Μέγαρο Μουσικής Αθηνών : «Η Μαρία Κάλλας και η Σκάλα του Μιλάνου»

Μέγαρο Μουσικής Αθηνών : «Η Μαρία Κάλλας και η Σκάλα του Μιλάνου»

Με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κάρολο Παπούλια παριστάμενο, άνοιξε η αυλαία της έκθεσης με τίτλο «Η Μαρία Κάλλας και η Σκάλα του Μιλάνου» στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, που τελεί υπό την αιγίδα της Πρεσβείας της Ιταλίας στην Αθήνα με την ευκαιρία του εορτασμού των 150 χρόνων από την ένωση της Ιταλίας - χαιρέτησε ο Ιταλός Πρέσβης, Francesco Paolo Trupiano.

Για πρώτη φορά εκτός Ιταλίας παρουσιάζονται, είκοσι θεατρικά κοστούμια από δώδεκα διαφορετικές παραστάσεις της Κάλλας στη Σκάλα αλλά και πολύτιμο υλικό ηχογραφήσεων και λήψεων από τις παραστάσεις, σε μία παράλληλη παρουσίαση της ιστορίας του παγκόσμιου ναού της λυρικής μουσικής.

Η επιμελήτρια της έκθεσης Έφη Ανδρεάδη δήλωσε πως :

«Τα κοστούμια από τη μία μεριά αποτελούν μαρτυρίες που θα μπορούσαν να γεννήσουν ένα αίσθημα νοσταλγίας για μια τελειωτικά χαμένη στιγμή της ολοκληρωμένης παράστασης. Από την άλλη όμως, μπορούν να μεταδώσουν την δυναμική του ίδιου του γεγονότος, όπως και την ανυπέρβλητη λάμψη και ομορφιά και την μοναδικότητα της καλλιτεχνικής έκφρασης. Κατά έναν τρόπο έτσι, τα επιζώντα στοιχεία της παράστασης γίνονται ουσιαστικά αντικείμενα τέχνης».

Η Σκάλα του Μιλάνου μεταμόρφωνε την Μαρία Κάλλας -για ολόκληρη τη δεκαετία του '50 -από ένα αδέξιο κορίτσι σε ένα παγκόσμιο σκηνικό φαινόμενο και η Μαρίας Κάλλας μετέτρεπε τη Σκάλα στο θέατρο μιας πρωτοφανούς και ανεπανάληπτης επανάστασης στον κόσμο της όπερας.

«Αυτή η δεκαετία δεν ήταν μόνο τα χρόνια που η Κάλλας απέδωσε όλο το εύρος και τις μοναδικές ικανότητες του ταλέντου της, αλλά ήταν το περιβάλλον εκείνης της εποχής: ο Μπέρνστάιν, ο Κάραγιαν, ο Παζολίνι και ο Βισκόντι που έγιναν συνεργάτες και φίλοι της και όλοι γοητεύτηκαν από το αλάνθαστο ένστικτό της» συμπλήρωσε επίσης η κ. Ανδρεάδη.

Αυτήν την ιλιγγιώδη δεκαετία στη ζωή της Κάλλας, αλλά και της Σκάλας του Μιλάνου, αφηγείται η μεγάλη έκθεση που παρουσιάζεται για δύο μήνες στο Φουαγιέ του Ισογείου του Μεγάρου Μουσικής.

Στο Μέγαρο παρουσιάζονται δώδεκα κοστούμια που φέρουν την υπογραφή του εξαιρετικού σκηνογράφου και ενδυματολόγου Νικολά Μπενουά: για τη Λαίδη Μάκβεθ στην όπερα «Μάκβεθ» του Τζουζέππε Βέρντι (1952), Ελισάβετ του «Βαλουά» από τον Ντον Κάρλο του Βέρντι (1954), Φεντόρα Ρομάζοφ από τη «Φεντόρα» του Ουμπέρτο Τζορντάνο (1956), Αννα Μπολένα από το ομότιτλο έργο του Γκαετάνο Ντονιτσέτι (1957), Ιφιγένεια από την «Ιφιγένεια εν Ταύροις» του Κρίστοφ Βίλλιμπαλντ Γκλουκ (1957), Αμέλια από τον «Χορό των Μεταμφιεσμένων» του Βέρντι (1957) και Παυλίνα για τον «Πολύευκτο» του Ντονιτσέτι (1960).

Την έκθεση ολοκληρώνουν δύο υπέροχα κοστούμια του Φράνκο Τζεφιρέλλι, για τη Φιορίλλα από τον «Τούρκο στην Ιταλία» του Τζοακίνο Ροσσίνι (1954).

Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 8 Μαΐου και πραγματοποιείται με χορηγία της οικογένειας Λαμπράκη.