Πώς το fast homeware έγινε η απόλυτη τάση για το 2022

Sabine Camhi
Πώς το fast homeware έγινε η απόλυτη τάση για το 2022

Η πανδημία αποδείχθηκε ευεργετική για τη διακόσμιση των εσωτερικών μας χώρων, ωστόσο, πόσο πιθανό είναι οι τάσεις στα έπιπλα να ταυτίζονται με το κίνημα του fast fashion;

Από τη στιγμή που η πανδημία του COVID-19 περιόρισε την κοινωνική μας ζωή, η προσοχή μας στράφηκε στα σπίτια μας. Τα δωμάτια και το σαλόνι μας έγιναν το βασικό θέμα του Instagram feed μας. Ο κόσμος προσεγγίζει πλέον την κατηγορία οικιακών ειδών με τον ίδιο τρόπο που αγοράζει τα ρούχα του: με βάση τις τάσεις.

Μια έρευνα του made.com του 2021 διαπίστωσε ότι το 68% των ενηλίκων στο Ηνωμένο Βασίλειο ψώνιζε στο διαδίκτυο για το σπίτι τους τουλάχιστον μία φορά το μήνα κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Το 19% το έκανε αυτό πολλές φορές την εβδομάδα. Οι άνθρωποι αγόραζαν φθηνά, χαρούμενα, οικιακά είδη, γεγονός που έφερε στον κλάδο μια αύξηση 42% στις πωλήσεις οικιακών ειδών.

Τα fashion brands που πλέον «ντύνουν» και το σπίτι μας

«Bλέποντας στον αέρα μια ευκαιρία», καθιερωμένα high street brands ρούχων όπως τα Boohoo, Pretty Little Thing και Missguided κυκλοφόρησαν σειρές οικιακών ειδών μέσα σε μόλις 6 μήνες - από τα τέλη του 2020 μέχρι τις αρχές του 2021 – με σκοπό να θολώσουν τα όρια μεταξύ της μόδας και του interior design. Ακόμα και ο John Lewis - από τους πιο ακριβούς της αγοράς – κυκλοφόρησε τη σειρά ANYDAY τον Απρίλιο του 2021, στην οποία οι τιμές ήταν, κατά μέσο όρο, περίπου 20% χαμηλότερες. Αυξανόμενο είναι το ενδιαφέρον για brands που όχι μόνο θα μας ντύνουν, αλλά θα μπορούν να επιτελούν κάθε κομψή πτυχή της ζωής μας. Το brand Mango κυκλοφόρησε την πρώτη συλλογή με είδη σπιτιού τον περασμένο Απρίλιο, δηλώνοντας την πρόθεσή του να «ολοκληρώσει τον τρόπο ζωής των πελατών του πέρα από τη μόδα».



Ακριβώς όπως η γρήγορη μόδα καθιέρωσε την καθημερινή ανάρτηση ενός νέου outfit (σου λέει κάτι το hashtag #ootd;), έτσι και το fast homeware καθιέρωσε τη συνεχή αλλαγή, ενημέρωση και επανασχεδιασμό των χώρων όπου μένουμε. Τα προϊόντα οικιακής χρήσης των fast fashion brands ήταν παντού στο YouTube και το TikTok και οδήγησαν στην εμφάνιση διαφορετικών «σχολών» στυλ όπως το «Avant Basic», το οποίο δανείζεται την αισθητική του κινήματος του Memphis Design και περιλαμβάνει καρό υφάσματα, coffee tables στολισμένα με πλακάκια, κυματιστούς καθρέφτες και φωτιστικά-μανιτάρια.

Fast homeware = fast fashion

Περιττό να πούμε ότι η ταχύτητα με την οποία αλλάζουν οι τάσεις φέρνει μεγάλη σπατάλη στους οικογενειακούς προϋπολογισμούς. Από τους 921.000 τόνους κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων που πετάχθηκαν στα σκουπίδια το 2017, οι 391.000 τόνοι ήταν προϊόντα διακόσμησης, όπως σεντόνια και τραπεζομάντηλα.

Επιπλέον, σχεδόν 22 εκατομμύρια μικροέπιπλα πετιούνται κάθε χρόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο. Αλλά δεν είναι μόνο κατεστραμμένα αντικείμενα που καταλήγουν στη χωματερή. Μια έρευνα του British Heart Foundation του 2019 διαπίστωσε ότι το 30% των ανθρώπων έχουν πετάξει έπιπλα, ηλεκτρικά είδη και οικιακά σκεύη σε αρκετά καλή κατάσταση που θα μπορούσαν να είχαν επαναχρησιμοποιηθεί ή πουληθεί. Αν υποθέσουμε ότι όλοι πετάμε μόνο ένα αντικείμενο κάθε χρόνο, αυτό σήμαινε ότι 14,5 εκατομμύρια αντικείμενα καταλήγουν σε χωματερές, ετησίως, και τα νούμερα αυτά είναι από μόνα τους εντυπωσιακά.

H κατασκευή νέων επίπλων έχει από μόνη της σημαντικό περιβαλλοντικό αντίκτυπο. Όπως συμβαίνει με τη «γρήγορη μόδα», το φθηνό εργατικό δυναμικό και ο γρήγορος ρυθμός κατασκευής πιθανότατα θα οδηγήσουν σε «υπερκορεσμό» τον πλανήτη, από τη χρήση χημικών και βαφών έως την υπέρ-χρήση φθηνότερων υλικών όπως ο πολυεστέρας.

Βιωσιμότητα

Υπάρχουν τόσες πολλές δυνατότητες να αλλάξει αυτό. Το ενδιαφέρον για βιωσιμότητα στους εσωτερικούς χώρους ήταν 9% στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τον Ιούνιο του 2021. Σύμφωνα με το eBay, οι αναζητήσεις για «οικολογικά έπιπλα» και «βιώσιμα έπιπλα» αυξήθηκε κατά 123% και 171%, αντίστοιχα, μεταξύ 2019 και 2020.


https://www.instagram.com/p/CQSsZX5tD4G/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=loading

Η ενοικίαση επίπλων εμφανίζεται στα social ως μια καλή εναλλακτική επιλογή. Ενισχυμένη από μια καταναλωτική βάση που θέλει τόσο ποιότητα όσο και βιωσιμότητα, η μεταπώληση επίπλων αναμένεται να φτάσει τα 16,55 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2025. Kαι κάπως έτσι είμαστε πεπεισμένες πως η επόμενη αγορά μας θα είναι κάποιο minimal βάζο ή μία σειρά από ρεσό, όχι T-Shirts και πλεκτά...


https://www.instagram.com/p/CRWmo-WDMOl/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=loading

Πηγή κεντρικής φωτογραφίας: @anemone_interiors