Είδαμε τα 2 πρώτα επεισόδια του Ριφιφί: Και οι 7 ήταν υπέροχοι στην πιο δυνατή ιστορία δικαίωσης

Κατερίνα Μπούσιου
Είδαμε τα 2 πρώτα επεισόδια του Ριφιφί: Και οι 7 ήταν υπέροχοι στην πιο δυνατή ιστορία δικαίωσης

«Με διεγείρουν οι ιστορίες ανάμεσα στο "πρέπει" και στο "πρέπον"» όπως δήλωσε ο σκηνοθέτης Σωτήρης Τσαφούλιας στο Q&A με την πρωταγωνίστρια της σειράς Ευαγγελία Μουμούρη. 

Δεν είναι τα ωραία πλάνα, οι γωνίες των γυρισμάτων ή μόνο η εμβάθυνση στην ουσία του σεναρίου που κάνουν τις σειρές που σκηνοθετεί ο Σωτήρης Τσαφούλιας μοναδικές. Είναι και αυτό το αλάθητο ένστικτο που έχει στο να ενώνει ως ομάδα, διαφορετικής ιδιοσυγκρασίας και εμπειρίας ηθοποιούς και να δημιουργεί μία συνοχή που αγγίζει την τελειότητα στο αποτέλεσμα.

Αυτά τα συστατικά έχει και το ΡΙΦΙΦΙ, η νέα σειρά που δημιούργησε για την COSMOTE TV η οποία κάνει πρεμιέρα τη Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου.

Είδαμε τα δύο πρώτα επεισόδια και σου μεταφέρουμε εντυπώσεις για μία σειρά που αναμένεται να προκαλέσει μεγάλη αίσθηση για τα συναισθήματα που προκαλεί, μα κυρίως για τα κοινωνικά μηνύματα που προσφέρει.

Η 1η σκηνή και η πρεμιέρα για το Ριφιφί στην Cosmote TV: Μία ληστεία με στόχο τη δικαίωση

Να φοβάσαι το τι μπορεί να κάνει αυτός που δεν έχει πια να χάσει τίποτε

Ο Σωτήρης Τσαφούλιας ως σκηνοθέτης και εμπνευστής του νέου τηλεοπτικού εγχειρήματος και ο Βασίλης Ρίσβας με τη Δήμητρα Σακαλή ως σεναριογράφοι, πήραν ως αφορμή για την τηλεοπτική τους ιστορία, το μεγάλο ΡΙΦΙΦΙ στην Τράπεζα Εργασίας στον Νέο Κόσμο το 1992.

Και επειδή σε αυτή την ληστεία που εξελίχθηκε σε αστυνομικό και δικαστικό μυστήριο δεν μάθαμε ποτέ τους πραγματικούς ενόχους και ποιος ήταν τελικά ο ιθύνων νους που το σχεδίασε, εκείνοι τους δημιούργησαν από μόνοι τους, ενώνοντας μία υπέροχη 7αδα ηθοποιών και 7 διαφορετικές προσωπικές ιστορίες.

https://www.instagram.com/p/DRxC6wqCEZ8/

7 διαφορετικοί άνθρωποι, που έζησαν απώλειες δικών τους ανθρώπων, που δεν άντεξαν την τραπεζική καταπίεση από τα δάνεια που τους έπνιξαν στην καθημερινότητά τους και ζουν στα όρια της φτώχειας αφού η Τράπεζα Ανάπτυξης (όπως μετονομάστηκε για ευνόητους λόγους η Τράπεζα) τους αφαίμαξε κάθε όριο αξιοπρέπειας, αποφασίζουν να ενωθούν και να χτυπήσουν το σύστημα.

Γιατί οργανώνοντας αυτή τη ληστεία, χτυπούν το κατεστημένο. Δεν έχουν τίποτε να χάσουν. Και αυτός που δεν έχει τίποτε να χάσει, είναι ικανός για τα πάντα.

Οι ιστορίες αυτών των δανειοληπτών θα σου θυμίσουν σημερινές καταστάσεις κοινωνικού αποκλεισμού και εξαθλίωσης. Αν και στη δεκαετία του '90 στην οποία αναφέρεται η σειρά δεν είχαμε τόσο μεγάλη έξαρση στην παροχή των δανείων και ζούσαμε στον απόηχο της δεκαετίας της αφθονίας του '80, η μεταστροφή αυτή που γίνεται δεν ξενίζει τον θεατή.

