Επιτέλους κάποιος (η Kiehl's) είπε αυτό που πρέπει για την περιποίηση που αφορά στα παιδιά-Κάπου ώπα

Ανθή Μιμηγιάννη
Επιτέλους κάποιος (η Kiehl's) είπε αυτό που πρέπει για την περιποίηση που αφορά στα παιδιά-Κάπου ώπα

Πόσο λάθος έχει πάει όλο, όταν εκατομμύρια παιδιά, ηλικίας μεταξύ 6 και 11 ετών και κυρίως κορίτσια, κάνουν επιδρομές σε καταστήματα για να αγοράσουν προϊόντα σε εξωφρενικές και περιττές γι' αυτά τιμές, όπως κρέμες αντιγήρανσης;

«Πράγματα που δεν πρέπει να σκέφτονται τα παιδιά: φόροι, επιτόκια στεγαστικών δανείων και μια ρουτίνα περιποίησης δέρματος 10 βημάτων», με αυτή τη λεζάντα προωθήθηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η σημαντικότατη καμπάνια της Kiehl's. Με ακόμα πιο απλά λόγια, επιτέλους κάποιος είπε αυτό που έπρεπε και μάλιστα μια εταιρεία ομορφιάς με τέτοια δυναμική.

Στην εποχή που ζούμε, και που το «υπερασπίσου το παιδί» είναι καθήκον μας, όλα είναι γρήγορα και αναλώσιμα και φυσικά σε αυτό οφείλεται η κακή πλευρά της τεχνολογίας. Μια πλευρά που δημιουργεί -δυστυχώς- έναν μη συγχρονισμό στο «ζω» και «υπάρχω» -καθώς οι ζωές μας μπαίνουν στον αυτόματο παρακολουθώντας τί κάναμε μετέπειτα σε μια οθόνη.

Μεταξύ πολλών άλλων, η τεχνολογία δημιουργεί και το εξής παράδοξο: Τα παιδιά βιάζονται να μεγαλώσουν επειδή δεν θέλουν να μεγαλώσουν. Η μετάφραση στην παράλογη αυτή πρόταση μεταφράζεται και ως beauty περιποίηση και ρουτίνες φροντίδας του δέρματος ενηλίκων που έχουν υιοθετηθεί από παιδάκια.

Όλο αυτό πήρε τεράστιες διαστάσεις με την τάση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης TikTok, Instagram και YouTube που θέλει όλο και περισσότερα παιδιά της Gen Alpha να χρησιμοποιούν προϊόντα περιποίησης δέρματος με δυνητικά επιβλαβή ενεργά συστατικά για το νεανικό τους δέρμα, όπως οξέα απολέπισης και ρετινόλη.

Μέσα σε όλο αυτό παρατηρήθηκε αυξανόμενος αριθμός νεότερων και μικρότερων παιδιών που εισέρχονται σε καταστήματα -πεπεισμένα ότι χρειάζονται μια προηγμένη, ρουτίνα περιποίησης της επιδερμίδας πολύ πριν εγκαταλείψουν το δημοτικό σχολείο.

Είναι κακή η περιποίηση του δέρματος για τα παιδιά;

Πριν από λίγο καιρό, η Βρετανική Ένωση Δερματολόγων εξέδωσε μια προειδοποίηση ότι τα παιδιά που ξεκινούν την περιποίηση του δέρματος από πολύ μικρά κινδυνεύουν να αναπτύξουν δερματικά προβλήματα.

Εκτός όμως από τη σοβαρότατη επικινδυνότητα της υγείας υπάρχει ακόμα μία θλιβερή συνειδητοποίηση: τα παιδιά δεν είναι πια παιδιά. Αυτή είναι η θλιβερή συνειδητοποίηση που κάνει όλη η Αμερική και η Ευρώπη τους τελευταίους μήνες. Και αυτό θα έχει επικίνδυνες συνέπειες όπως όλοι καταλαβαίνουμε και στη ψυχική τους υγεία.

Η ψυχολογική απειλή για όλα αυτά τα παιδιά είναι τεράστια και η περιττή αυτοφροντίδα μέσα από μια αδύνατη τελειότητα είναι απλά θλιβερή.

Πόσο λάθος έχει πάει όλο, όταν εκατομμύρια παιδιά, ηλικίας μεταξύ 6 και 11 ετών και κυρίως κορίτσια, κάνουν επιδρομές σε καταστήματα για να αγοράσουν προϊόντα σε εξωφρενικές και περιττές γι' αυτά τιμές, όπως κρέμες αντιγήρανσης;

Ένα μεγάλο ευχαριστώ σε κάποιον που είπε το (καθόλου;) αυτονόητο

Σε όλη αυτή την παράνοια, η Kiehl’s αποφάσισε να αντισταθεί μέσω μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Ο στόχος είναι να ευαισθητοποιήσει και να υπενθυμίσει σε όλους ότι τα παιδιά πρέπει να παραμείνουν παιδιά.

https://www.instagram.com/p/C5BvNMzPD2m/

Στα μηνύματα των εικαστικών που αφορούν την καμπάνια, βλέπουμε παιδιά όπως πρέπει να τα δούμε: δίπλα στη θάλασσα, καλυμμένα με λάσπη «Με τη μόνη μάσκα προσώπου που πρέπει να φορούν» δηλαδή ή δύο παιδιά που γελούν καθώς περνούν μέσα από ένα σπρέι νερού συνοδευόμενο από τη φράση «The only toner kids should be sprayed by». Δύο άλλα γραφικά δείχνουν ένα κορίτσι με το πρόσωπό της καλυμμένο με παγωτό για «την αντιγηραντική κρέμα» και άλλα δύο παιδιά να θάβονται στην άμμο για «το scrubbing του δέρματος».

https://www.instagram.com/p/C40a0CzRBoL/

Η υπενθύμιση της μοναδικότητας και της παροδικότητας της παιδικής ηλικίας είναι σαφέστατα η κινητήριος δύναμη πίσω από αυτήν την καμπάνια. Είναι επίσης ξεκάθαρο πως δεν στοχεύει μόνο στους γονείς αλλά σε ολόκληρη την κοινωνία, η οποία πρέπει να κινητοποιηθεί για να διασφαλίσει ότι τα παιδιά (μας) μεγαλώνουν πολύ γρήγορα.

Η καμπάνια υπενθυμίζει επίσης τη σημασία της χρήσης της ΚΑΤΑΛΛΗΛΗΣ φροντίδας του δέρματος. Σαφώς και η εταιρεία δεν θέλει να αποθαρρύνει τη φροντίδα του παιδικού δέρματος, καθώς υπάρχουν προϊόντα που είναι προσαρμοσμένα στο δέρμα και τις ανάγκες τους όπως για ενυδάτωση και αντηλιακό. Απλώς τονίζει το αυτονόητο: τα υπόλοιπα μπορούν να περιμένουν.

Ας δώσουμε λοιπόν σημασία στο νόημα της καμπάνιας, για να ξεχάσουμε τη διαμαρτυρία του καθηγητή Λιαντίνη «για το κακό που ετοιμάζουμε εμείς οι ενήλικοι στις αθώες νέες γενεές που έρχονται».