Η Οccitanie και τα Γαλλικά Πυρηναία: Mία περιοχή όχι και τόσο γνωστή στους Έλληνες

Αναστασία Σιδέρη

Το ετήσιο ταξίδι μας με αυτοκίνητο και ανταλλαγή σπιτιών έχει βασικό στόχο φέτος την Ισπανία .

Αλλά ο δρόμος μας περνάει από Ιταλία και Γαλλία. Και μετά από την υπέροχη Λούκκα- που περιέγραψα τη περασμένη βδομάδα- συνεχίστηκε πιο βόρεια στην Ιταλία με διάφορες ενδιαφέρουσες στάσεις.

Απογοητευτήκαμε η αλήθεια είναι από τις παραλίες στη διάσημη Versilia της Τοσκάνης (νερό θολό και παραλίες «βαρετές», με 15 σειρές ξαπλώστρες). Καμία σχέση με τις δικές μας, ακόμη και στην Αττική. Γι’ αυτό τρελαίνονται οι Ιταλοί με τις θάλασσες μας

Αλλά μας άρεσε πολύ η Pietrasanta, κάτω από τη Carrara με τα περίφημα μάρμαρα της.

Εκεί όπου μαθήτευσε και ο Μιχαήλ Άγγελος και έχει σπίτι ο Μποτερό. Η πόλη των γλυπτών, η επονομαζόμενη και Αθήνα της Ιταλίας, όπου κάθε γωνιά ήταν και μια έκπληξη.

Είχε μάλιστα και μια υπαίθρια έκθεση που ήταν πολύ χαρούμενη, από όπου και το ακόλουθο έργο, με τίτλο το «Θαύμα της Αγάπης» του Marco Cornini.

Είχαμε μια ολιγοήμερη διαμονή στην ειδυλλιακή παραλιακή Λιγουρία, στο όμορφο Rαpallo

και στο διάσημο, αλλά πανάκριβο και – κατά τη γνώμη μου- υπερτιμημένο Portofino

Και στη συνέχεια κάναμε ένα μικρό επίσης πέρασμα από τη Γαλλία -πριν μπούμε Ισπανία. Επιλέξαμε δε να μείνουμε στο Ηerault στην Occitanie , μια άγνωστη για μας περιοχή κοντά στα Πυρηναία .

Μέσα από το HomeExchange βρήκαμε ένα χαριτωμένο σπιτάκι σε ένα αμπελώνα στο Cers κοντά στο γραφικό Béziers.

Εκεί από όπου περνάει το καταπράσινο Canal de Midi

και επισκεφτήκαμε - μεταξύ άλλων- μια καστροπολιτεία μοναδική και μείναμε εκστασιασμένοι.

CARCASSONNE, ΣΑΝ ΨΕΥΤΙΚΗ

Η Carcassonne μοιάζει βγαλμένη από παραμύθι, με κάστρα, ιππότες και πριγκίπισσες!

Όχι άδικα μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO, αξίζει το κάθε χιλιόμετρο που θα κάνει ο ταξιδιώτης για να την επισκεφθεί.

Πλούσια σε ιστορία και σαν κινηματογραφικό σκηνικό η πόλη επιλέχθηκε για ένα διάσημο επιτραπέζιο παιχνίδι στρατηγικής(που ο γιος και οι κόρες μας λένε ότι είναι εκπληκτικό )

Αλλά έχει επιλεγεί και σαν πραγματικό σκηνικό για μια εκδοχή του Ρομπέν των Δασών…

Το κάστρο της, γνωστό ως Cité de Carcassonne, είναι ένα από τα πιο καλά διατηρημένα στον κόσμο. Και στέκει όρθιο για αιώνες, εξελισσόμενο γοητευτικά μέσα στο χρόνο. Αποτελεί το σήμα κατατεθέν της πόλης, και είναι ο λόγος που ταξιδιώτες συρρέουν από όλο το κόσμο. Πολλοί «φωνακλάδες» Αμερικανοί αλλά και Ισπανοί. που ήταν παντού στη περιοχή.

Και είναι τόσο παραμυθένιο το κάστρο ώστε φημολογείται ότι αποτέλεσε το πρότυπο για το κάστρο της Ωραίας Κοιμωμένης της Disney( αν και για κάποιους άλλους το μοντέλο είναι το κάστρο του Neuschwanstein στη Βαυαρία).

Μέσα στα λιθόστρωτα σοκάκια του εξαιρετικά καλοδιατηρημένου και πλήρως αξιοποιημένου κάστρου συναντήσαμε ιδιαίτερα αξιοθέατα,

‘Όπως την Βασιλική Σεν Ναζέρ με τα μοναδικά βιτρό. Αλλά και το μεγαλύτερο εκκλησιαστικό όργανο της Νότιας Γαλλίας. Περιδιαβήκαμε στα στενά με κουκλίστικα μαγαζάκια με προϊόντα της περιοχής και με κόπο συγκρατήθηκα να μη βγω εκτός ορίου( έχουμε βλέπετε συγκεκριμένο budget)

ΟΙ ΓΑΛΛΟΙ «ΦΙΛΟΙ»ΤΟΥ HOMEEXCHANGE

Η πλατφόρμα ανταλλαγής σπιτιών HomeExchange που χρησιμοποιούμε για τα ταξίδια μας αυτή τη περίοδο είναι εκπληκτική .

