Γιατί πρέπει να τρως λουλούδια: Οι ευεργετικές ιδιότητες και οι καλύτερες επιλογές για την υγεία

Γιατί πρέπει να τρως λουλούδια: Οι ευεργετικές ιδιότητες και οι καλύτερες επιλογές για την υγεία

Αν θες όμορφο δέρμα τα βρώσιμα λουλούδια είναι η καλύτερη προσθήκη που μπορείς να κάνεις φέτος στη διατροφή σου.

Οι σαλάτες λουλουδιών έχουν γίνει μεγάλο food trend τα τελευταία χρόνια με τα βρώσιμα λουλούδια να προστίθενται συχνά σε διάφορα πιάτα ή να γίνονται ιδιαίτερα πιάτα.

Υπάρχουν πολλοί τύποι βρώσιμων λουλουδιών ωστόσο δεν είναι όλα τα λουλούδια ασφαλή για κατανάλωση. Καλό θα ήταν να δοκιμάσεις άνθη που καλλιεργούνται για μαγειρική χρήση και δεν περιέχουν φυτοφάρμακα ή άλλες επιβλαβείς χημικές ουσίες.

5 βρώσιμα λουλούδια που αξίζει να δοκιμάσεις

1) Πικραλίδα

Η πικραλίδα είναι βρώσιμη από τη ρίζα μέχρι το λουλούδι και περιέχει πολλά θρεπτικά συστατικά. Τα λουλούδια και τα χόρτα μπορούν να καταναλωθούν ωμά ή μαγειρεμένα και η ρίζα της καταναλώνεται συνήθως ως τσάι.

https://www.instagram.com/p/Cny0JeTp6aD

Οι πικραλίδες είναι πλούσιες σε βήτα καροτίνη και πολυφαινόλες, αντιοξειδωτικά που βοηθούν στην προστασία από την καταστροφή των κυττάρων και μειώνουν την εμφάνιση φλεγμονών. Περιέχει λουτεΐνη, ένα νευροπροστατευτικό που ενισχύει την καλή λειτουργία των ματιών. Επιπλέον περιέχει βιταμίνη Α, η οποία βοηθά στην πρόληψη της ακμής. Οι πολυφαινόλες και άλλα αντιοξειδωτικά που βρίσκονται στο άνθος βελτιώνουν άμεσα την όψη του δέρματος.

2) Ναστούρτιο

Τόσο τα φύλλα όσο και τα άνθη αυτού του φυτού είναι βρώσιμα και μπορείς να τα απολαύσεις ωμά ή μαγειρεμένα. Πλούσιο σε βιταμίνη C, η οποία βοηθά στη βελτίωση της γνωστικής λειτουργίας, στη μετατροπή της ντοπαμίνης σε σεροτονίνη και στη μείωση του στρες μειώνοντας την παραγωγή κορτιζόλης. Η βιταμίνη C βοηθά επίσης τη σύσφιξη και τη φωτεινότητα του δέρματος.

https://www.instagram.com/p/CgUdB1rIsSt

3) Πανσές

Tα συγκεκριμένα λουλούδια χρησιμοποιούνται συνήθως ως γαρνίρισμα σε σαλάτες και επιδόρπια. Οι πανσέδες είναι πλούσιοι σε φαινολικές ενώσεις όπως η κερσετίνη, μια νευροπροστατευτική ένωση με ισχυρά αντιοξειδωτικά και αντιφλεγμονώδη οφέλη.

https://www.instagram.com/p/Cnxu0A6yfIn

Οι αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητές τους βοηθούν στην πρόληψη της βλάβης από τις ελεύθερες ρίζες, οι οποίες προκαλούν πρόωρη γήρανση.

Γιαούρτι, αυγά+ 6 νόστιμα πρωινά να έχεις ενέργεια όλη μέρα

4) Καλέντουλα

Συνήθως παρασκευάζεται ως τσάι ή χρησιμοποιείται ως γαρνιτούρα. Αυτό το λουλούδι είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά όπως οι πολυφαινόλες και τα καροτενοειδή, τα οποία έχουν αντιφλεγμονώδη οφέλη.

Περιέχει βιταμίνη Ε, η οποία βοηθά στη μείωση της ερυθρότητας και του ερεθισμού καθώς και στη φωτεινότητα του δέρματος.

https://www.instagram.com/p/CnpODIWsRNv

5) Λεβάντα

H λεβάντα μπορεί να καταναλωθεί φρέσκια ή αποξηραμένη. Συνήθως προστίθεται σε αρτοσκευάσματα ή καταναλώνεται σαν τσάι. Μελέτες υποδηλώνουν ότι η λεβάντα μπορεί να βοηθήσει στη θεραπεία ορισμένων νευρολογικών καταστάσεων, να λειτουργεί ως σταθεροποιητής της διάθεσης, να βελτιώσει τη γνωστική λειτουργία και να περιέχει νευροπροστατευτικές ιδιότητες.

https://www.instagram.com/p/CnyVFFitTYs

Όπως και άλλα βρώσιμα λουλούδια, η λεβάντα περιέχει ισχυρά αντιοξειδωτικά που βοηθούν στην αποκατάσταση του δέρματος και επιβραδύνουν τα ορατά σημάδια γήρανσης.

Πηγή κεντρικής: domsli22

DPG Network