Όχι trailer, όχι spoiler: Η νέα ταινία του Hayao Miyazaki θα σπάσει τα marketing στάνταρ
Η νέα Studio Ghibli ταινία του Hayao Miyazaki θα ακολουθήσει μια ανορθοδοξη στρατηγική για την προώθησή της.
Αν είσαι fan των anime, τότε τα ονόματα Hayao Miyazaki και Studio Ghibli τα έχεις στην καρδιά σου. Η νέα ταινία του Miyazaki λοιπόν σου λέμε ότι δεν θα έχει -σχεδόν- καμία απολύτως προώθηση.
Η δύναμη του μυστηρίου για τη νέα ταινία του Hayao Miyazaki
Σε μια απροσδόκητη κίνηση που άφησε τους θαυμαστές να σφύζουν από ανυπομονησία, το Studio Ghibli αποφάσισε να ξεφύγει από τις παραδοσιακές στρατηγικές προώθησης της πολυαναμενόμενης ταινίας "How Do You Live?", η οποία αποτελεί την τελευταία σκηνοθετική δουλειά του θρυλικού Hayao Miyazaki.
Κόντρα στην τάση των trailer, των teaser και των εκτεταμένων εκστρατειών marketing, το στούντιο επέλεξε μια μινιμαλιστική προσέγγιση, αφήνοντας τους θαυμαστές να περιμένουν με ανυπομονησία την κυκλοφορία της ταινίας στην Ιαπωνία στις 14 Ιουλίου.
Το Thunderbolts της Marvel πατάει pause και είναι το επόμενο θύμα της απεργίας σεναριογράφων
Η μόνη γεύση που έχουμε πάρει μέχρι στιγμής είναι μια μαγευτική αφίσα που κυκλοφόρησε τον Δεκέμβριο, με ένα γοητευτικό σκίτσο ενός πλάσματος που μοιάζει με πουλί. Η απόφαση του Studio Ghibli να αποφύγει να βομβαρδίσει το κοινό με previews και λεπτομέρειες για την ταινία πηγάζει από την επιθυμία του να "απομακρυνθεί από τις συνήθεις μεθόδους marketing", σύμφωνα με τον παραγωγό Toshio Suzuki σε συνέντευξή του στο ιαπωνικό περιοδικό Bungei Shunji.
Ο Suzuki εξήγησε ότι το στούντιο θέλει να αμφισβητήσει τη συντριπτική υπερφόρτωση πληροφοριών που διαπερνά τη σύγχρονη ζωή μας. Εξέφρασε την ανησυχία του ότι οι θεατές συχνά μπαίνουν σε μια ταινία με προκατασκευασμένες αντιλήψεις που βασίζονται στο διαφημιστικό υλικό, στερώντας τους το στοιχείο της έκπληξης και της αληθινής κινηματογραφικής χαράς. Αποκρύπτοντας τα συμβατικά εργαλεία marketing, το Studio Ghibli στοχεύει να επαναφέρει τη μαγεία της ανακάλυψης και να διατηρήσει τη μαγεία της εμπειρίας ενός αριστουργήματος του Miyazaki για πρώτη φορά.
Παρά τις αρχικές επιφυλάξεις, η απόφαση κέρδισε την ενθουσιώδη έγκριση του ίδιου του δασκάλου. Ο Hayao Miyazaki, γνωστός για τη σχολαστική του προσοχή στη λεπτομέρεια, επαίνεσε την αφίσα ως "την καλύτερη" που έχει δημιουργήσει ποτέ το στούντιο. Ο Suzuki αποκάλυψε ότι ο έπαινος του Miyazaki τον ενέπνευσε, δίνοντάς του την αυτοπεποίθηση να προχωρήσει σε αυτή την αντισυμβατική προσέγγιση μάρκετινγκ. Κατά συνέπεια, δεν θα υπάρξουν τρέιλερ, τηλεοπτικά σποτ ή διαφημίσεις σε εφημερίδες για το "How Do You Live?", αφήνοντας τους θαυμαστές σε αγωνία, περιμένοντας με ανυπομονησία την πρεμιέρα του.
Ενώ η πλοκή του "How Do You Live?" παραμένει μυστική, ο Suzuki το περιέγραψε μια ταινία "φαντασίας σε μεγάλη κλίμακα". Η ταινία αντλεί εμπνευση από το ομώνυμο μυθιστόρημα του Genzaburo Yoshino του 1937, με επίκεντρο το ταξίδι του Junichi Honda, ενός 15χρονου αγοριού που παλεύει με τον θάνατο του πατέρα του και βρίσκει παρηγοριά στη φροντίδα του θείου του.
Καθώς οι θαυμαστές εικάζουν για το τι εκπλήξεις επιφυλάσσει ο Miyazaki για το τελευταίο του έργο, η απόφαση να μην έχει σχεδόν καμία προώθηση, μας εντείνει την ανυπομονησία. Με την κυκλοφορία του να απέχει μόλις έναν μήνα μακριά, η προσμονή έχει φτάσει στο κατακόρυφο. Αν και δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη η διεθνής ημερομηνία κυκλοφορίας, η τολμηρή και καινοτόμος προσέγγιση του Studio Ghibli στην προώθηση εξασφαλίζει ότι όταν η ταινία βγει τελικά στους κινηματογράφους, το κοινό θα απολαύσει μια εμπειρία που δεν μοιάζει με καμία άλλη - μια καθαρή και καθηλωτική εμβάθυνση στον αινιγματικό κόσμο της φαντασίας του Hayao Miyazaki.
Αν ψήνεσαι για τον Billy του The Boys θα τον δεις και στο 2ο Mortal Combat