Η ψυχολογία αναδεικνύει τα τρία χρώματα που χρησιμοποιούν οι ευφυείς άνθρωποι
Τα χρώματα που επιλέγεις δεν είναι τυχαία, αποκαλύπτουν τον τρόπο που σκέφτεσαι, αισθάνεσαι και επικοινωνείς με τον κόσμο.
Η χρωματολογία παίζει καθοριστικό ρόλο στον τρόπο που επηρεάζουμε τους άλλους. Σε υποσυνείδητο επίπεδο έχει τεράστια δύναμη ως προς το πώς μας αντιλαμβάνονται και αλληλεπιδρούν μαζί μας. Ένα λάθος ή μια σωστή επιλογή μπορεί να κάνει τη διαφορά ανάμεσα στο να αποπνέεις αξιοπιστία και χάρισμα ή το αντίθετο. Γι’ αυτό είναι τόσο σημαντική στην επιλογή της γκαρνταρόμπας μας.
«Η χρωματολογία μελετά τη φυσική αντίληψη του χρώματος και μας καθοδηγεί σε αποφάσεις που μας ωφελούν», εξηγεί η παιδαγωγός και ειδικός στη συναισθηματική ηγεσία Sandra Burgos, συγγραφέας του βιβλίου “Tú dejas huellas” («Αφήνεις αποτυπώματα»). Μια έξυπνη επιλογή χρωμάτων δημιουργεί αίσθηση αρμονίας και μπορεί να μας κάνει να φαινόμαστε πιο ελκυστικοί.
Αν γεννήθηκες κάποιον από αυτούς τους 3 μήνες, τότε ανήκεις στα άτομα που όλοι θαυμάζουν κρυφά!
Όταν η φίλη σου το παρακάνει με τις αισθητικές επεμβάσεις: να της το πεις ή όχι;
Sorry, αλλά ο AI «θεραπευτής» σου δεν σκέφτεται εσένα
Η ψυχολογία του χρώματος μπορεί να καθορίσει το IQ: Αν σου αρέσει το καφέ, είσαι λιγότερο ευφυής;
Ποια χρώματα φορά ένας ευφυής άνθρωπος
Αν και η χρωματική παλέτα είναι απέραντη, τρία χρώματα επανέρχονται συχνά σε ανθρώπους με υψηλό δείκτη νοημοσύνης.
Μπλε: Θυμίζει το χρώμα της θάλασσας και του ουρανού. Εκπέμπει σταθερότητα, εμπιστοσύνη και ασφάλεια, χαρακτηριστικά φυσικά για τους ευφυείς. «Παρότι αυτό σηματοδοτεί το μπλε, μπορεί επίσης να αποπνέει ψυχρότητα ή αποστασιοποίηση. Οπότε, αν μια μέρα αισθάνεσαι έτσι, είναι φυσιολογικό να το επιλέξεις», εξηγεί η ειδικός Ferreiro.
Μαύρο: Είναι χρώμα με έντονο συμβολισμό. «Όποιος ντύνεται με μαύρα συνήθως αποπνέει κομψότητα και φινέτσα, εφόσον το κάνει με στυλ. Αν όμως το φορά συνεχώς, μπορεί να δίνει την εντύπωση μελαγχολίας, ψυχρότητας ή μοναχικότητας. Μερικές φορές προκαλεί δυσπιστία και έχει μια αίσθηση εξουσίας», σημειώνει η Ferreiro.
Λευκό: Μεταδίδει καθαρότητα, διαύγεια και αθωότητα. Ωστόσο, επιλέγεται συχνά και από άτομα με ιδεοψυχαναγκαστικές τάσεις, καθώς λεκιάζεται εύκολα και απαιτεί συνεχή αλλαγή. «Είχα έναν ασθενή με 40 λευκά πουκάμισα και 40 λευκές μπλούζες που τα άλλαζε διαρκώς. Το λευκό συχνά χαρακτηρίζει ανθρώπους που αγχώνονται εύκολα και χρειάζονται χώρο», προσθέτει η ειδικός.
Ο έξυπνος τρόπος να επιλέγεις τα χρώματα που σου ταιριάζουν
Στην ψυχολογία, όπως εξηγεί η Ferreiro στην ABC, το χρώμα συνδέεται άμεσα με τα συναισθήματα και επηρεάζει τη σωματική και ψυχική μας κατάσταση. Ωστόσο, δεν μας ορίζει μόνο αυτό. Παίζουν ρόλο κι άλλοι παράγοντες, όπως το πώς ακριβώς ντυνόμαστε και παρουσιαζόμαστε.
