Ο Φοίβος Δεληβοριάς θυμάται το νοσταλγικό, τελευταίο τηλεφώνημα με τον Ιάσονα Τριανταφυλλίδη
Ο γνωστός δημοσιογράφος, κριτικός κινηματογράφου και συγγραφέας, Ιάσονας Τριανταφυλλίδης «έφυγε» ξαφνικά από τη ζωή σε ηλικία 61 ετών, μετά από σοβαρά προβλήματα που αντιμετώπιζε με την υγεία του.
Ο Ιάσονας Τριανταφυλλίδης «έφυγε» από τη ζωή σε ηλικία 61 ετών, ύστερα από προβλήματα που αντιμετώπιζε με την υγεία του. Το 2023, όπως είχε αποκαλύψει σε συνέντευξή του είχε νοσηλευτεί για 5,5 μήνες στο νοσκομείο αντιμετωπίζοντας ένα σοβαρό πρόβλημα με την υγεία του.
Ήμουνα στο νοσοκομείο γιατί είχα πάθει μια ισχυρή πνευμονία λόγω στρεπτόκοκκου. Έμεινα ένα μήνα διασωληνωμένος, αλλά ευτυχώς ζω. Μου είπαν οι γιατροί ότι ζω από θαύμα.
Ο γνωστός δημοσιογράφος, κριτικός κινηματογράφου και τηλεόρασης και συγγραφέας παρέμενε ενεργός μέχρι την τελευταία στιγμή αρθρογραφώντας και παρακολουθώντας όλα τα τεκταινόμενα στην τηλεόραση και τον κινηματογράφο, εκφράζοντας όπως πάντα την άποψή του με ευθύτητα και το καυστικό χιούμορ που πάντα τον χαρακτήριζε.
Το «αντίο» του Φοίβου Δεληβοριά
Ο Φοίβος Δεληβοριάς μοιράστηκε στο προφίλ του στο Facebook το νοσταλγικό τελευταιο τηλεφώνημα που μοιράστηκε με τον Τριανταφιλλίδη γράφοντας:
Ήμουν 16, είχε βγει η «Παρέλαση» κι ο Χατζιδάκις μ’έστειλε στην πρώτη μου συνέντευξη. Ήταν αυτός ο τύπος που έγραφε στη «Γυναίκα», που μοιραζόταν με τη Μαλβίνα και τη μεγάλη Μπακομάρου τις πιο ενδιαφέρουσες σελίδες του περιοδικού που δεν έχανε η μητέρα μου. Από κοντά, ήταν όπως τον φανταζόμουν.
Ένας αξιαγάπητος, παθιασμένος, είρων και ατακαδόρος Ντάφι Ντακ. Οι εκπομπές και τα κείμενά του ήταν σχολείο. Μαζί με τον Τιμογιαννάκη έδωσαν αγώνα για να μην αποσυνδεθεί το σινεμά από τους χυμούς της λαϊκής σινεφιλίας. Το βιβλίο του «Στο τέλος μιλάει το πανί» είναι πολύτιμο και ως έκδοση και ως περιεχόμενο. Δεν σταμάτησα να τον παρακολουθώ είτε στο The Press Project είτε στην ΕφΣυν είτε στον «Αθήνα 9.84». Ολοζώντανες οι εκπομπές του στον τελευταίο, από τους ελάχιστους που αντιμετώπιζαν ακόμη το κουρασμένο μέσο με την τρέλα που αγαπήσαμε μικροί.
Κάποια στιγμή, πριν 2-3 μήνες -χωρίς να έχουμε συχνή επαφή- με πήρε ένα ξαφνικό τηλεφώνημα. Μιλήσαμε δυο ώρες και ήταν σα να μου εξομολογείται -μου είπε πολύ συγκινητικές ιστορίες για τη μητέρα του, τον Μάνο, την Άννα Παναγιωτοπούλου.
Μόλις έκλεισε αναρωτήθηκα πώς του ήρθε να τα πει όλα αυτά σε μένα, έτσι ξαφνικά.
Τώρα -πέρα απ’τη συγκίνηση που ένιωσα εκείνο το βράδυ- αισθάνομαι ιδιαίτερα τυχερός. Γιατί προλάβαμε -χωρίς να το ξέρουμε- να αποχαιρετιστούμε. Ας βρεθεί σε έναν πλανήτη σινεμασκόπ, με υπέροχες Μεγάλες Κυρίες, αγωγούς των παθών, πολύχρωμα κοκτέιλ και -όπως του άρεσε να λέει- «κορίτσια με ωραία μαγιό»
Ήμουν 16, είχε βγει η «Παρέλαση» κι ο Χατζιδάκις μ’έστειλε στην πρώτη μου συνέντευξη. Ήταν αυτός ο τύπος που έγραφε στη...
