Ενημέρωσε, εκπαίδευσε, στήριξε: Έτσι θα βοηθήσεις το παιδί να αποκτήσει υγιή σχέση με την εικόνα του

Ενημέρωσε, εκπαίδευσε, στήριξε: Έτσι θα βοηθήσεις το παιδί να αποκτήσει υγιή σχέση με την εικόνα του

Ας κάνουμε όλοι μαζί την ομορφιά -και πάλι- πηγή αυτοπεποίθησης για τα παιδιά μας!

Δύσκολο θέμα το σημερινό: Έφηβοι και social media. Καθημερινά μιλάμε για την αρνητική επιρροή που έχει το διαδίκτυο στη ζωή των παιδιών από αρκετά μικρή ηλικία. Μία επιρροή που -εμείς ως γονείς- δεν κάνουμε αρκετά για να τη σταματήσουμε. Η αλήθεια είναι ότι έχουμε επαναπαυτεί. Κάποιοι ίσως θεωρούμε ότι έχουμε βρει και τις σωστές ισορροπίες. Άλλοι έχουμε κατεβάσει το family link για να μπορούμε να ελέγχουμε τη χρήση και τις ώρες που περνούν μέσα στο διαδίκτυο, ενώ άλλοι έχουμε εμπιστοσύνη στα παιδιά μας και τους έχουμε δώσει απεριόριστη ελευθερία.

Τα έχουμε παρακολουθήσει και εμείς και δεν έχουμε παρατηρήσει κάτι κακό σε αυτά. Εγώ για παράδειγμα, ανήκω σε εκείνη την κατηγορία μαμάδων που έχω family link, ελέγχω τον χρόνο που αφιερώνει η κόρη μου στο διαδίκτυο (ανανεώνοντάς τον μάλιστα αφού τον καταναλώνει) και ναι, είμαι από εκείνες τις μαμάδες που πίστευαν μέχρι πριν μερικές ημέρες ότι το περιεχόμενο που έβλεπε ήταν αθώο. Πόσο κακό μπορεί να προκαλέσουν άλλωστε σε ένα έφηβο κορίτσι, οι συμβουλές ομορφιάς; Μεγάλο θα πω σήμερα!

1689315657069-684349452-image002.jpg

Οι περισσότερες beaty συμβουλές κα τα tips που προωθούνται μέσα από το διαδίκτυο, μπορούν να βλάψουν την αυτοπεποίθηση των κοριτσιών -και δεν είναι κάτι που διαπιστώνω μόνο εγώ. Σύμφωνα με έρευνα του Dove, 1 στα 2 κορίτσια υποστηρίζει ότι οι τοξικές συμβουλές ομορφιάς στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης ευθύνονται για τη χαμηλή του αυτοπεποίθηση.

Η θεματολογία των videos στα οποία εκτίθεται ένα νεαρό κορίτσι στα social media σήμερα ποικίλλει. Μπορεί να μάθει πώς να κάνει σωστά το μακιγιάζ του, να φορέσει ρουζ, πώς να χρησιμοποιήσει ένα bronzer, αλλά και πώς να ισιώσει τα δόντια του με λίμα ή να βάλλει κόλλα στα μαλλιά του!

Αυτό στο οποίο καταλήγω επομένως, είναι ότι η κόρη μου μεγαλώνοντας έρχεται αντιμέτωπη με κινδύνους τους οποίους δεν φανταζόμουν και οι οποίοι μπορούν να βλάψουν ανεπανόρθωτα -τολμώ να πω- την αυτοπεποίθησή της.

Στην αντίληψη όλων των παραπάνω, με βοήθησε το Dove, το οποίο μέσω μιας πρόσφατης καμπάνιας, κάλεσε γονείς μαζί με τα παιδιά τους σε ένα διαφορετικό Escape Room. Εκεί, κλήθηκαν να αποδράσουν μαζί από τις τοξικές συμβουλές των social media και να έρθουν αντιμέτωποι με τους πραγματικούς κινδύνους στους οποίους εκτίθενται τα παιδιά τους.

Αφού έδειξα το βίντεο στην κόρη μου, καθίσαμε μαζί, όπως κάνουμε κάθε φορά που προκύπτει κάτι σημαντικό, και της ζήτησα να scrollάρουμε στο κινητό της τηλέφωνο.

