H Μαρίνα Σάττι έχει γενέθλια και σβήνει 39 κεράκια: Η pop (της) ως πράξη ελευθερίας
Η χρονιά που διανύει είναι ένα roller coaster: POP 2, Eurovision, παγκόσμια έκθεση, μια σοβαρή περιπέτεια υγείας που την οδήγησε στο νοσοκομείο, η απώλεια του πατέρα της, αλλά και μια βαθιά εσωτερική αναγέννηση.
Στα 39 της, η Μαρίνα Σάττι δεν προσπαθεί να αποδείξει τίποτα και ίσως γι’ αυτό να είναι πιο ενδιαφέρουσα από ποτέ.
Η κινηματογραφική Βαΐανα της Disney, θυμίζει σε πολλά την πριγκίπισσα στην οποία δάνεισε τη φωνή της στις δύο ταινίες.
Σάττι, Παπαρίζου και τώρα ο Τσιμιτσέλης στο νοσοκομείο: Μήπως ήταν όλοι θύματα του «burnout body»;
Και πάνω από όλα, η Μαρίνα δεν κυνηγά τη νεότητα αλλά της δίνει νέο νόημα: δεν απολογείται για την pop τάση της αλλά τη μετατρέπει σε θέση ζωής και δεν φοβάται πια να μιλήσει για όσα πονάνε, γιατί έμαθε να τα μετατρέπει σε τραγούδι.
Η χρονιά που διανύει είναι ένα roller coaster: POP 2, η επιστροφή στη σκηνή της Eurovision, παγκόσμια έκθεση, μια σοβαρή περιπέτεια υγείας που την οδήγησε στο νοσοκομείο αλλά και μια βαθιά εσωτερική αναγέννηση.
«Νιώθω πως ο χρόνος είναι λίγος και δεν θέλω να μετανιώσω για πράγματα που δεν έχω κάνει», έχει πει η Σάττι και αυτό ακριβώς είναι το νήμα που ενώνει κάθε της κίνηση.
Τουλάχιστον από αυτό που φαίνεται από τον λογαριασμό στο Instagram της τραγουδίστριας, η κανονικότητα έχει επανέλθει, η υγεία της έχει βελτιωθεί και ο χορός ανήμερα των Χριστουγέννων σε νυχτερίνη έξοδο έγινε viral.
Από τις ελιές στο όνειρο
Η ιστορία της Σάττι δεν είναι ένα παραμύθι εύκολης επιτυχίας. Στην αρχή της διαδρομής της χρειάστηκε να πουλήσει ακόμα και ένα χωράφι με ελιές για να χρηματοδοτήσει τα πρώτα της βήματα.
«Τι μου είναι πιο σημαντικό; Να κάθονται οι ελιές ή να προσπαθήσω να κάνω πραγματικότητα τα όνειρά μου;» είχε δηλώσει, χωρίς ίχνος μελοδραματισμού.
Από τη Βαϊάνα του 2016 μέχρι το TUCUTUM και τη σημερινή pop της έκρηξη, η διαδρομή της είναι γεμάτη ρίσκο. Και ίσως γι’ αυτό η Σάττι ταυτίστηκε τόσο βαθιά με την ηρωίδα της Disney: όχι την πριγκίπισσα που περιμένει να σωθεί, αλλά εκείνη που μπαίνει μόνη της στον ωκεανό.
Η pop φάση ως προσωπική επανάσταση
Μετά τη YENNA, η Σάττι ένιωσε όπως λέει, ότι χρωστούσε στον εαυτό της να βγει από τη ζώνη ασφαλείας. Τα άλμπουμ P.O.P. και POP TOO δεν είναι απλώς μουσικά projects, είναι μια απενοχοποίηση.
«Δεν είμαι μόνο η σοβαρή πτυχιούχος των ωδείων. Είμαι και το κορίτσι που μεγάλωσε με MTV, που θέλει να νιώθει όμορφη και σέξι, να φοράει κοντές φούστες, να λέει και καμιά βλακεία», είπε η ίδια το 2025.
Η pop της δεν είναι επιδερμική όμως, είναι συνειδητή και έχει μελέτη, αισθητική, πολιτισμικές αναφορές και κυρίως προσωπικό κόστος.
«Δεν γίνεσαι πιο καλλιτέχνης επειδή τραγουδάς μόνο για τη θλίψη», τονίζει
Η ζωή έχει και Αχ Θάλασσα και Μπλουζάκι. Και έχει και πόλεμο, και Instagram scroll, και αντίφαση.
«Σχεδόν 40 και δεν έχει παιδί»
Ο πιο συζητημένος στίχος της χρονιάς δεν γράφτηκε για να προκαλέσει αλλά γράφτηκε για να επιστρέψει την τοξικότητα στον αποστολέα.
Το σχόλιο που διάβασε στα social, «σχεδόν 40 και δεν έχει παιδί», έγινε στίχος στο LOLA. Γιατί έτσι λειτουργεί η Σάττι: παίρνει τον κοινωνικό λίθο και τον κάνει pop χειρονομία.
«Δεν ξέρω αν θέλω να γίνω μητέρα. Ίσως. Κάποτε», λέει χωρίς άγχος
Και αυτό, σε μια κοινωνία που μετρά τη γυναικεία αξία με βιολογικά deadlines, είναι από μόνο του πολιτική πράξη.
Η σχέση της Σάττι με τη μητρότητα είναι σύνθετη και διαμορφώθηκε από την υπερβολική αγάπη της δικής της μητέρας, αλλά και από μια καθυστερημένη εξοικείωση με τη ματαίωση.
«Δεν είχα μάθει να δυσκολεύομαι», παραδέχεται και αυτή η αυτογνωσία διαπερνά πια και τη μουσική της.
Απώλεια και επανασύνδεση
Λίγο πριν τη Eurovision του 2024, η Μαρίνα έχασε τον πατέρα της κι από τότε ζει με την απώλειά του με έναν διαφορετικό τρόπο από εκείνον που όρισε η ζωή του στο Σουδάν τις προηγούμενες δεκαετίες,
«Η λέξη που χαρακτηρίζει τη σχέση μας είναι “απουσία”. Η ζωή παίρνει αποφάσεις χωρίς να σε ρωτήσει».
Η προβληματική pop star της καρδιάς μας
Η Μαρίνα Σάττι δεν θέλει να είναι εύπεπτη, δεν θέλει να χωρέσει σε καλούπια και η φράση που θα την χαρακτήριζε είναι μία:
«Ο πιο σκληρός κριτής του εαυτού μου είμαι εγώ»
Στα 39 της, η Μαρίνα σβήνει κεράκια με χαρά και υπόσχεται αλήθεια: ίσως αυτό να είναι το πιο pop πράγμα απ’ όλα.