Η διαθήκη του Giorgio Armani ανοίχτηκε, αναφέρει πώληση & τα ονόματα τα οποία προτιμούσε ο ίδιος
Ο εμβληματικός σχεδιαστής μόδας έφυγε από τη ζωή αφήνοντας σαφέστατες οδηγίες ως προς την επόμενη μέρα του τεράστιου brand που έχτισε από το μηδέν ο ίδιος.
Ο Giorgio Armani πέθανε στις 4 Σεπτεμβρίου 2025 σε ηλικία 91ός ετών και έχοντας γράψει το όνομά του με χρυσά γράμματα στο βιβλίο της παγκόσμιας μόδας.
Ο «maestro της διαχρονικής κομψότητας» ήταν ο άνθρωπος που άλλαξε το power dressing, έντυσε αστέρες του Χόλιγουντ και καθιέρωσε μια αισθητική που ισορροπεί ανάμεσα στην απλότητα και τη φινέτσα.
Και όπως αποκαλύπτεται τώρα, είχε σχεδιάσει προσεκτικά και την «επόμενη μέρα» για την αυτοκρατορία που δημιούργησε.
Ποιοι είναι οι κληρονόμοι του Armani
Ο Giorgio Armani δεν είχε παιδιά, αλλά είχε πάντα κοντά του την οικογένειά του και τον σύντροφό του. Κληρονόμοι θεωρούνται η αδελφή του Rosanna, οι ανιψιές του Silvana και Roberta, ο ανιψιός του Andrea, καθώς και ο Leo Dell’Orco, ο άνθρωπος που υπήρξε το δεξί του χέρι στον ανδρικό σχεδιασμό και σύντροφός του στη ζωή.
Όλα τα παραπάνω μέλη της οικογένειας βρίσκονται ήδη στο διοικητικό συμβούλιο του οίκου, με ενεργό ρόλο στη διοίκηση και τη δημιουργική κατεύθυνση.
Λίγες ημέρες πριν φύγει από τη ζωή, σε συνέντευξή του στους Financial Times, ο Giorgio Armani είχε δηλώσει ότι ήθελε η διαδοχή να είναι «οργανική και όχι μια στιγμή ρήξης» και ο ίδιος έκανε ό,τι μπορούσε για να το αποφύγει.
Άνοιξε η διαθήκη του Giorgio Armani
Σύμφωνα με το Reuters, στη διαθήκη που άφησε πίσω του, ο Ιταλός δημιουργός καθοδηγεί τους κληρονόμους του να πουλήσουν το 15% της εταιρείας, σταδιακά, μέσα στους επόμενους 18 μήνες. Επιπλέον, σε βάθος τριετίας έως πενταετίας, δίνει εντολή να πωληθεί ένα ακόμη ποσοστό που μπορεί να φτάσει το 54,9% στον ίδιο αγοραστή.
Μία από τις εναλλακτικές που προβλέπει η διαθήκη είναι το brand να εισαχθεί στο χρηματιστήριο, κάτι που θα άνοιγε νέο κεφάλαιο για τον οίκο Armani, όμως απαγορεύει ρητά αυτό να γίνει πριν περάσουν 5 χρόνια.
Σημειώνεται ακόμη μία ρητή απαγόρευση που αφορά τη μεταφορά του οίκου Armani εκτός Ιταλίας.
Οι κολοσσοί που βρίσκονται πρώτοι στη λίστα
Ο Giorgio Armani δεν άφησε τίποτα στην τύχη καθώς εξέφερε σαφή άποψη και ως προς την επιθυμία του για τους πιθανούς αγοραστές του brand του. Προτεραιότητα, λοιπόν έδωσε σε τρεις πολυτελείς αυτοκρατορίες: τη LVMH του Bernard Arnault, τη L’Oréal, και την EssilorLuxottica, με την οποία ήδη συνεργαζόταν στο κομμάτι των γυαλιών.
Παράλληλα, φυσικά, οι κληρονόμοι του έχουν τη δυνατότητα να εξετάσουν και άλλες εταιρείες μόδας ή πολυτελείας με τις οποίες ο οίκος είχε σχέσεις, όμως η επιθυμία του είναι σαφής και έχει ενδιαφέρον να δούμε πώς θα αντιδράσουν οι εκπρόσωποι των «εκλεκτών».
Giorgio Armani: Ο «Βασιλιάς» είναι νεκρός
Giorgio Armani: Από την πασαρέλα στο κόκκινο χαλί αυτές είναι οι πιο εμβληματικές στιγμές του
Ο ρόλος του ιδρύματος Giorgio Armani
Το Fondazione Giorgio Armani, που δημιουργήθηκε το 2016, θα παραμείνει εγγυητής των αξιών και του οράματος του δημιουργού. Σύμφωνα με την εκτελεστική επιτροπή, το ίδρυμα δεν θα κατέχει ποτέ λιγότερο από το 30% του οίκου, ώστε να διασφαλίζεται η συνέχεια και η πιστότητα στις ιδρυτικές αρχές.
Πρώτο μέλημα του ιδρύματος είναι να οριστεί νέος διευθύνων σύμβουλος, ο οποίος θα οδηγήσει τον όμιλο στην επόμενη εποχή.
Από την ιατρική στην αυτοκρατορία της μόδας
Γεννημένος στην Piacenza το 1934, ο Armani ξεκίνησε σπουδές στην ιατρική πριν στραφεί στη μόδα. Από τις βιτρίνες και το τμήμα πωλήσεων του πολυκαταστήματος La Rinascente, βρέθηκε στη Nino Cerruti και στα 41 του λάνσαρε τη δική του φίρμα.
Ο σύντροφός του Sergio Galeotti ήταν εκείνος που τον ενθάρρυνε και τον στήριξε οικονομικά, ακόμα και πουλώντας το αυτοκίνητό του για να χρηματοδοτήσει το ξεκίνημα. Ο Armani πάντα πίστωνε την επιτυχία του σ' εκείνον ενώ παραδέχτηκε δημόσια πως κατέρρευσε ο κόσμος του μετά τον θάνατό του το 1985.
Παρά τις πολυάριθμες προτάσεις από τους «μεγάλους παίκτες» της μόδας, ο Armani αρνήθηκε να πουλήσει το brand του, επιμένοντας ότι η ανεξαρτησία ήταν θεμελιώδης αξία. Ο οίκος Armani σημείωσε πέρυσι έσοδα 2,3 δισ. ευρώ και με τα χρόνια επεκτάθηκε σε ξενοδοχεία, εστιατόρια, καλλυντικά, σοκολάτες και ακόμη και ανθοκομία.
Το όραμά του για κομψότητα, διαχρονικότητα και αυθεντικότητα μένει ζωντανό – κι ας περάσει το brand του στα χέρια άλλων, η υπογραφή του θα είναι πάντα εκεί.