Αρχηγός της ομάδας και εμπνεύστρια του σχεδίου του ΡΙΦΙΦΙ, είναι η Όλγα που υποδύεται η Ευαγγελία Μουμούρη. Η ηθοποιός κάνει τον καλύτερο ρόλο της ζωής της και αυτό δεν είναι υπερβολή. Το πώς χειρίζεται την κάθε κίνηση και το κάθε της συναίσθημα, ακόμη και τα δραματικά flashback της ζωής της, σε κάνουν όχι απλά να εκτιμήσεις την προσπάθειά της, αλλά να τη σεβαστείς απόλυτα για την καλλιτεχνική της δεινότητα.

Είναι ως χαρακτήρας, προισταμένη στην εταιρεία ύδρευσης, βρίσκει τα υπόγεια σχέδια των αγωγών και εμπνέεται το σχέδιο να χτυπήσουν την Τράπεζα δημιουργώντας υπόγειες στοές.

Στο μυαλό της δεν υπάρχει μόνο το σχέδιο για την τέλεια ληστεία. Αλλά για την τέλεια τιμωρία.

Κάθε μεσημέρι μετά τη δουλειά της, πηγαίνει στο απέναντι από την Τράπεζα ζαχαροπλαστείο, τρώει μόνο μία κουταλιά από την άσπρη νουγκατίνα της, κοιτάζει το εξωτερικό της, πληρώνει και φεύγει. Αυτός ο συμβολισμός της καθημερινής της κίνησης, θα μας εξηγηθεί όμως αργότερα.

https://www.instagram.com/reel/DRtvBaGiFCZ/

Έχει "χάσει" τον γιο της, έχει δώσει μία μεγάλη μάχη για να τον κρατήσει στη ζωή ζητώντας και ένα δάνειο από την Τράπειζα, έχει "χάσει" από την απελπισία του τον σύζυγό της (Πυγμαλίων Δαδακαρίδης) όταν αυτό τελικά δε συνέβη. Ζει μηχανικά και δεν έχει τίποτε να χάσει «χτυπώντας» το σύστημα.

Ζητά βοήθεια από τον Χρήστο Χατζηπαναγιώτη. Τον Μανώλη και συνέταιρο του άντρα της στη μάντρα που είχαν μαζί. Λίγο πριν τον πνίξουν τα χρέη, δέχεται να τη βοηθήσει. Ο ηθοποιός στη δική του ιστορία διαχειρίζεται με ένα πολύ ιδιαίτερο υποκριτικό μέτρο την απόγνωσή του.

Γιατί δεν θέλει να φανεί ανάξιος, στα μάτια της οικογένειάς του.

Η Όλγα ερευνά στα δικαστήρια και μέσω άλλων καταστάσεων και άλλους απεγνωσμένους για να γίνουν σύμμαχοι και συνεργοί της. Και τους βρίσκει. Αρχικά τους συστήνεται με διαφορετικό όνομα και ιδιότητα μέχρι να είναι σίγουρη για την επιλογή της. Τους λέει την ιδέα και τους δίνει διορία 3 ημερών για να συναντηθούν και να τους δείξει αναλυτικά το σχέδιο, που παραμένει κρυμμένο στο παιδικό δωμάτιο του γου της (ένας ακόμη συμβολισμός). Πριν τον μεταφέρει στη μάντρα του Μανώλη.

Και είναι:

Ο Νίκος - Βασίλης Χαραλαμπόπουλος, ελαιοχρωματιστής στο επάγγελμα, που απειλείται πλέον με έξωση, θρηνεί καθημερινά την απώλεια της αγαπημένης του συζύγου που έφυγε από τον καημό της. Ειναι στη ζωή του παρούσα στο κάθε του λεπτό. Η αριστοτεχνική μεταστροφή συναισθημάτων που έχει ο ηθοποιός στα δύο πρώτα επεισόδια (ειδικά η πρώτη του σκηνή στο νεκροταφείο) από το γέλιο, σε ένα τόσο βαθύ κλαυσίγελο, θα σε συγκλονίσει ως θεατή.

Ο Βάκης - Πάνος Βλάχος, είναι ο κλασσικός νεαρός των '90s που ζει με το όνειρο να αγοράσει enduro μηχανή, ενώ η Τράπεζα του έχει πάρει το σπίτι επειδή δεν είχαν να πληρώσουν το δάνειο. Δουλεύει πλέον στη λαχαναγορά, ζει με την ανάπηρη αδελφή του την οποία λατρεύει και τον συνταξιούχο πατέρα του. Είναι ο πιο τολμηρός απ' όλους γιατί έχει όνειρα και δεν θα μπορούσε άλλος ηθοποιός να αποδώσει εκείνη τη γενιά, καλύτερα από τον συγκεκριμένο ηθοποιό.

