4 μύθους που πρέπει να καταρρίψεις και να βάλεις τα βάρη στην προπόνησή σου

Νάνσυ Μητσοστέργιου
4 μύθους που πρέπει να καταρρίψεις και να βάλεις τα βάρη στην προπόνησή σου

Και να δεις πιο άμεσα αποτελέσματα

Είναι αυτή η περίοδος του χρόνου που έχεις γραφτεί στο γυμναστήριο της γειτονιάς σου και ξεκινάς δειλά-δειλά να κάνεις τις πρώτες επισκέψεις σου, κάνοντας λίγο από όλα τα όργανα, μέχρι να σου φτιάξουν το δικό σου πρόγραμμα. Κάπως έτσι λοιπόν καταλήγεις και στην αίθουσα με τα βάρη και εκεί βλέπεις πως η πλειοψηφία των ατόμων είναι άντρες. Και εδώ έρχεται αυτή η στερεοτυπική άποψη που θέλει τη γυναίκα να κάνει περισσότερο αερόβιο ή yoga αντί για βάρη, την οποία σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να πιστέψεις.

Υπάρχουν κάποιοι μύθοι σχετικά με την γυναίκα και για το αν πρέπει να σηκώνει βάρη και πόσα. Αυτό το ξεκαθάρισμα θα κάνουμε στις παρακάτω γραμμές.

#1. Τα βάρη σε κάνουν να φουσκώνεις (#not)
«Οι περισσότερες γυναίκες δεν έχουν αρκετή παραγωγή τεστοστερόνης στο σώμα τους για να βάλουν μυς και να «φουσκώσουν», εξηγεί η Lauren Clare. Αυτό συμβαίνει επειδή οι γυναίκες έχουν λιγότερη τεστοστερόνη στον οργανισμό τους, (20 φορές λιγότερο, για να είμαστε ακριβείς) και αυτή είναι μια από τις πρωταρχικές ορμόνες που προάγει την ανάπτυξη μυών. Έτσι, όταν βλέπεις εκείνους τους μεγάλους, ογκώδεις τύπους στο γυμναστήριο, μην πανικοβάλλεσαι, καθώς είναι φυσικά αδύνατο να μετατραπείς σε Hulk από μια καθημερινή απλή προπόνηση.

Το ίδιο ισχύει και για τις φωτογραφίες που βλέπεις με γυναίκες σε περιοδικά bodybuilding. Οι θηριώδεις αυτές υπάρξεις που βλέπεις παίρνουν συμπληρώματα και εκπαιδεύονται πάρα πολύ σκληρά.

#2. Τα βάρη δεν καίνε λίπος, όπως κάνει το αερόβιο πρόγραμμα
Αν τρέχεις μόνο στο διάδρομο δεν δίνεις στο σώμα σου τα εργαλεία που χρειάζεται για να κάψει λίπος αποτελεσματικά. Το μυστικό για την απώλεια βάρους είναι να αποκτήσεις άλιπη μυϊκή μάζα, γιατί αυτό θα αυξήσει το μεταβολισμό σου και θα βοηθήσει το σώμα σου να κάψει το υπερβολικό λίπος. Ωστόσο, το να κάνεις μόνο ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα γυμναστικής δεν θα σου δώσει την ευκαιρία να χτίσεις εκείνους τους απαραίτητους μυς, γι' αυτό και η άρση βαρών είναι σημαντική για τη συνολική απώλεια βάρους.

#3. Οι γυναίκες δεν είναι φτιαγμένες για να σηκώνουν πολλά βάρη
Μπορεί μέχρι τώρα να πίστευες ότι οι γυναίκες δεν είναι φτιαγμένες να σηκώσουν πολλά βάρη, αλλά αυτό απέχει πολύ από την αλήθεια. Το σώμα σου είναι χτισμένο για να κάνει εκπληκτικά πράγματα. Και το πιο σημαντικό; Είναι χτισμένο για να είναι ισχυρό. Το να σηκώνεις βάρη είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να τονώσεις το σώμα σου, να το κάνεις πιο δυνατό και να αυξήσεις τα ενεργειακά σου επίπεδα, ανεξάρτητα από το φύλο που είσαι.

#4. Είναι καλύτερο να σηκώνεις λίγα βάρη για περισσότερες επαναλήψεις
Ενώ δεν υπάρχει τίποτα κακό με το να σηκώνεις λιγότερα βάρη για περισσότερες επαναλήψεις, έχε στο νου σου πως για να αποκτήσεις πραγματικά τους μυς που θες πρέπει να τους εξασκήσεις. Με άλλα λόγια, αν κολλήσεις με τα ίδια χαμηλά βάρη ξανά και ξανά, το σώμα σου θα συνηθίσει και δεν θα δεις σημαντική απώλεια βάρους. Όσο περισσότερο γυμνάζεις τους μυς σου, τόσο περισσότερο λίπος θα έχεις χάσει στο τέλος.

DPG Network