Τι είναι το Google AI Overview; Ο νέος τρόπος για να κάνεις αναζητήσεις στο διαδίκτυο διχάζει

Το AI Overview αλλάζει τις αναζητήσεις στη Google και φέρνει την τεχνητή νοημοσύνη ακόμα πιο κοντά μας. Πώς μπορεί να επηρεάσει, όμως, τον παραδοσιακό τρόπο αναζήτησης;
Ο τρόπος που κάνουμε αναζητήσεις στη Google έχει αλλάζει και το AI Overview είναι εδώ, βασισμένο στην τεχνητή νοημοσύνη, για να μας κάνει να βρίσκουμε πιο εύκολα ό,τι ψάχνουμε στο διαδίκτυο. Πώς λειτουργεί και πόσο μπορεί να μας βοηθήσει τελικά;
Ο Zuckerberg οραματίζεται ένα μέλλον όπου οι φίλοι μας θα είναι ΑΙ chatbots - Κανείς δεν το ζήτησε
Τι είναι το AI Overview της Google;
Το Google AI Overview χρησιμοποιεί μηχανική μάθηση και επεξεργασία φυσικής γλώσσας (NLP) για να συνοψίσει πληροφορίες από διάφορες πηγές.
Αντί να εμφανίζει μια λίστα με μπλε συνδέσμους, το Google AI Overview παρέχει μια συνοπτική απάντηση στο ερώτημα της αναζήτησης, συχνά με επιπλέον συνδέσμους για περαιτέρω μελέτη.
Ουσιαστικά, η Google αναλύει περιεχόμενο από αξιόπιστες πηγές, συνδυάζει σχετικές πληροφορίες και τις παρουσιάζει σε μια σύντομη παράγραφο ή λίστα, ακριβώς κάτω από την αναζήτηση που μόλις έκανες.
Ο στόχος είναι να παρέχεται στους χρήστες η πληροφορία που χρειάζονται πιο γρήγορα και πιο αποδοτικά.
Για παράδειγμα, μπορείς να δεις την παρακάτω εικόνα:

Πώς επηρεάζει το Google AI Overview τα αποτελέσματα αναζήτησης;
- Λιγότερα κλικ στα παραδοσιακά αποτελέσματα αναζήτησης: Αφού οι χρήστες λαμβάνουν ήδη την βασική πληροφορία από το overview, τα οργανικά αποτελέσματα μπορεί να τραβούν λιγότερη προσοχή.
- Αυξημένη σημασία των αξιόπιστων πηγών: Η Google δίνει προτεραιότητα σε αξιόπιστο και ποιοτικό περιεχόμενο. Ιστότοποι με καλά δομημένα, ενημερωμένα και πληροφοριακά άρθρα έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να συμπεριληφθούν στα AI Overviews.
- Νέες δυνατότητες για long-tail keywords: Πιο εξειδικευμένα ερωτήματα αναζήτησης που αναγνωρίζονται από το AI Overview επιτρέπουν στους ιστότοπους να βελτιστοποιηθούν πιο στοχευμένα.
- Αλλαγή στη συμπεριφορά των χρηστών: Οι χρήστες της Google αναμένουν πλέον άμεσες απαντήσεις, κάτι που επηρεάζει τον τρόπο δημιουργίας περιεχομένου.
Πώς μπορούν να ανταποκριθούν οι διαχειριστές ιστοσελίδων;
Οι ιστοσελίδες καλούνται να προσαρμοστούν στις αλλαγές που επιβάλλει αυτός ο νέος τρόπος στις αναζητήσεις της Google και να παρέχουν πιο αξιόπιστο περιεχόμενο, δομημένα χαρακτηριστικά που θα μπορεί να «διαβάσει» η Google και περισσότερες πληροφορίες υψηλής ποιότητας, ακριβείς και επίκαιρες.
Όσοι προσαρμοστούν και προσφέρουν ποιοτικό, καλά βελτιστοποιημένο περιεχόμενο μπορούν να συνεχίσουν να είναι επιτυχημένοι, παρά τις αλλαγές στους μηχανισμούς αναζήτησης κι αυτό είναι ένα μεγάλο challenge για τους ιστοτόπους και τους δημιουργούς περιεχομένου.
Κάθε εβδομάδα, το Google AI Overview επεκτείνεται σε όλο και περισσότερες χώρες και γλώσσες, προσπαθώντας να ικανοποιήσει όλους τους χρήστες και να βελτιώσει τα αποτελέσματα στις αναζητήσεις όλων.
Πάντως, οι απόψεις των χρηστών του διαδικτύου διχάζουν και δε συμφωνούν όλοι στο ότι αυτός ο νέος τρόπος αναζήτησης στη Google μπορεί όντως να είναι βοηθητικός και αποτελεσματικός.