Τα 10 ωραιότερα κινηματογραφικά κοστούμια εποχής που δε θα ξεχάσουμε ποτέ
QUEEN.GR
Ανανεώθηκε:
Δαντέλα, βολάν, περίτεχνοι όγκοι που ανέδειξαν τις ηρωίδες, όταν τα λόγια δεν ήταν εκεί.
«Ξέρεις αυτό το πράγμα όταν βλέπεις κάποιον ωραίο και χαμογελάει και η καρδιά σου κάνει σαν το ζεστό βούτυρο που γλιστράει πάνω στο ζεστό τοστ; Λοιπόν, έτσι νιώθω όταν βλέπω ένα κατάστημα. Με τη διαφορά ότι είναι ακόμα καλύτερο», είχε πει η Becky Bloomwood στην ταινία Confessions of a Shopaholic. Λίγο υπερβολική δήλωση, θα μπορούσε να πει κάποιος, αλλά μπορεί να σε βάλει για τα καλά στο νόημα της πραγματικής, οριακά εθιστικής αγάπης για τη μόδα.
Φυσικά, η μόδαξεπερνάει κατά πολύ τις πιο εμπορικές της επεκτάσεις. Η συσχέτισή της με την αισθητική είναι βαθιά και ταξιδεύει πολύ πίσω στον χρόνο. Δημιουργεί περισσότερο μία υπαρξιακή ταύτιση, ακόμα και με τα άψυχα υφάσματα που ετοιμάζονται για να φτιάξουν το ρούχο του εκάστοτε σχεδιαστή και να αποτυπώσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά του.
Αυτός είναι και ο λόγος που η μόδα είχε ανέκαθεν σχεδόν αδερφική σχέση με τον κινηματογράφο. Οι πρωταγωνίστριες των ταινιών εκφράζονται μέσα από τις ενδυματολογικές τους επιλογές. Τα ρούχα τους πολλές φορές λένε αυτά που οι ίδιες δε θέλουν ή δεν μπορούν να πουν.
Τα χρώματαέχουν επίπτωση στην ψυχολογία αλλά και τη μεταφράζουν με έναν δικό τους, πολύ δυναμικό τρόπο. Το μαύρο μπορεί να εκφράσει τη θλίψη ή την ψυχρότητα του κεντρικού προσώπου. Το κίτρινο αποπνέει μεγαλύτερη ζεστασιά, ενεργητικότητα, ακόμα και χαρά. Και η λίστα συνεχίζεται.
Το ίδιο ακριβώς μπορεί να συμβεί με τα υφάσματα και τους όγκους. Όσο πιο έντονα καλύπτεται το σώμα, τόσο περισσότερο εκφράζεται η θέληση της ηρωίδας για να δημιουργήσει μία προστασία μεταξύ εκείνης και του γύρω της κόσμου. Το δέρμα ενδεχομένως να χρησιμοποιείται προς ένδειξη δυναμισμού και πυγμής, με την ίδια λογική που τα πιο ρομαντικά σχέδια δείχνουν προς έναν πιο παιδικό και κοριτσίστικο χαρακτήρα.
Όλες αυτές τις πλούσιες από υλικό δεκαετίες, ο κινηματογράφος μάς έχει συστήσει πολλά κοστούμια με ιδιαίτερη σημασία πίσω τους. Στην παρακάτω gallery θα βρεις 10 από τα πιο ωραία και εικονικά που έχουν περάσει από τη μεγάλη οθόνη.
Τα cheongsams της Cheung Su στην ταινία In The Mood for Love (2000) είναι η επιτομή της κινηματογραφικής μόδας που ανέδειξαν τα φορέματα που αγκαλιάζουν το σώμα στο έπακρο. Μία παράδοση που ξεκίνησε τις δεκαετίες του 1920 και του 1930 και εκμοντερνίστηκε από τις γυναίκες της υψηλής κοινωνίας της Σαγκάης και τις κοσμικές κυρίες της Κίνας.
