3 τρόποι για να μένεις ψύχραιμη όταν γίνεται κάτι στη δουλειά

5 SHARES

Θα συμβούν διάφορα στο γραφείο, αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να χαλάς συνέχεια την ψυχική σου ηρεμία.

Άνθρωποι είμαστε. Όταν συμβαίνει κάτι και, μάλιστα, σε κάποιον τομέα που μας ενδιαφέρει, φυσικά και θα επηρεαστούμε. Το αν αυτό μας δημιουργήσει νεύρα ή στενοχώρια ή άγχος ή οποιοδήποτε άλλο συναίσθημα εξαρτάται τόσο από την κατάσταση για την οποία μιλάμε όσο κι από τον άνθρωπο που την αντιμετωπίζει. Γι’ αυτό και το θέμα είναι άλλο: Πώς να αντιμετωπίζεις τέτοια περιστατικά για να μην επηρεάζουν την παρουσία σου στο γραφείο και να προφυλάσσουν την ψυχική σου ηρεμία στο σπίτι.

  1. Πάρε λίγο χρόνο.

Ναι, μπορεί να σου ακούγεται κλισέ, όμως, όταν συμβαίνει κάτι που δε σου αρέσει και σε βάζει σε μία θέση που δε θα ήθελες και δεν περίμενες να βρίσκεσαι, υπάρχει η τάση να πανικοβάλλεσαι. Είναι μία φυσική αντίδραση του οργανισμού, κάτι σαν ένστικτο επιβίωσης, όμως, αυτό μπορεί να θολώσει την κρίση σου και είτε να μεγαλοποιήσεις μία κατάσταση στο μυαλό σου είτε να μην μπορείς να πάρεις τη σωστή απόφαση για το πώς πρέπει να κινηθείς. Αυτά τα πρώτα λεπτά που συνειδητοποιείς ότι συμβαίνει κάτι έχουν και τη μεγαλύτερη σημασία για το πώς θα εξελιχθεί το θέμα. Αν δώσεις στον εαυτό σου λίγο χρόνο να φύγει το πρώτο σοκ, τότε θα είσαι σε θέση να δεις ακριβώς την κατάσταση και το πώς θέλεις να τη χειριστείς, ώστε να μην κάνεις βεβιασμένες κινήσεις που ενδεχομένως να χειροτερέψουν την κατάσταση και που μετά θα μετανιώνεις.

  1. Συμφιλιώσου με την ιδέα ότι πάντα κάτι θα συμβαίνει.

Μακάρι να μπορούσες να εξασφαλίσεις ότι πάντα θα είχες το τελειότερο κλίμα μέσα στη δουλειά, θα ήσουν αγαπημένη με τους συναδέλφους και τους ανώτερούς σου και ποτέ να μην προέκυπτε τίποτα κακό. Δυστυχώς, η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Όσο καλό κι αν είναι το περιβάλλον κι όση καλή διάθεση κι αν υπάρχει απ’ όλους, όταν βρίσκονται πολλοί άνθρωποι στον ίδιο χώρο, είναι σχεδόν με μαθηματική ακρίβεια βέβαιο ότι κάτι θα γίνει. Ένα λάθος; Μία ασυνεννοησία; Έτσι είναι οι ανθρώπινες κι οι επαγγελματικές σχέσεις. Όταν, λοιπόν, συμβεί το κακό, αναγνώρισέ το, δες ποιος φταίει και δράσε ανάλογα. Αν πρόκειται για δικό σου λάθος, παραδέξου το και διόρθωσέ το. Αν φταίει κάποιος άλλος, κάνε μία συζήτηση μαζί του για να μη μένουν άλυτα πράγματα στον αέρα. Σε κάθε περίπτωση, αν υπάρχει θέληση, όλα αυτά διορθώνονται, οπότε δε χρειάζεται πανικός.

  1. Τεχνικές αναπνοής.

Αν δεν τις έχεις δοκιμάσει, μπορεί να μην πιστεύεις και τόσο στη συγκεκριμένη προσέγγιση, ωστόσο αυτές μπορούν να βοηθήσουν το σώμα σου να ηρεμήσει και να μην είναι τόσο τσιτωμένο. Όταν υπάρχει κάποιο έντονο συναίσθημα, οι καρδιακοί παλμοί τείνουν να ανεβαίνουν κι η κυκλοφορία του αίματος να μειώνεται. Αυτό σημαίνει ότι στον εγκέφαλο πηγαίνει λιγότερο οξυγόνο κι επομένως η ικανότητα λήψης αποφάσεων δεν είναι τόσο αποτελεσματική.

Το πιο εύκολο που μπορείς να κάνεις; Βαθιές εισπνοές κι εκπνοές διάρκειας πέντε δευτερολέπτων η κάθε μία. Συνέχισε να το κάνεις μέχρι πραγματικά να νιώσεις ότι ηρεμείς.

Στο τέλος της ημέρας σκέψου ότι η ψυχική σου ηρεμία πρέπει να έχει προτεραιότητα και δράσε ανάλογα για να τη διαφυλάξεις.

via GIPHY

 

5 SHARES
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΤΩΡΑ