Κερδίστε χρόνο κάνοντας Super Set

Γυμναστείτε δυναμικά και γλιτώστε ώρες και συνδρομές στο γυμναστήριο

Ο Jan Helgerud, Νορβηγός ειδικός,  ανατρέπει όσα πιστεύαμε ως σήμερα για τη σωματική άσκηση, υποστηρίζοντας ότι η εντατική αλλά με διαλείμματα γυμναστική μπορεί να έχει θαυματουργά αποτελέσματα, γλιτώνοντας εκατομμύρια ανθρώπους από τη μακρόχρονη παραμονή στα γυμναστήρια.

Πρόκειται για μια μέθοδο που «συμπυκνώνει» τη γυμναστική μιας ολόκληρης εβδομάδας σε ένα πρόγραμμα που διαρκεί το πολύ μία ώρα. Τέτοια προγράμματα πολύ σύντομης χρονικά, αλλά εντατικής ίσως και σκληρής γυμναστικής ακολουθούν συχνά επαγγελματίες αθλητές και ειδικά εκείνοι που προπονούνται για Ολυμπιακούς Αγώνες.

Ως τώρα κυριαρχούσε η άποψη ότι τέτοια εντατικά προγράμματα εκγύμνασης κρύβουν κινδύνους για όλους τους υπόλοιπους. Ο Jan Helgerud του Πανεπιστημίου Επιστήμης και Τεχνολογίας της Νορβηγίας, μελέτησε διάφορες έρευνες που αφορούσαν κυρίως τη σωματική άσκηση ηλικιωμένων ατόμων και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η υπερεντατική άσκηση όχι μόνο δεν κάνει κακό αλλά, αντιθέτως, είναι εξαιρετικά αποτελεσματική.

treadmills1

Ενα παράδειγμα τέτοιας άθλησης (ποδήλατο, τρέξιμο ή άλλου είδους) περιλαμβάνει τέσσερις κύκλους έντονης άσκησης τεσσάρων λεπτών με ενδιάμεσα τρίλεπτα διαλείμματα. «Είναι σαν να ανακαλύπτεις ένα χάπι που είναι δύο φορές πιο δραστικό από κάποιο αντίστοιχο. Μάλλον θα πρέπει να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε να σταματήσουμε να γυμναζόμαστε με τον παραδοσιακό τρόπο και να ασκούμαστε πολύ εντατικά για λίγη ώρα» δήλωσε στο Αssociated Ρress ο ερευνητής.

Μπορείτε να ξεκινήσετε με το Super Set την ομαδοποίηση δύο ασκήσεων για αντίθετες μυϊκές ομάδες που γίνονται με εναλλαγή και με πολύ μικρή παύση μεταξύ των σετ.

 Για παράδειγμα, κάνετε ένα σετ κάμψεων με μπάρα και μετά ένα σετ εκτάσεων τρικεφάλων. Ο καλύτερος τρόπος για να κάνετε ένα Super Set είναι να εναλλάσσετε δύο διαφορετικές ασκήσεις για 3 έως 5 σούπερ σετ. Κατόπιν ξεκουράζεστε για λίγο πριν να συνεχίσετε με ένα άλλο Super Set ή να γυμνάσετε ένα τελείως διαφορετικό σωματικό τμήμα.

Δεν θα πρέπει μία προπόνηση να αποτελείται ολόκληρη από Super Set. Είναι μία μέθοδος με την οποία κερδίζετε χρόνο που γυμνάζει έντονα μια περιοχή με πολύ καλά αποτελέσματα – εάν βέβαια γίνει σωστά. Να θυμάστε ότι οι εναλλαγές θα πρέπει να γίνονται γρήγορα και χωρίς παύση – μία κίνηση έλξης και μετά αμέσως μία κίνηση πίεσης.

Προσοχή όμως γιατί τα πολλά Super Set μπορεί να επιφέρουν υπερκόπωση και αυτό σημαίνει ότι θα σταματήσει η πρόοδός σας. Όμως εάν χρησιμοποιήσετε σωστά τα Super Set για μερικές εβδομάδες, τότε μπορείτε να ξεπεράσετε ένα επίπεδο στασιμότητας που σας έχει ταλαιπωρήσει και να δείτε θεαματικά αποτελέσματα.

SOS: O πιο βασικός σύμμαχος της γυμναστικής είναι η διατροφή. Αν δεν τρώτε υγιεινά και ιδίως τροφές που ενισχύουν τον οργανισμό και τις μυικές σας ομάδες, τότε δεν πετυχαίνετε το επιθυμητό αποτέλεσμα και κινδυνεύετε να βλάψετε το ανοσοποιητικό σας.

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΤΩΡΑ