Για να επηρεάσεις τους ανθρώπους, χρησιμοποίησε 6 φράσεις, λέει ο ειδικός σε θέματα ηγεσίας

Για να επηρεάσεις τους ανθρώπους, χρησιμοποίησε 6 φράσεις, λέει ο ειδικός σε θέματα ηγεσίας

«Λίγες μόνο λέξεις μπορούν να κάνουν τη διαφορά».

Στις μέρες μας, πολλοί νιώθουν ότι έχουν χάσει τον έλεγχο των καταστάσεων γύρω τους. Τα γεγονότα μοιάζουν να συμβαίνουν ερήμην μας, ενώ συχνά αισθανόμαστε πως δεν έχουμε τη δύναμη να επηρεάσουμε ούτε τις πιο απλές καταστάσεις της ζωής μας. Ωστόσο, η πραγματικότητα είναι διαφορετική.

Η επιρροή δεν απαιτεί εξουσία, χρήματα ή υψηλή θέση. Μπορεί να επιτευχθεί απλά μέσω των λέξεων που χρησιμοποιούμε. Ακόμα και οι πιο μικρές φράσεις μπορούν να αλλάξουν τον τρόπο που μας βλέπουν οι άλλοι, να ενισχύσουν την αυτοπεποίθησή μας και να δημιουργήσουν θετικές αλληλεπιδράσεις τόσο στην επαγγελματική όσο και στην προσωπική μας ζωή.

Έχοντας μελετήσει την επιρροή για περισσότερα από 30 χρόνια, καθώς και γράψει το βιβλίο "Leading from the Middle: A Playbook for Managers to Influence Up, Down, and Across the Organization", μοιράζομαι έξι ισχυρές φράσεις που μπορούν να σε βοηθήσουν να αυξήσεις την επιρροή σου στην καθημερινότητά σου.

Όσοι έχουν βαθιά ενσυναίσθηση αλλά δυσκολεύονται να συνδεθούν με τους άλλους είχαν αυτά τα 9 βιώματα

1. «Μπράβο! Συγκεκριμένα…»

Όλοι απολαμβάνουν τον έπαινο, αλλά για να έχει πραγματική δύναμη, πρέπει να είναι συγκεκριμένος. Αυτό που ονομάζω «ενημερωμένη ενθάρρυνση» αφορά έναν έπαινο που συνοδεύεται από ξεκάθαρους λόγους και επιχειρήματα.

Για παράδειγμα, αντί να πεις απλώς «Μπράβο!» στο παιδί σου, μπορείς να του πεις:
«Μπράβο! Δούλεψες σκληρά για να προετοιμαστείς για αυτό το τεστ. Αντιμετώπισες δύσκολη ύλη, δεν το έβαλες κάτω και έμαθες να ξεπερνάς εμπόδια.»

Η σαφήνεια προσδίδει κύρος στον έπαινο. Ο αποδέκτης όχι μόνο θα κατανοήσει τι έκανε καλά, αλλά και γιατί έχει σημασία, γεγονός που θα τον κινητοποιήσει να επαναλάβει τη θετική συμπεριφορά.

2. «Πες μου περισσότερα»

Ένας από τους ευκολότερους τρόπους για να έχεις μεγαλύτερη επιρροή είναι να ακούς πραγματικά. Σκέψου πόσο θετικά νιώθεις όταν κάποιος σου δίνει την πλήρη προσοχή του και πόσο απογοητευμένος αισθάνεσαι όταν καταλαβαίνεις ότι δεν σε ακούν.

Ως ακροατής, έχεις δύο βασικούς στόχους:

  • Να κατανοήσεις αυτά που σου λένε.
  • Να δείξεις ότι ενδιαφέρεσαι πραγματικά.

Αυτό το πετυχαίνεις ενθαρρύνοντας τον συνομιλητή σου να μοιραστεί περισσότερες λεπτομέρειες, με εκφράσεις όπως «Πες μου περισσότερα», «Τι έγινε μετά;», ή «Πώς σε έκανε να νιώσεις αυτό;».

Αντί να απορρίπτεις τα συναισθήματα των άλλων με φράσεις όπως «Μην ανησυχείς, όλα θα πάνε καλά», δοκίμασε μια πιο ενσυναισθητική προσέγγιση, όπως «Σε ακούω, φαίνεται πως νιώθεις απογοήτευση με αυτό που συνέβη.»