Posted by Foivos Delivorias on Monday, January 27, 2025
Το δικό της «αντίο» είπε και η Ελένη Ράντου:
«Το Σάββατο ήρθε στο θέατρο και σήμερα διαβάζω αυτό και δεν το χωρά ο νους. Ψυχάρα μου, έφυγες και μας ξάφνιασες για άλλη μια φορά! Τα τελευταία λόγια που είπαμε στην πόρτα τα κρατάω σαν φυλαχτό. Κουράγιο στη μανούλα σου. Ήξερες να αγαπάς κι αγαπούσες με πάθος. Πέτα Ιάσωνά μου σε κόσμους που δεν χρειαζονται τα ρ. Πέτα ελεύθερα», έγραψε χαρακτηριστικά η Ελένη Ράντου!
Παρουσιάστριες υπό μετακόμιση: Ποιες μένουν, ποιες αλλάζουν στέγη και ο γρίφος της Μενεγάκη
Το πρωινό «Κοκτέιλ» και το ντεμπούτο της Ελένης Μενεγάκη
Ο Ιάσονας Τριανταφυλλίδης αρθρογραφούσε από το 1985 σε εφημερίδες και περιοδικά, έχει κάνει εκπομπές στο ραδιόφωνο, στην τηλεόραση και τα τελευταία χρόνια βρισκόταν και στο διαδίκτυο.
Ήταν ειδήμων του ελληνικού κινηματογράφου και μάλιστα, είχε εκδόσει πάνω από 20 βιβλία με θέμα τον ελληνικό κινηματογράφο, καθώς και βιογραφίες σπουδαίων ατόμων του καλλιτεχνικού χώρου (Δημήτρης Χορν, Ρένα Βλαχοπούλου, Αλίκη Βουγιουκλάκη, κ.ά) υπό μορφή συνεντεύξεων.
Με τους περισσότερους αστέρες του κινηματογράφου, της μουσικής και του θεάτρου είχε και προσωπική φιλία. Υπήρξε όμως, πάντα αντικειμενικός στις απόψεις του και την κρίση του και αυτό τον έκανε ξεχωριστό.
Ήταν ο πρώτος που έκανε πρωινή εκπομπή στο Mega το 1991 με το «Κοκτέιλ» και σε αυτή την εκπομπή ήταν και η πρώτη τηλεοπτική εμφάνιση της Ελένης Μενεγάκη.
Σε μεταγενέστερη συνέντευξή του θα πει για την πρώτη του γνωριμία με την Ελένη: «Το πρωινό που έκανα στην τηλεόραση δεν ήταν όπως αυτά που γίνονται τώρα. Ήμουν εγώ με έναν ωραίο και μια ωραία. Διαλέξαμε τότε από 150 μανεκέν ένα κορίτσι τόσο όμορφο, που μόλις την είδα, ζαλίστηκα. Ήταν η Ελένη Μενεγάκη».
«Όταν είχα πιάσει την πρώτη μου δουλειά και έκανα το πρωινό “Κοκτέιλ” με τον Ιάσονα Τριανταφυλλίδη μου άρεσε να ασχολούμαι με τα βίντεο κλιπ. Ήμουν και 20 χρονών τότε», είχε πει η Ελένη Μενεγάκη, η οποία παρέμεινε στο «Πρωινό Κοκτέιλ» για δύο χρόνια συνεχίζοντας την πορεία της στο Mega αυτή τη φορά στο πλευρό τουΓιώργου Πολυχρονίου και το τηλεπαιχνίδι MEGA BANCA.
Η φιλία του Ιάσονα Τριανταφυλλίδη με την Αλίκη Βουγιουκλάκη
«Η Αλίκη που γνώρισα εγώ τα τελευταία εννέα χρόνια της ζωής της ήταν μία πανέξυπνη, βαθιά φιλοσοφημένη, εξαιρετικά καλλιεργημένη γυναίκα, πολύ μπροστά από την εποχή της, όπου όλα αυτά όμως θα μπορούσαν να γίνουν παρανάλωμα μπροστά σε μια άδεια πλατεία θεάτρου.
Η Αλίκη ήθελε να την αγαπούν, όλοι αν ήταν δυνατόν, και να είναι το θέατρό της γεμάτο, όπως πολύ δημοφιλές να είναι οτιδήποτε κάνει ή λέει. Ακόμη κι αν έκανε προσπάθειες για να αλλάξει ρεπερτόριο, για να "ωριμάσει" τη δημόσια προσωπικότητά της ή ακόμα και την εμφάνισή της, μπροστά σε μια άδεια πλατεία θεάτρου, έπεφταν στο κενό. Δεν ήταν από αυτές που θα μπορούσαν να προσπαθούν ασταμάτητα ή να "κάνει τέχνη για τον εαυτό της". Η Αλίκη ζητούσε κι είχε απόλυτη ανάγκη την αγάπη του κόσμου γι' αυτήν», είχε πει ο ίδιος στον πρόλογο του βιβλίου του, «Η Αλίκη Βουγιουκλάκη μιλάει στον Ιάσονα Τριανταφυλλίδη».