Ο costume designer του Tulip Fever (2017) μάλλον πρέπει να ερωτεύτηκε καλλιτεχνικά την Alicia Vikander και της το εξομολογήθηκε μέσα από κοστούμια που καθοδήγησαν την ίδια στο ταξίδι της ηρωίδας της, Sophie Sandvoort. Ξεκινάει με σχέδια πιο αυστηρά, τα οποία στη συνέχεια γίνονται όλο και πιο αποκαλυπτικά όσο αρχίζει να αφήνει το κοριτσάκι της οικογένειάς της πίσω της. Highlight: Το μπλε φόρεμα με φουσκωτά μανίκια και δαντελένιες λεπτομέρειες.
Το marigold yellow φόρεμα της Cate Blanchett στην ταινία Elizabeth: The Golden Age (2007) μάς θύμισε για λίγο την αυστηρότητα των Tudors αλλά και το πάντα παγωμένο βλέμμα μίας από τις πιο γνωστές βασίλισσες της ιστορίας. Το κολάρο με βολάν στο τελείωμα έβαλε την τελική σφραγίδα της επιβλητικής της υπεροχής.
Η Jackie Kennedy είχε καταπληκτικό στυλ. Το ίδιο και η Natalie Portman όταν την υποδύθηκε στην ταινία Jackie (2016) το 2016. Ανάμεσα στα κοστούμια και στα shift dresses, εμείς ξεχωρίσαμε το maxi φόρεμα σε σκονισμένο πράσινο που φόρεσε για την επίσκεψή της στον Λευκό Οίκο.
Η Marie Antoinette (2006) παρουσίασε πολλά κοστούμια στο κοινό, όμως, χωρίς αμφιβολία, αυτό που ξεχώρισε ήταν το λευκό φόρεμα με τα μπλε και τα ροζ λουλούδια. Κορσές στη μέση -αναμενόμενα λόγω εποχής- και ένα choker με μπλε κορδέλα που μετέφεραν ίσως την πιο χαρακτηριστική, βασίλισσα της Γαλλίας στη μεγάλη οθόνη υπό το ταλέντο της Kirsten Dunst.
Το σμαραγδί σατέν φόρεμα στην ταινία Atonement (2007) ήταν τόσο eye-catching που θα τολμήσουμε να πούμε ότι ξεπέρασε ακόμα και την Keira Knightley στη μάχη για τα ηνία της πρωταγωνίστριας. Αέρινο τελείωμα, βαθύ άνοιγμα στην πλάτη και ένα αποτέλεσμα που παραπέμπει στην πιο μοντέρνα vintage εκδοχή πριγκίπισσας.
Εκ πρώτης, μπορεί να μη σου κάνει και τη μεγαλύτερη εντύπωση ως προς το σχεδιαστικό στυλ του 18ου αιώνα. Μερικές φορές, όμως, η υπεροχή βρίσκεται στα πιο απλά πράγματα. Η νεαρή Héloïse του Portrait of a Lady on Fire (2019) φόρεσε μία ονειρεμένη τουαλέτα μίας ραφιναρισμένης και πιο «καθαρής» προσέγγισης.
Αφήνοντας για λίγο στην άκρη το στυλ της σκακίστριας Beth Harmon, η Anya Taylor – Joy φόρεσε ένα ροζ outfit με φουσκωτούς ώμους και ένα χαρακτηριστικό καπέλο bonnet με φτερά και έγινε η Emma Woodhouse της ταινίας Emma (2020). Το ιδιαίτερο ρούχο είναι κομμάτι ενός μεταξένιου παλτό που ανήκει στο μουσείο Chertsey στην Αγγλία.
Η Caroline Matilda aka Alicia Vikander στο A Royal Affair (2012) είναι το υπόδειγμα της Βρετανικής συζύγου και το λέμε από καθαρά στυλιστικής άποψης, καθώς η εξωσυζυγική της σχέση με τον βασιλικό γιατρό δείχνει προς άλλη κατεύθυνση. Τι μας έμεινε στη μνήμη; Το ρομαντικό, all-pink φόρεμα με τη matching βεντάλια.
Στη Lady Lyndon της Marisa Berenson (1975), τα πράγματα είναι παραδοσιακά, αλλά εξίσου εντυπωσιακά. Το ριγέ φόρεμα στο αγαπημένο της εποχής ροζ συνδυάζει το βολάν με το μετάξι και όλα αυτά έρχονται να συνδυαστούν με σατέν γάντια και ένα διαμαντένιο choker. O μαξιμαλισμός στα καλύτερά του.