Αφού είδαμε αρκετά videos ομορφιάς, αρχίσαμε να τα «αποκωδικοποιούμε» και να βρίσκουμε και μια τοξική συμβουλή πίσω από αυτά. Της εξήγησα ότι τα καλλυντικά δημιουργούνται όπως ένα φαγητό. Υπάρχει συγκεκριμένη συνταγή. Υπάρχει συγκεκριμένη δοσολογία του κάθε υλικού. Αν πέσει ένα λάθος υλικό μέσα, το φαγητό καταστρέφεται. Όπως και το καλλυντικό.

Κάτι αντίστοιχο της είπα και όταν είδαμε «έξυπνα» και «γρήγορα» beauty tips με υλικά που κάποιος μπορεί να βρει στο σπίτι. Δεν της απαγόρευσα να ακολουθεί λογαριασμούς ομορφιάς, αλλά της ζήτησα να πατήσει unfollow σε τοξικούς λογαριασμούς και να μην κάνει πράγματα που δεν ξέρει τι συνέπειες θα έχουν αργότερα στον οργανισμό, το δέρμα και τα μαλλιά της και -κατ’ επέκταση- στην ψυχολογία της.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης γίνονται ολοένα και πιο σημαντικά στη ζωή των έφηβων κοριτσιών και την ίδια στιγμή γίνονται επίσης και πιο τοξικά.

Είναι δουλειά μας, εμάς των μαμάδων, να δείξουμε και να διδάξουμε στις κόρες μας ότι η πραγματική ομορφιά βρίσκεται μέσα μας. Στον χαρακτήρα μας. Την προσωπικότητά μας. Το χιούμορ μας. Τον αυθορμητισμό μας. Όχι πίσω από τα φίλτρα των κινητών τηλεφώνων και των καλλυντικών που μόνο στόχο έχουν να μεταμορφώσουν ένα κορίτσι.

1689315799520-42473427-image003.jpg

Τι μπορούμε να κάνουμε λοιπόν όλες μαζί;

  • Θα πρέπει να μάθουμε στα παιδιά μας να αναγνωρίζουν τις τοξικές συμβουλές ομορφιάς που κατακλύζουν τα social media.
  • Θα πρέπει να τους μάθουμε να αξιολογούν το περιεχόμενο που βλέπουν.
  • Θα πρέπει να τους μάθουμε να διώχνουν ό,τι τα κάνει να νιώθουν άσχημα. Ό,τι τα κάνει να σκέφτονται κάτι αρνητικό για τον εαυτό τους.
  • Θα πρέπει να τους μάθουμε να αγαπούν τις μπούκλες τους και να μην επιδιώκουν κάθε μέρα να ισιώνουν με πρέσες τα μαλλιά τους.
  • Θα πρέπει να τους μάθουμε να αγαπούν το πρόσωπό τους και να το φροντίζουν με σωστό τρόπο και όχι να κρύβουν την ακμή ή τη μεγάλη μύτη μέσα από make up, contouring και highlighters.

Η δική μας βοήθεια, οι δικές μας συμβουλές, θα βοηθήσουν τα κορίτσια να αποδράσουν από τις τοξικές συμβουλές ομορφιάς. Αυτό άλλωστε πιστεύει και το Dove, το οποίο δημιούργησε έναν οδηγό αυτοπεποίθησης. Αποστολή του Dove είναι να ενθαρρύνει τα νέα παιδιά να σκέφτονται θετικά για το σώμα τους και την εμφάνιση τους, γεγονός που τους επιτρέπει να αξιοποιήσουν το πλήρες δυναμικό τους στη ζωή. Εάν είσαι γονιός, παππούς ή γιαγιά, υπεύθυνος για τη φροντίδα του παιδιού, μέντορας, θεία, θείος ή ένας έμπιστος μεγαλύτερος φίλος, κατέβασε τον Οδηγό αυτοπεποίθησης του Dove και βοήθησε τους νέους να αγαπήσουν τον εαυτό τους και να χτίσουν αυτοπεποίθηση.

Δες το παρακάτω video και κατέβασε τον οδηγό αυτοπεποίθησης.

Και κάτι τελευταίο…

Καθίστε πλάι πλάι με τις κόρες σας, δείξτε τους το video του Dove και έπειτα πατήστε παρέα unfollow σε λογαριασμούς που το μόνο που κάνουν είναι απλά να βλάπτουν την αυτοπεποίθηση και την αυτοεκτίμησή τους.

Τα έφηβα κορίτσια μας είναι όμορφα έτσι όπως είναι. Με τις μπούκλες τους, τα ίσια τους μαλλιά, τις φακίδες τους, την ακμή τους… Είναι όμορφα χωρίς φίλτρα και είναι χρέος μας να τους το θυμίζουμε καθημερινά.