Ο Μιχάλης - Προμηθέας Αλειφερόπουλος, είναι νυν κρατούμενος στις φυλακές για χρέη από το συνεργείο αυτοκινήτων που ήταν στην ιδιοκτησία του. Παίρνει συχνά άδεια για να φροντίζει τον άρρωστο πατέρα του - Άρη Λεμπεσόπουλο. Οι κοινές σκηνές τους είναι ένα αριστούργημα. Η σύζυγός του (Άννα Μενενάκου) τον έχει ήδη εγκαταλείψει για να ζήσει με τα δύο τους παιδιά στην Πάτρα. Είναι ορθολογιστής με πηγαία καλοσύνη την οποία ο ηθοποιός στη μεταδίδει από την πρώτη στιγμή.

Ο Αντώνης - Βλαδίμηρος Κυριακίδης είναι νεκροθάφτης, ο οποίος προτίθεται να βοηθήσει τον πάντα απρόβλεπτο συνεργάτη του Αργύρη (Δήμος Γιγαντάκης). Ο Αργύρης πείθεται από τον Μιχάλη να μπει στην παρέα του ΡΙΦΙΦΙ. Αντώνης και Αργύρης δημιουργούν το κωμικό δίδυμο που αυτή η σειρά χρειαζόταν για να είναι μοναδική σε όλα της. Ο Αργύρης και λόγω του νανισμού του, είναι ο ιδανικός για να ηγηθεί του ανοίγματος του μεγάλου τούνελ κάτω από την Τράπεζα.

Ο Σωτήρης Τσαφούλιας είχε τονίσει και παλαιότερα σε συνεντεύξεις του πως υπήρξε μεγάλη δυσκολία για να αποτυπωθεί η σειρά σε συνθήκες '90s στα εξωτερικά γυρίσματα, όσο και στους φυσικούς χώρους σε 4 σημεία της Αττικής για τα υπόγεια τούνελ.

Ε, λοιπόν δεν υπάρχει κανένα ψεγάδι σε αυτά τα εξωτερικά γυρίσματα. Όλα όσα βλέπεις, δεν θυμίζουν απλά τη δεκαετία του '90, αλλά είναι αυτή η δεκαετία. Από το πιο μεγάλο πλάνο ως και τα props και τον ενδυματολογικό κώδικα. Όσοι boomers έζησαν εκείνα τα χρόνια θα το αισθανθούν καλύτερα. Για τους νεότερους θα λειτουργήσει ως ένα χρήσιμο documentary.

Η γρήγορη ροή της πλοκής χωρίς να κατακερματίζεται το συναίσθημα, λειτουργεί σαν συμφωνικό έργο. Με αρμονία, χωρίς να θέλεις να ξεφύγει το βλέμμα σου από την οθόνη. Θα γελάσεις, θα κλάψεις, θα συγκινηθείς, θα αναρωτηθείς, θα προβληματιστείς, μα κυρίως θα ταυτιστείς. Αυτή είναι η μαγεία αυτού του ΡΙΦΙΦΙ.

Και χωρίς καμία δόση υπερβολής, ο σκηνοθέτης ξεπέρασε το παρελθόν του, κάνοντας ίσως και την καλύτερη μέχρι στιγμής σειρά του. Την πιο ολοκληρωμένη και με το κοινωνικό αποτύπωμα που πάντα εκείνος επιθυμεί να έχουν τα τηλεοπτικά του έργα.

Μετά τα δύο πρώτα επεισόδια θα δούμε αυτή τη μάχη ανάμεσα στο «πρέπει» και στο «πρέπον» όπως ανέφερε και ο σκηνοθέτης στην πρωτότυπη συνέντευξη που του έκανε η Ευαγγελία Μουμούρη. Για το πώς θα αντιδράσουν δηλαδή οι χαρακτήρες του, όταν θα βρεθούν μπροστά στον πλούτο της λείας τους.

https://www.instagram.com/reel/DRzsN5sjo48/

Πάντως αν θυμηθούμε τι μας είχαν πει οι ηθοποιοί στα πρώτα γυρίσματα της σειράς, αυτό το ΡΙΦΙΦΙ δεν θα έχει τα χαρακτηριστικά του κέρδους. Άλλο ένα στοιχείο που κάνει τη σειρά ιδιαίτερη.

Θα σου πω απλά να μην τη χάσεις. Θα λειτουργήσει σαν όαση στην τηλεοπτική μας πραγματικότητα και μία σειρά που θα μνημονεύουμε στο μέλλον.

Δες και εδώ:

Είναι το «Ριφιφί» το ελληνικό Casa De Papel; Ο Σωτήρης Τσαφούλιας δεν συμφωνεί και μάς εξηγεί γιατί

DPG Network