Άλκης Γιαννακάς: Ο ρόλος - σταθμός στο «Ρεμάλι της Φωκίωνος Νέγρη» & ο έρωτας με την Γκιζέλα Ντάλι

Κατερίνα Μπούσιου
Άλκης Γιαννακάς: Ο ρόλος - σταθμός στο «Ρεμάλι της Φωκίωνος Νέγρη» & ο έρωτας με την Γκιζέλα Ντάλι

Πώς η ταινία «Το ρεμάλι της Φωκίωνος Νέγρη» το 1965 του καθόρισε όλη του την καλλιτεχνική ταυτότητα και η απόφαση να τα εγκαταλείψει όλα στην ακμή της καριέρας του. Ο Άλκης Γιαννακάς που έφυγε από τη ζωή σήμερα το πρωί στα 80 του χρόνια, δημιούργησε μία κατηγορία από μόνος του στο ελληνικό σινεμά. 

Η σύντροφος του ηθοποιού Άλκη Γιαννακά, Κατερίνα, επιβεβαίωσε σήμερα το πρωί την είδηση του θανάτου του ηθοποιού μιλώντας για την υπέροχη σχέση τους: «Ήταν ένας υπέροχος άνθρωπος, ήμασταν μαζί 25 χρόνια. Πέρασα υπέροχα μαζί του θα μου λείψει πολύ. Η προσωπικότητά του ήταν έντονη. Είναι μεγάλη απώλεια για εμένα. Κάναμε όνειρα, γιατί δούλευα μέχρι τον Ιούνιο και θα έπαιρνα τη σύνταξή μου».

«Το ρεμάλι της Φωκίωνος Νέγρη»

Την εποχή που μετά την ταινία Ντελικανής ο Άλκης Γιαννακάς ξεκινούσε την καριέρα του στο ελληνικό σινεμά και τα κορίτσια τον ερωτεύονταν παράφορα βλέποντάς τον, υπήρχαν αντίστοιχοι ζεν πρεμιέ που αναστάτωναν το γυναικείο κοινό με μεγαλύτερο εύρος.

Ο ηθοποιός δεν είχε την αύρα του Νίκου Κούρκουλου, ή την κομψότητα του Αλέκου Αλεξανδράκη. Ήταν όμως γοητευτικός, με αυτό το αλήτικο βλέμμα που δεν άφηνε περιθώρια.

https://www.instagram.com/p/DFpINR_oEKp

Η αποπλάνηση της χρυσής κληρονόμου που υποδυόταν η Αλεξάνδρα Λαδικού στην ταινία «Το ρεμάλι της Φωκίωνος Νέγρη» το 1965 από εκείνον που ήταν το κακό παιδί, ως Αλέκος εκτίναξε την καριέρα του. Ο τίτλος της ταινίας έγινε στην αργκό της εποχής ταυτότητα για όλα τα κακά παιδιά.

Και ήταν επαναστατική για την εποχή αυτή η ταινία με αρκετές τολμηρές σκηνές και κατέρριπτε το μέχρι τότε image της περιώνυμης οδού στην Κυψέλη με τα νυχτερινά κέντρα που ήταν και στέκια αρκετών σοβαρών καλλιτεχνών.

Ο «ωραίος κακός» του ελληνικού σινεμά γίνεται αποδεκτός από τους συναδέλφους του και άρχισε τότε να απασχολεί τα πρωτοσέλιδα και τη με τη σχέση του με την Γκιζέλα Ντάλι, την ελληνίδα Μπριζίτ Μπαρντό της εποχής.

Είχαν γνωριστεί στα γυρίσματα της ταινίας «Ο Παρθένος» και πολλά χρόνια αργότερα, η ηθοποιός, τραγουδίστρια και performer θα παραδεχτεί πως υπήρξε ο μεγαλύτερος έρωτας της ζωής της.

https://www.instagram.com/p/CV8RivMASX_

Αν και μερικές από τις ταινίες στις οποίες πρωταγωνιστούσε ήταν σε μικρότερες εταιρείες παραγωγής, έκανε δύο ταινίες που ανέδειξαν το υποκριτικό του ταλέντο, χωρίς να χρειάζεται να παίζει το κακό παιδί.

Στην ταινία «Γυναίκα στην αντίσταση» ήταν ο αδελφός της Τζένης Καζάκου ενώ στη Σωφερίνα, η πέτρα του σκανδάλου ανάμεσα στην Αλίκη Βουγιουκλάκη με τον Αλέκο Αλεξανδράκη. Ο ζιγκολό και εραστής της Μαίρης Λαμπροπούλου.

giannakastainia.jpg

Αν και θα μπορούσε να συνεχίσει την καριέρα του, μετά το τέλος της ένδοξης εποχής του σινεμά, στο θέατρο ή στις βιντεοκασέτες των '80s, πήρε την απόφαση να εγκαταλείψει όχι μόνο την υποκριτική, αλλά γενικά τα φώτα της δημοσιότητας ζώντας μία ήρεμη ζωή στο διαμέρισμά του στην πλατεία Αμερικής. Καρμική επιλογή αφού βρισκόταν σε απόσταση αναπνοής από τη Φωκίωνος Νέγρη.

Συνεντεύξεις ακόμη και την εποχή της αίγλης του έδινε σπάνια, αλλά σε μία μεταγενέστερη στην εφημερίδα Espresso είχε μιλήσει για το πώς αντιλαμβανόταν το star system που τον ανέδειξε. Αποδομώντας αυτό που κυνηγούσαν άλλοι συνάδελφοί του:

«Δεν με ενδιέφερε ποτέ η δημοσιότητα και το επάγγελμά μου. Έφυγα πριν από 40 χρόνια και έφυγα "ψηλά". Δεν θα επέστρεφα σε καμία περίπτωση».

https://www.instagram.com/p/DPyFJBXiOce