Το logo της Eurovision άλλαξε εντελώς μετά από 21 χρόνια - «ΟΚ, τώρα φέρτε πίσω το παλιό», λένε όλοι
Για να γιορτάσει τα 70 χρόνια του θεσμού η ΕBU θέλησε να ανανεώσει το λογότυπο της Eurovision, το αποτέλεσμα του οποίου δεν χαροποίησε καθόλου το κοινό.
Η Eurovision δεν είναι μόνο ένας μουσικός θεσμός, αλλά και ένα παγκόσμιο brand που εξελίσσεται μαζί με το κοινό του. Με αφορμή τη συμπλήρωση 70 χρόνων, ο διαγωνισμός παρουσίασε ένα ολοκαίνουριο λογότυπο για να σηματοδοτήσει μια νέα εποχή για την οπτική του ταυτότητα.
Παρότι η εμβληματική καρδιά, όπως θα δεις και πιο κάτω, έμεινε στο επίκεντρο του λογότυπου, το τελικό αποτέλεσμα δεν χαροποίησε καθόλου τους eurofans, οι οποίοι ζητούν να επιστρέψει το παλιό και μιλούν για κακό αποτέλεσμα επεξεργασίας μέσω AI ή Canva.
Αγένεια στην αγένεια ή όρια; Η ατάκα της Σάττι σε θεατή στη συναυλία της που κατάφερε να μας διχάσει
Το νέο logo της Eurovision και τα αρνητικά σχόλια των eurofans
Από την πρώτη διοργάνωση το 1956, ο Διαγωνισμός Τραγουδιού της Eurovision δεν είχε σταθερό λογότυπο και κάθε διοργανώτρια χώρα δημιουργούσε το δικό της σχέδιο, συνήθως εμπνευσμένο από τοπικά ή πολιτιστικά στοιχεία.
Αυτό άλλαξε το 2004, όταν η Ευρωπαϊκή Ραδιοτηλεοπτική Ένωση (EBU) παρουσίασε για πρώτη φορά ένα ενιαίο εταιρικό λογότυπο: τη λέξη «Eurovision» με χειρόγραφη γραμματοσειρά, όπου το γράμμα V αντικαθίσταται από μια καρδιά. Στο εσωτερικό της καρδιάς εμφανιζόταν η σημαία της εκάστοτε διοργανώτριας χώρας, ώστε να διατηρείται το εθνικό στίγμα.
Το 2015 και με αφορμή τα 60 χρόνια του θεσμού, το λογότυπο ανανεώθηκε από το γραφείο Cityzen Agency στο Άμστερνταμ, χωρίς ωστόσο να αλλάζει επί της ουσίας. Οι γραμμές απλά έγιναν πιο καθαρές, η γραμματοσειρά πιο ευανάγνωστη και η καρδιά πιο λιτή, ώστε να ανταποκρίνεται καλύτερα στις ανάγκες της ψηφιακής εποχής. Παράλληλα, κάθε χρόνο, οι διοργανωτές παρουσίαζαν και το δικό τους μοναδικό οπτικό σήμα με σλόγκαν, το οποίο συνόδευε το κεντρικό λογότυπο.
Η Κλαυδία βραβεύτηκε, αλλά τη γιαγιά της θέλουν όλοι στην Eurovision 2026 μετά το βίντεο στο TikTok
Αυτό το λογότυπο λοιπόν, άλλαξε και σύμφωνα με την ανάρτηση του λογαριασμού της Eurovision στο Instagram, διατηρεί μεν την εμβληματική καρδιά, αλλά έχει μια νέα custom γραμματοσειρά -την Singing Sans, με το μήνυμα «United by Music» να παραμένει στο κέντρο της φιλοσοφίας του θεσμού.
Μπορεί οι υπεύθυνοι να θεώρησαν πως έδωσαν μια πνοή ανανέωσης στον διαγωνισμό με αυτό το logo, η επιλογή της συγκεκριμένης γραμματοσειράς ωστόσο, δεν ενθουσίασε σχεδόν κανέναν eurofan. Σε άλλους θύμισε το λογότυπο γνωστής μάρκας πάνας, άλλοι θεώρησαν ότι υποβιβάζει τη σημασία του διαγωνισμού επειδή μοιάζει με logo παιδικής σειράς της Disney, ενώ υπήρχαν και αρκετοί που πιστεύουν ότι αυτό το αποτέλεσμα προήλθε από την πρόχειρη χρήση AI ή άλλων εφαρμογών όπως το Canvas.
Το ζητούμενο για τους eurofans είναι πως η EBU έχει να ασχοληθεί με πολλά περισσότερα θέματα από το να δημιουργήσει ένα νέο και αποτυχημένο για τους περισσότερους λογότυπο, όπως το να δει αν θα συνεχίσει να συμμετέχει στο Ισραήλ στη διοργάνωση.
Ουπς, EBU!
