Οι πιο αισθαντικές φωνές της ελληνικής τηλεόρασης και οι φορές που τα είπαν (πολύ) ωραία

Οι πιο αισθαντικές φωνές της ελληνικής τηλεόρασης και οι φορές που τα είπαν (πολύ) ωραία

Από τον Αιμίλιο Χειλάκη μέχρι τον Βασίλη Μπισμπίκη, μία φωνή, 1000 λέξεις.

«Σε κάθε ζωντανό οργανισμό υπάρχει ένας ειδικός μηχανισμός ή ένας τρόπος διαμέσου του οποίου δημιουργείται η φωνή, ο ήχος με τον οποίο αυτός συνεννοείται με το περιβάλλον του. Στον άνθρωπο η φωνή παράγεται με τη λειτουργία του φωνητικού συστήματος», διαβάζουμε εν συντόμως, στην πιο απλοϊκή επιλογή ορισμού της φωνής, στο λεξικό της Wikipedia.

Αν κανείς θελήσει ωστόσο να εμβαθύνει, έχουν γραφτεί ολόκληροι τόμοι για τη σημασία της, ενώ η φωνητική, η φωνολογία και οι ρητορικές τεχνικές έχουν πλέον αναχθεί σε κανονικές επιστήμες.

Υπάρχουν όμως κάποιες φωνές που διαφέρουν από τις υπόλοιπες. Πιο αισθαντικές, βαθιές, αισθησιακές, άλλες με ήπια βραχνάδα, άλλες πιο ελαφριές και λεπτές, όλες έχουν (κυριολεκτικά) κάτι να μας πουν. Όλες μας δημιουργούν διαφορετικά συναισθήματα. Ειδικά για έναν ηθοποιό, η φωνή είναι ένα από τα βασικά «εργαλεία δουλειάς»: Μπορεί να απογειώσει ή ακόμη και να «χαντακώσει» κάποιον φαινομενικά ταλαντούχο. Υπάρχουν ρόλοι που έχουν κερδηθεί αποκλειστικά από το χαρακτηριστικό αυτό, αλλά και άλλοι που έχουν χαθεί για τον ίδιο λόγο.

Εμείς ξεχωρίσαμε τις αγαπημένες μας φωνές Ελλήνων ηθοποιών, εκείνες που από την πρώτη κιόλας λέξη καταλαβαίνουμε σε ποιον ανήκουν, και τις συγκεντρώσαμε παρακάτω:

Αιμίλιος Χειλάκης

Γνωρίζοντας πως η φωνή βγαίνει από το στόμα και τα χείλη, ο ηθοποιός αυτός δεν θα μπορούσε να έχει καταλληλότερο επίθετο. Όπως και δεν θα μπορούσε ποτέ να λείπει από μια λίστα σαν κι αυτή, που σκοπό έχει να εκθειάσει τη φωνή. Ο Αιμίλιος Χειλάκης διαθέτει μια τόσο ξεχωριστή χροιά, στιβαρή, εύηχη και- παραδόξως- εύπλαστη και ευπροσάρμοστη. Μπορεί να κάνει τα πάντα και τον βοηθά να υποδυθεί οποιονδήποτε χαρακτήρα.

Δεν είναι άλλωστε τυχαίο που, όπως έχει αποκαλύψει, έβγαλε αρκετά χρήματα από τα σπικάζ των διαφημίσεων σε σημείο να σκεφτεί να παρατήσει την ηθοποιία. Και να σκεφτεί κανείς ότι για τη φωνή αυτή ευθύνεται μια φαρυγγίτιδα, που έπαθε στα 14 του μόλις χρόνια.

«Είναι σαν αυτό που λέει κάποιος “Αχ τι ωραία μάτια που έχεις!”. Δεν έχω κάνει κάτι για αυτά. Θέλω να μου λέτε για κάτι που έχω καταφέρει και όχι κάτι που έτυχε. Συνήθως τα λεφτά που βγάλαμε από τα διαφημιστικά ήταν δουλειά, σκληρή δουλειά. Ήταν από μία ευκολία που είχαμε από την χρεία της φωνής μας, από το οτιδήποτε, που την δουλέψαμε βέβαια κάνοντας ασκήσεις. Αλλά έλεγες θέλω να παίξω τον Κρέοντα στην Αντιγόνη επειδή το θεωρώ πολύ πιο σημαντικό από το να μπορώ να βγάλω περισσότερα λεφτά απλά λέγοντας ένα προϊόν σε μία διαφήμιση. Κακό δεν είναι. Λες μέσα σου άλλο να πετυχαίνεις τον Κρέοντα και άλλο να τυχαίνει λόγο της χρείας σου. Εγώ είχα πάθει μία φαρυγγιτίδα στα 14 γι’ αυτό μπάσαρε πάρα πολύ η φωνή μου», είχε πει στη Φωλιά των ΚουΚου.