«Δεν μπορώ να βγάλω συμπέρασμα μόνο από το χρώμα των ρούχων ενός ανθρώπου, αλλά και από τη συνολική του εικόνα. Έχουν έρθει σε μένα άτομα που φορούσαν πάντα μαύρα, αλλά όταν αυτό συνοδευόταν από απεριποίητα μαλλιά, άπλυτα ρούχα και ανέκφραστο πρόσωπο, μπορούσα να συμπεράνω ότι βρίσκονταν σε καταθλιπτική φάση. Πρέπει να εξετάζουμε όχι μόνο το χρώμα, αλλά πώς φοριέται και τι εικόνα αποπνέει συνολικά. Αν μέσα στο μαύρο υπάρχουν πινελιές χρώματος, μιλάμε για κάποιον με αισθητική συνείδηση και γούστο. Για μια κριτική αξιολόγηση χρειάζεται ευρύτερη οπτική», λέει.
Με λίγα λόγια, η πραγματικά έξυπνη επιλογή είναι να γνωρίζεις ποια χρώματα σε αναδεικνύουν, όχι γενικά, αλλά εσένα συγκεκριμένα.
Για να το ανακαλύψεις, μπορεί να βοηθήσει η θεωρία των δώδεκα εποχών, μια πιο ακριβής κατηγοριοποίηση που λαμβάνει υπόψη τον τόνο, την αξία και τον κορεσμό του χρώματος. «Δεν αρκεί να δούμε αν κάποιος έχει ψυχρό ή θερμό δέρμα ή αν του πάνε οι σκούρες ή οι ανοιχτές αποχρώσεις. Πρέπει να εξετάσουμε και την ομοιομορφία, τη σταθερότητα, την ένταση», εξηγεί η Burgos.
Γενικά, σύμφωνα με την ίδια, σε άτομα με ψυχρό τόνο δέρματος ταιριάζουν οι ψυχρές αποχρώσεις (ασημί, γκρι, μπλε), ενώ σε όσους έχουν θερμό τόνο αρμόζουν οι θερμές (χρυσό, πορτοκαλί, καφέ). «Πρέπει όμως να υπολογίζουμε και την αξία, δηλαδή αν είναι σκούρες ή ανοιχτές, και τον κορεσμό, αν είναι έντονες ή απαλές, για να καθορίσουμε ποιοι ακριβώς τόνοι θα κάνουν το πρόσωπο να λάμπει και να δείχνει ζωντανό».
Η απόχρωση των μαλλιών είναι επίσης κρίσιμη. Κάποιος με ψυχρό δέρμα και μαύρα μαλλιά μπορεί να ανήκει σε μία από τις τρεις εκδοχές του χειμώνα, ψυχρός, σκούρος ή λαμπερός, και κάθε μία έχει τη δική της χρωματική παλέτα.
«Για παράδειγμα, αν κάποιος έχει σκούρο ψυχρό δέρμα και μαύρα μαλλιά, είναι σκούρος χειμώνας. Αν έχει ανοιχτό ψυχρό δέρμα, μαύρα μαλλιά και έντονους μαύρους κύκλους, πάλι ανήκει σε αυτή την κατηγορία. Αντίθετα, κάποιος με ανοιχτό ψυχρό δέρμα, μαύρα μαλλιά και έντονα γαλάζια μάτια είναι λαμπερός χειμώνας και οι αποχρώσεις που του ταιριάζουν είναι διαφορετικές», εξηγεί.
Τα μάτια αποτελούν επίσης κεντρικό στοιχείο στη χρωματική ανάλυση. «Αν τα μάτια σου έχουν καθαρό, ομοιόμορφο χρώμα, η κορεσμένη, έντονη παλέτα είναι η δική σου. Αν όμως έχουν μίξη αποχρώσεων, τότε σου ταιριάζει η πιο ήπια, απαλή παλέτα», αναφέρει η Burgos. Επιπλέον, η φωτεινότητα και η θερμότητα του χρώματος των ματιών βοηθούν να προσδιοριστεί αν ανήκεις σε ψυχρή ή θερμή κατηγορία.
«Το ότι κάποιος έχει καστανά μάτια δεν σημαίνει απαραίτητα ότι έχει θερμό βλέμμα. Υπάρχουν καστανά μάτια ψυχρής απόχρωσης και άλλα θερμής», διευκρινίζει.
Σε τελική ανάλυση, η χρωματολογία δεν είναι θέμα μόδας, αλλά εργαλείο αυτογνωσίας. Γιατί οι ευφυείς άνθρωποι δεν φορούν απλώς χρώματα, τα χρησιμοποιούν συνειδητά, όπως χρησιμοποιούν τις λέξεις, για να πουν κάτι χωρίς να το φωνάζουν.
Freep!k
Freep!k
