Τι είναι το «doomscrolling» και γιατί πρέπει να το σταματήσεις;

2 SHARES

Σίγουρα το κάνεις κι εσύ

Όταν περιβάλλεσαι από κακές ειδήσεις είναι δελεαστικό να ακολουθήσεις έναν από τους δύο παρακάτω τρόπους. Είτε θα αποφύγεις όλες τις αναφορές στη συγκεκριμένη είδηση ή που θα διαβάσεις με εμμονή κάθε μικρή λεπτομέρεια γύρω από αυτό το θέμα. Οι περισσότεροι άνθρωποι ακολουθούν τη δεύτερη επιλογή το τελευταίο διάστημα και μάλιστα υπάρχει και μία νέα λέξη γι΄ αυτή την κίνηση/ασχολία. Όλη αυτή η διαδικασία στην οποία μπαίνεις ονομάζεται «doomscrolling» και αν δεν πείθεσαι αρκεί να μπεις στο Twitter και να δεις όλα τα posts που έχουν γίνει σχετικά με το θέμα αυτό.

Είναι κατανοητό, φυσικά. Οι κακές ειδήσεις δεν είναι απαραίτητα σύντομες, και με τους Αμερικανούς να μένουν στο σπίτι περισσότερο λόγω του COVID-19, ο χρόνος επί της οθόνης έχει αυξηθεί αισθητά. Αλλά υπάρχουν και κάποια καλά νέα για αυτή σου τη συνήθεια να διαβάζεις τις κακές ειδήσεις. Υπάρχουν πράγματα που μπορείς να κάνεις για να μειώσεις το doomscrolling και να ανακτήσεις λίγο από τον πολύτιμο χρόνο σου. Να τι πρέπει να γνωρίζεις και πώς να κόψεις αυτή την κακή συνήθεια.

Το Doomscrolling ή το doomsurfing, είναι οι νέες λέξεις που χρησιμοποιούνται για να περιγράψουν την τάση να συνεχίζεις να σερφάρεις ή να περιηγείσαι σε κακές ειδήσεις, ακόμη και αν αυτές οι ειδήσεις είναι δυσάρεστες, απογοητευτικές ή καταθλιπτικές, λέει η Merriam-Webster. Το doomscrolling άλλωστε υπήρχε και πριν την πανδημία του covid, και αν όχι η λέξη αυτή, καθαυτή, η κίνηση σίγουρα. Αποδεικνύεται λοιπόν, πως ο εγκέφαλός μας αγαπάει αυτά τα πράγματα. «Είμαστε όλοι σκληροπυρηνικοί στο να βλέπουμε το αρνητικό το οποίο μπορεί ακόμη και να μας βλάψει σωματικά», λέει ο Ken Yeager, PhD, ψυχίατρος στο Ιατρικό Κέντρο Wexner του Πανεπιστημίου του Οχάιο. Αναφέρει την εξέλιξη ως τον λόγο για τον οποίο οι άνθρωποι αναζητούν τα αρνητικά. «Μπορούμε να αισθανθούμε τον κίνδυνο», λέει ο Yeager. «Μας βοηθά να επιβιώσουμε».

Πώς μπορείς όμως να σταματήσεις τη συνήθεια αυτή; Αρχικά πρέπει να παραδεχτείς ότι το κάνεις. Αφετέρου πως νιώθεις μετά από αυτό; Σε κάνει να αισθάνεσαι καλύτερα και πιο δυνατή έχοντας αυτή τη γνώση ή καταλήγεις να αισθάνεσαι ακόμη πιο ανήσυχη και απελπισμένη; Εάν είναι το τελευταίο, ο δρ. Gallagher λέει ότι θα πρέπει να βγεις από τη συνήθεια αυτή το συντομότερο δυνατόν.

Προσπάθησε να περιορίσεις το χρόνο που ξοδεύεις στις συσκευές σου. Ένας τρόπος είναι να σερφάρεις για 15 λεπτά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά, όταν τελειώσει η ώρα, να αφήσεις το κινητό σου κάτω και να μην το πειράξεις ξανά για την υπόλοιπη μέρα. Και, ακόμα κι αν αυτό σε κάνει να νιώθεις άγχος, απλά μην ενδώσεις.

2 SHARES
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΤΩΡΑ