Η belt skirt της Diesel ξεκίνησε τη μεγαλύτερη συζήτηση - Πρέπει τελικά η μόδα να είναι λειτουργική;

Ναταλία Κατσακιώρη
Η belt skirt της Diesel ξεκίνησε τη μεγαλύτερη συζήτηση - Πρέπει τελικά η μόδα να είναι λειτουργική;

Μετά την κρτιτική που έγινε στο Tik Tok για την περίφημη φούστα της Diesel, ο κόσμος της μόδας βρίσκεται σε σύγχυση και σε διαφωνία. Τελικά, πρέπει η μόδα να έιναι πάντα χρήσιμη;

H Andrienne Reau είναι άλλη μία content creator των social media, που ασχολείται με τη μόδα. Αν ρίξεις μια ματιά στο προφίλ της, σε Instagram η Tik Tok, θα δεις κάποια ενδιαφέροντα outfits που έχει δημιουργήσει κατά καιρούς, εκπέμποντας τη new age αισθητική του weird girl, στις περισσότερες αναρτήσεις της. Ένα από τα νέα της αποκτήματα για τη νέα fall/winter 2022/2023 σεζόν ήταν λοιπόν και η belt skirt του οίκου Diesel. Ένα item το οποίο έκανε τεράστια εντύπωση και φωτογραφήθηκε όσο λίγα, τόσο στο catwalk, όσο και στο street style, γιατί την είδαμε και εκεί φυσικά.

Milano-str-S23-0303.jpg

Milan Fashion Week

Mattia Arioli/launchmetrics.com/spotlight

Fendi και Diesel έκαναν πρεμιέρα στην Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνου και αποθέωσαν το Y2K style

Το Tik Tok video που μας περιέγραψε την πραγματική εμπειρία μέσα σε μια belt skirt της Diesel.

Το πρώτο πράγμα που σχολιάστηκε μέχρι πριν λίγο καιρό, ήταν πως η Diesel ακολούθησε το trend των micro minis, που καθιερώθηκε με τα low rise της Miuccia Prada για τη Miu Miu. Και η συζήτηση λίγο πολύ τελείωσε εκεί. Το θέμα, λοιπόν, ξεκίνησε, όταν η Andrienne Reau αποφάσισε να κάνει στο Tik Tok μία ανοιχτή κριτική για την εμπειρία που είχε με τη Diesel belt skirt, που δεν ήταν και η καλύτερη. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, το υλικό από το οποίο είναι κατασκευασμένη μοιάζει ευτελές, το ίδιο και το packaging. Η φούστα κλείνει με ένα απλό αυτοκόλλητο τύπου velcro, οπότε δεν προσαρμόζεται στη μέση της κάθε γυναίκας εύκολα, ενώ επίσης το brand δεν στέλνει καμία extra θήκη για τη φύλαξη της. Και όλα αυτά αφορούν μία φούστα των 1.000$. Η ίδια, επίσης, παρατήρησε ότι είναι πολύ άβολη, όταν τη φοράς, και στην πραγματικότητα δεν μπορείς καν να καθίσεις.

undefined

Photo: Instagram/@ageorama

Μήπως το cancel culture μπήκε και στη μόδα;

Έκτοτε έχει χυθεί αρκετό μελάνι στα social media, με τους περισσότερους να κατηγορούν τον ιταλικό οίκο για την πανάκριβη αυτή φούστα, που δεν αξίζει τα λεφτά της, και δεν μπορεί να φορεθεί από όλες τις γυναίκες, αφοιύ αντικειμενικά αυτό το σχέδιο δεν απευθύνεται σε όλους τους σωματότυπους. Οπότε ο Glenn Martens μάλλον θα κληθεί να δώσει εξηγήσεις και να μας πει γιατί δημιούργησε, αυτό που δημιούργησε. Ένα νέο θύμα στο cancel culture των social media.

Και κάπου εδώ, μπήκα σε σκέψεις σχετικά με το αν πάντα η μόδα πρέπει ή μπορεί να είναι πάντα στα πλαίσια του functional. Αν, δηλαδή, μπορεί η καλλιτεχνική έκφραση του κάθε designer να μπει πάντα μέσα στα πλαίσια του politically correct και αν πρέπει να πιέσουμε τα πράγματα σε τέτοιο βαθμό, ώστε να μην υπάρχει πια ελευθερία στη δημιουργικότητα. Και το λέω όλο αυτό, χωρίς να είμαι υπέρ φυσικά της επιστροφής των παλιότερων στερεότυπων, που βασάνισαν τις γυναίκες επί δεκαετίες, αλλά περισσότερο προς υπεράσπιση δημιουργών, όπως ο Glenn Martens, με ξεκάθαρο όραμα για τη δουλειά του, που κατάφερε να αναγεννήσει ένα brand, όπως η Diesel. Ναι, η μόδα πρέπει να βρίσκεται στην υπηρεσία των ανθρώπων και να είναι ανοιχτή και προσβάσιμη σε όλους, αλλά δεν μπορούμε να αποκλείσουμε και να καταδικάσουμε το όποιο σχέδιο ξεφεύγει από τη συγκεκριμένη νόρμα.

https://www.instagram.com/p/CjD9H2ZqSQI

Και αυτό γιατί τα όρια της haute couture, του artisanal και του ready to wear είναι πλέον θολά, και αυτό είναι και η ομορφιά της μόδας του σήμερα: μόνο δημιουργία, κάνενα όριο. Ας θυμηθούμε τα bumsters του Lee Alexander Mc Queen, που εισήγαγαν ένα νέο shape στην ιστορία της μόδας, αλλά ποια πραγματικά θα έβγαινε στο δρόμο με ένα τέτοιο παντελόνι; Έτσι και ένα ρούχο, που εμφανίζεται στην πασαρέλα και εκφράζει το τι σημαίνει για έναν designer η εποχή μας και το brand που εκπροσωπεί, δεν σημαίνει ότι απαραίτητα θα γίνει και το νέο basic της ντουλάπας μας. Γιατί η ομορφιά της μόδας κρύβεται συχνά στο σουρεαλισμό, στο μη πραγματικό, στ οιονειρικό σύμπαν της και όχι στα αμέτρητα haul των social media.