Η υποστηρικτική γλώσσα δημιουργεί εμπιστοσύνη, που είναι το θεμέλιο της επιρροής.

Αν χρησιμοποιείς αυτές τις 10 φράσεις τακτικά, έχεις πολύ ισχυρή προσωπικότητα

3. «Θα γίνεις ηγέτης σε αυτό;»

Η διαφορά βρίσκεται στη μικρή αλλά σημαντική αλλαγή: το «-er».

Η επιρροή βασίζεται συχνά στην ταυτότητα που θέλουν να υιοθετήσουν οι άνθρωποι. Για παράδειγμα:

  • Μην ζητάς απλώς από κάποιον να βοηθήσει· ζήτησέ του να γίνει βοηθός.
  • Μην του ζητάς να ηγηθεί· ζήτησέ του να γίνει ηγέτης.
  • Μην του λες να ακούσει· πες του να γίνει ακροατής.

Οι άνθρωποι ανταποκρίνονται πιο θετικά σε ρόλους που ενισχύουν τη θετική εικόνα του εαυτού τους.

Αυτή η γλωσσική τεχνική μπορεί να λειτουργήσει ακόμα και για να αποτρέψει ανεπιθύμητες συμπεριφορές. Σε μια μελέτη, ζητήθηκε από συμμετέχοντες να μην εξαπατήσουν. Όταν τους είπαν «Μην κλέψεις», αρκετοί το έκαναν. Όταν όμως η οδηγία διατυπώθηκε ως «Μην γίνεις κλέφτης», κανείς δεν ήθελε να συνδεθεί με αυτή την αρνητική ταυτότητα.

4. «Αυτή είναι μια καλή ιδέα που έχεις»

Η λέξη-κλειδί εδώ είναι το «που έχεις».

Οι άνθρωποι κινητοποιούνται περισσότερο όταν νιώθουν ότι μια ιδέα είναι δική τους.

Αν ένας συνάδελφος εκφράσει μια ιδέα που κι εσύ σκεφτόσουν, μπορείς είτε να του πάρεις τα εύσημα και να μειώσεις τον ενθουσιασμό του, είτε να πεις:
«Αυτή είναι μια καλή ιδέα που έχεις. Ας τη δουλέψουμε μαζί.»

Έτσι, τονώνεις το αίσθημα ιδιοκτησίας του και ενισχύεις τη συνεργασία.

5. «Μπορώ να έχω τη συμβουλή σου;»

Το να ζητάς συμβουλή είναι πολύ πιο ισχυρό από το να ζητάς βοήθεια.

Όταν ζητάς συμβουλή, το άτομο απέναντί σου νιώθει ότι εκτιμάς την άποψή του, ενώ παράλληλα επενδύει στην επιτυχία σου. Αυτό συχνά μετατρέπει τους ανθρώπους σε συμμάχους σου, καθώς αισθάνονται μέρος της λύσης.

6. «Θα χαρώ να σε βοηθήσω σε αυτό»

Η τελευταία φράση βασίζεται στη δύναμη της αμοιβαιότητας.

Όταν προσφέρεις τη βοήθειά σου χωρίς να το ζητήσουν, δημιουργείς μια αίσθηση υποχρέωσης. Οι άνθρωποι θυμούνται ποιος ήταν εκεί για αυτούς και είναι πιο πιθανό να σου επιστρέψουν την καλοσύνη στο μέλλον.

Βεβαιώσου, όμως, ότι ακολουθείς με πράξεις ό,τι υπόσχεσαι. Η επιρροή δεν βασίζεται μόνο στα λόγια, αλλά κυρίως στις πράξεις που τα συνοδεύουν.

Τι λέει η ψυχολογία για τους ανθρώπους που υποβαθμίζουν τη σημασία των γενεθλίων τους

Συμπέρασμα

Η επιρροή δεν είναι προνόμιο των λίγων ούτε απαιτεί ειδικές ικανότητες. Μπορείς να την αποκτήσεις μέσω μικρών αλλά στρατηγικών αλλαγών στον τρόπο που επικοινωνείς.

Χρησιμοποιώντας τις παραπάνω έξι φράσεις, μπορείς να ενισχύσεις τις σχέσεις σου, να χτίσεις εμπιστοσύνη και να επηρεάσεις θετικά το περιβάλλον σου – είτε στον επαγγελματικό, είτε στον προσωπικό σου χώρο.

Ξεκίνα από σήμερα!

pexels-shvets-production-8929551.jpg