Και εκτός από τα όμορφα σπίτια που μας φιλοξενούν, έχουμε γνωρίσει και πολλούς καινούριους φίλους. Και στο ταξίδι μας, μας κάλεσαν ήδη για φαγητό στο σπίτι τους δυο ζευγάρια Γάλλων που έχουν φιλοξενηθεί στα Κύθηρα πέρισυ και φέτος το καλοκαίρι.

H Μαríe Pierre και ο Marc ήλθαν με 5 φίλους τους στα Κύθηρα για πρώτη φορά φέτος και ενθουσιάστηκαν. Και γι’ αυτό κάλεσαν κάποιους από αυτούς και μας περιποιήθηκαν όλοι μαζί στον όμορφο κήπο στο σπίτι τους στη Nissan-lez- Enserune

Η Marie Christine και ο Hervé από την υπέροχη Amelie les Bains έχουν έλθει στα Κύθηρα ήδη 3 φορές και θα γίνουν μάλλον και γείτονες μας, αφού παζαρεύουν ένα σπίτι στην Αγία Πελαγία για να περνάνε 5-6 μήνες το χρόνο.

Έτυχε και τα 2 αυτά ζευγάρια να ζουν σχετικά κοντά στοo όμορφο αγρόκτημα με τους αμπελώνες στη Cars όπου μείναμε. Τούς γνωρίσαμε λοιπόν από κοντά, φάγαμε και ήπιαμε μέχρι σκασμού, συνεννοηθήκαμε σε άπταιστα γαλλοαγγλικά και φύγαμε γεμάτοι «καλούδια» και χρήσιμες οδηγίες για ταξιδιώτες στη περιοχή. Συμβουλές που μόνο οι ντόπιοι ξέρουν να δίνουν. Και με τις συμβουλές τους αυτές γνωρίσαμε με το καλλίτερο τρόπο τα Γαλλικά Πυρηναία

ΤΑ ΥΠΕΡΟΧΑ ΓΑΛΛΙΚΑ ΠΥΡΗΝΑΙΑ ΜΟΥ ΕΚΛΕΨΑΝ ΤΗ ΚΑΡΔΙΑ

Είχαμε κλείσει ένα παραδοσιακό σπίτι με υπέροχη θέα και όμορφα μηνύματα στους τοίχους. Το εξοχικό του Marc & της Marie Pierre στην ορεινή Fontpédrouse, στη καρδιά των Γαλλικών Πυρηναίων.

Και περάσαμε μια ιδιαίτερη μέρα σε ένα μοναδικό μέρος με υπέροχα θειούχα Θερμά Λουτρά .

LES BAINS DE SAINT THOMAS

Τα διάσημα – για τη περιοχή- λουτρά St Thomas ήταν μόλις 3 χιλιόμετρα μακριά από το σπίτι μας.

Μετά από μια βδομάδα στο δρόμο, με πάνω από 1500 χιλιόμετρα οδήγημα και πολύ περπάτημα, χαλαρώσαμε σε ένα ειδυλλιακό καταπράσινο περιβάλλον σε υψόμετρο 1000m.

Έξω λιακάδα με αρκετή ψύχρα, κάτω από 10 βαθμούς. Όμως μέσα στο νερό, 37 βαθμοί, η ιδανική θερμοκρασία για το σώμα. Και μετά από μια ώρα στο θεραπευτικό νερό πραγματικά ήταν σαν να είχαμε κάνει 2 ώρες μασάζ. Απίθανη εμπειρία.

ΤΡΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΩΡΑΙΟΤΕΡΑ ΧΩΡΙΑ ΤΗΣ ΓΑΛΛΙΑΣ: EUS, EVOL KAI VILLEFRANCHE DE CONFLENT

Οι συμβουλές των φίλων μας, μας οδήγησαν να επισκεφθούμε και 3 χωριά που ανήκουν στα 166 πιο όμορφα χωριά της Γαλλίας( από τα συνολικά 32.000 που έχει η χώρα). Αυτά σύμφωνα με τον οργανισμό “Les plus beaux villages de France ». Μέσα στην φύση, με μεσαιωνικές ρίζες και έντονο καταλανικό στοιχείο, πραγματικά άξιζαν τα χιλιόμετρα τους.

Μάλιστα το ΕUS, είναι γνωστό σαν το πιο ηλιόλουστο χωριό της Γαλλίας..

Η συνολική εμπειρία στην περιοχή ήταν εκπληκτική και τη συστήνω ανεπιφύλακτα. Τώρα ετοιμαζόμαστε συναισθηματικά – και γαστριμαργικά- για τη περιοχή των Βάσκων.

Την άλλη βδομάδα ανταπόκριση από το San Sebastián..