογή στην εποχή του political correctness;

H πρεμιέρα της Haute Couture Fashion Week στο Παρίσι ήταν σίγουρα επεισοδιακή. Το πρώτο show της σεζόν ήταν αυτό του οίκου Schiaparelli για την Άνοιξη του 2023, ένα οίκος με μεγάλη παράδοση στην haute couture, που τα τελευταία χρόνια έχει γίνει και πάλι πρωταγωνιστής του κόσμου της μόδας υπό την καθοδήγηση του creative director Daniel Roseberry. Άρα, ναι, τα βλέμματα ήταν στραμμένα στο catwalk, με το front row να μας δίνει μια πρώτη γεύση για το τι πρόκειται να ακολουθήσει, αφού σύμφωνα με τη συνήθεια των τελευταίων χρόνων οι VIP καλεσμένοι του front row φοράνε ήδη κάποια κομμάτια από την ακυκλοφόρητη συλλογή.

Εδώ, λοιπόν, είδαμε την Kylie Jenner να καταφθάνει με ένα μαύρο, strapless, couture gown από πολυτελές βελούδο στο signature style του οίκου, με ένα κεφάλι λιονταριού στο «πέτο» της σαν καρφίτσα. Όχι ένα οποιοδήποτε κεφάλι λιονταριού, αλλά ένα actual size κεφάλι ζώου, εντελώς αληθοφανές που σοκάρει σε πρώτη φάση.

https://www.instagram.com/p/CnweeFLoiVV

Τα κεφάλια των ζώων φυσικά και ήταν ψεύτικα αλλά έχουμε δικαίωμα να τα χρησιμοποιούμε σαν διακοσμητικό;

To ίδιο ακριβώς look παρουσιάστηκε και στο catwalk αυτή τη φορά από την Irina Shayak, ενώ προηγήθηκε μία λευκή λεοπάρδαλη και ακολούθησε ένας μαύρος λύκος πάνω στη Naomi Campbell. Τρία διαφορετικά σχέδια σε κεφάλια ζώων, που συνοδεύτηκαν και από αντίστοιχα animal-like ρούχα (στην πρώτη περίπτωση ένα φόρεμα και στη δεύτερη ένα παλτό), τα οποία φωτογραφήθηκαν άμεσα και μεταδόθηκαν στα social media με τα σχόλια και τις αντιδράσεις να είναι κάτι παραπάνω από άμεσες. Όπως καταλαβαίνεις, φυσικά και μιλάμε για ψεύτικα κεφάλια ζώων, ειδικά κατασκευασμένα από αφρό, ρητίνη, μαλλί και faux γούνα, τα οποία απλώς πήραν ρεαλιστική μορφή και συμπλήρωσαν τα looks της haute couture συλλογής του οίκου.

Η Beyoncé επέστρεψε στη σκηνή του Dubai για να κάνει την πιο κιτς εμφάνιση της ζωής της

https://www.instagram.com/p/CnwfFxKN9rv

Τα σχόλια ήρθαν σαν καταπέλτης για τον κορυφαίο οίκο, αφού οι περισσότεροι μίλησαν για αισθήματα αποστροφής και για την έμμεση καλλιέργεια της βίας εναντίον των ζώων μέσα από τη συγκεκριμένη παρουσίαση με την οργή ορισμένων να μην μπορεί να κρυφτεί. Η έμπνευση σύμφωνα με τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Schiaparelli ήρθε από το κορυφαίο έργο της παγκόσμιας λογοτεχνίας, τη «Θεία Κωμωδία» του Dante, με τα ζώα αυτά να αποτελούν μια ξεκάθαρη -για εκείνον- αλληγορική μεταφορά των μυθικών ζώων, όπως τα χρησιμοποιεί και ο κορυφαίος ποιητής του Μεσαίωνα. Κανένα ζώο δεν χρησιμοποιήθηκε και δεν κακοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της κατασκευής των εν λόγω ομοιωμάτων, ξεκαθάρισε ο οίκος.

Είναι, όμως, αυτό αρκετό; Ναι, η μόδα είναι μία μορφή υψηλής τέχνης και πολλές φορές η τέχνη έχει την ικανότητα και την ιδιότητα να σοκάρει, όταν πρόκειται να έχει μια καταγγελτική μορφή. Και το όραμα κάθε καλλιτέχνη περνά από την αγάπη στο όνειρο και τη βία, ενσαρκώνοντας και τον πραγματικό κύκλο της ίδιας της ζωής, ακουμπώντας συχνά τα άκρα. Αλλά ποια μπορεί να είναι η σκέψη πίσω από μία τέτοια παρουσίαση σε μια περίοδο που η βία και η κακοποίηση των ζώων έχει λάβει τεράστιες διαστάσεις; Όταν άγρια είδη βρίσκονται υπό εξαφάνιση, η εικόνα ζώων που μοιάζουν με βαλσαμωμένες κεφαλές κυνηγών δεν μπορεί να προσφέρει και πολλά σε έναν πλανήτη, που μετρά τις πληγές του. Το trophy hunting είναι μια νοσηρή συνήθεια του παρελθόντος, που ελπίζουμε να εξαληφθεί. Μέχρι αυτό να γίνει πραγματικότητα δεν θέλουμε μια τέτοια εικόνα στο catwalk. Και σίγουρα όχι πάνω μας. Ένας οίκος εξάλλου σαν τον Schiaparelli, με μία θρυλική founder όπως η Elsa Schiaparelli και παράδοση χρόνων, δεν έχει κανένα λόγο να επιδιώκει να δημιουργήσει buzz στα social media με τέτοιου είδους κινήσεις.