Τέλος στους τραυματισμούς: Χρήσιμες οδηγίες για σωστή εκτέλεση των διατάσεων!

Συμβουλές από το γυμναστή Παναγιώτη Κουμαντάκη

Οι διατάσεις, είναι ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία της άσκησης, και μαζί με την αερόβια άσκηση, είναι οι δύο θεμέλιοι λίθοι ενός υγιούς σώματος.

 

Οι διατάσεις, γίνονται είτε στα πλαίσια της προθέρμανσης, με στόχο την πρόληψη των τραυματισμών, είτε σαν εξειδικευμένο πρόγραμμα γυμναστικής, με στόχο την βελτίωση της ευκαμψίας των αρθρώσεων και την ευλυγισία των μυών. Στη δεύτερη περίπτωση, ο στόχος είναι η βελτίωση των ορθοπεδικών προβλημάτων και της κακής στάσης σώματος.

 

Οι βασικές αρχές που διέπονται σε ένα πρόγραμμα διατάσεων είναι:

1. Είναι αποτελεσματικότερο και ασφαλέστερο να γίνονται αφού η θερμοκρασία του σώματος είναι αυξημένη, δηλαδή μετά από το ζέσταμα.

2. Ο μέσος ασκούμενος, αν δεν υπάρχει επίβλεψη από ειδικό, θα πρέπει να κάνει στατικές διατάσεις, χωρίς να κινεί δηλαδή την άρθρωση την ώρα της διάτασης.

3. Αν υπάρχει πόνος κατά τη διάρκεια της διάτασης, να διακόπτεται. Γενικά, η πίεση που ασκείται πρέπει να είναι αρκετή, αλλά ποτέ πέρα από τα όρια της άρθρωσης.

4. Θα πρέπει ο μυς να διατηρείται σε θέση διάτασης για 10'' με 20''

 

Διαβάστε ακόμα

Ποια είναι η σημασία της αναπλήρωσης υγρών κατά την άσκηση;

15 λόγοι για να γραφτείτε στο γυμναστήριο!

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΤΩΡΑ