H Gen Z χρησιμοποιεί το TikTok ως μηχανή αναζήτησης - Έρχεται το τέλος της Google;
Μήπως το Google ήρθε η ώρα να μας «αποχαιρετήσει»;
Για την Gen Z, το TikTok είναι το μέρος στο οποίο απευθύνονται, όταν ζητούν απαντήσεις στα ερωτήματά τους. Πού θα βρω το πιο Instagram-friendly καφέ στην πόλη; Ποιο είναι το καλύτερο ιταλικό εστιατόριο; Ποιες εκθέσεις γίνονται στην πόλη; Ποια είναι τα trends του 2023; Όλα αυτές τις απορίες, αλλά και ακόμα περισσότερες, καλείται να απαντήσει, πλέον, το TikTok και όχι το Google. Μήπως αυτή η νέα «συνήθεια», λοιπόν, τείνει να εξαφανίσει την πιο δημοφιλή μηχανή αναζήτησης ever; Είναι αυτό το τέλος μιας ολόκληρης εποχής ή δεν χρειάζεται να μας θορυβήσει;
Brown noise: Το νέο TikTok trend που θα σε σώσει από τις αϋπνίες
Θα εξαφανιστεί το Google εξαιτίας του TikTok;
Καθώς οι νεότεροι χρήστες αναζητούν ολοένα και περισσότερες, διαφορετικές πληροφορίες στο Internet, το Google χρειάζεται να εξελιχθεί, δημιουργώντας καινούριες προσδοκίες και συμβαδίζοντας με τις ανταγωνιστικές εφαρμογές που το «απειλούν» ξεκάθαρα. Άλλωστε, υπάρχουν πολλά προνόμια για να χρησιμοποιηθεί το TikTok ως μηχανή αναζήτησης: ενημερωμένες και γρήγορα παραδοτέες πληροφορίες (συνήθως περιέχονται σε βίντεο λίγων δευτερολέπτων), ένας διαρκώς εξελισσόμενος αλγόριθμος και ελκυστικότατο περιεχόμενο. Αξίζει να σημειωθεί, πως βάσει ερευνών η Gen Z βρίσκει τις πληροφορίες του TikTok περισσότερο σαφείς και εξατομικευμένες, συγκριτικά με τα αποτελέσματα, που παρουσιάζει το Google.
Όμως, ενώ η δημοτικότητα του TikTok αυξάνεται, φαίνεται απίθανο να αντικαταστήσει πλήρως τη νούμερο ένα μηχανή αναζήτησης στον κόσμο. «Ενώ η Gen Z μπορεί να βασίζεται στο TikTok για όλα τα είδη αναζητήσεων,η αντικατάσταση του Google φαίνεται σχεδόν ακατόρθωτη», είπε ο Nick Swan tech-expert και ιδρυτής του SEOTesting, ενός εργαλείου που βοηθά τους πελάτες να αυξήσουν την επισκεψιμότητα των ιστοσελίδων τους από την Google. «Δεν νομίζω ότι είναι δυνατόν η Google να αντικατασταθεί πλήρως από το TikTok, έχει ακόμα πολλά να δώσει στο κοινό», επεσήμανε η Hannah Campbell, συνιδρύτρια και CEO της εταιρείας ψηφιακού marketing «One Twelve Agency».
Όπως φαίνεται και από τις απόψεις των ειδικών, το Google, δεν έχει να φοβάται τίποτα, ούτε καν τις απειλές από την ολοένα και πιο δημοφιλή εφαρμογή του πλανήτη: το TikTok. Ίσως έφτασε η στιγμή να εξελιχθεί ακόμα περισσότερο, ανταποκρινόμενο στις αυξημένες ανάγκες και προσδοκίες των χρηστών, ιδιαίτερα της νέας γενιάς με τις απαιτήσεις και προσδοκίες τους να χτυπάνε «κόκκινο». Food for thought...