Ένα υπέροχο μήνυμα από μια υπέροχη φωνή: Εγώ παντρεύτηκα την Αθηνά που ήμουν ερωτευμένος μαζί της, δεν παντρεύτηκα για να κάνω παιδιά

«Μέχρι και για παράνομη υιοθεσία είχαμε συζητήσει με την Αθηνά. Και συνειδητοποιήσαμε ότι είναι σαν να μιλούσαμε για αμάξι, “αν δεν σας κάνει αυτό σας δίνουμε ένα άλλο”. Δεν μπορείς να φανταστείς τι έχουμε ακούσει. Σε μία στιγμή που ψάχνεσαι, ακούς τα πάντα. Μαθαίνεις και από τους άλλους δρόμους. Γιατί δεν υπάρχουν μόνο φωτεινοί δρόμοι, υπάρχουν και οι σκοτεινοί. Διαλέξαμε να μην το κάνουμε. Οι νόμιμοι δρόμοι σε φέρνουν ξαφνικά σε βαθύ υπαρξιακό πρόβλημα και προτιμήσαμε από το να μπούμε σε φάσεις υπαρξιακών προβλημάτων, να πούμε “να είμαστε εμείς τα παιδιά που δεν κάναμε;”. Εγώ παντρεύτηκα την Αθηνά που ήμουν ερωτευμένος μαζί της, δεν παντρεύτηκα για να κάνω παιδιά», είχε πει ο σύζυγος, σύντροφος, ερωτευμένος άντρας Αιμίλιος Χειλάκης.

Λεωνίδας Κακούρης

Οι «Άγριες Μέλισσες» έχουν πραγματικά ένα καστ, σαν να προοριζόταν για τη λίστα αυτή. Διαλεγμένοι ένας και ένας για τη φωνή τους θα μπορούσε να πει κανείς, αναλογιζόμενος και τα συναισθήματα που μας δημιουργεί κάθε φορά που μιλά ο Λεωνίδας Κακούρης.

Ο «Δούκας Σεβαστός» με τη βραχνή, αυστηρή και στιβαρή φωνή του, μπορεί να υποδυθεί με ίδια επιτυχία και ήρωες κινουμένων σχεδίων. Ο ηθοποιός έχει πάρει μέρος σε πάρα πολλές μεταγλωττίσεις για παιδικά έργα, όπως ο Ντιέγκο από την «Εποχή των Παγετώνων» ή ο Μωυσής στον «Πρίγκιπα της Αιγύπτου».

Ένα υπέροχο μήνυμα από μια υπέροχη φωνή: Ο πατέρας μου σκοτώθηκε οδηγώντας το ταξί του. Πλήρωσε πολύ πιο άσχημα το γεγονός ότι δεν φορούσε ζώνη

«Έχασα τον πατέρα μου πολύ νέος, ήμουν 17 στα 18. Το συνειδητοποίησα ότι πέθανε όταν τον έψαχνα για να του πω ότι πέρασα στο Πανεπιστήμιο. Είχα πετύχει τις εξετάσεις. Σκοτώθηκε με ένα ταξί που δούλευε και είχε το μισό. Άθελά του άφησε το χρέος. Πλήρωσε πολύ πιο άσχημα το γεγονός ότι δεν φορούσε ζώνη. Γιατί αν φορούσε ζώνη… Τριάντα χρόνια πριν, όμως, φορούσε κανένας Έλληνας ζώνη;», είχε πει ο Λεωνίδας Κακούρης σε μια σπάνια εξομολόγηση στο «Ενώπιος Ενωπίω» και τον Νίκο Χατζηνικολάου για τον θάνατο της αδερφής και του πατέρα του.

Τάσος Νούσιας

Ένας καλλιτέχνης ακριβοθώρητος, με αξίες στιβαρές τόσο όσο η φωνή του. Είναι αδύνατο να την μπερδέψεις με άλλη ή ακόμη και να σου θυμίσει κάποια άλλη φωνή. Λατρεύει το θέατρο και σίγουρα το θεατρικό σανίδι είναι το πεπρωμένο του, αλλά τον λατρεύει και ο φακός. Οπότε θα ήταν αμαρτία να μην κάνει τηλεόραση, πόσο μάλλον να μην ακούγεται η φωνή του από αυτή.

Ένα υπέροχο μήνυμα από μια υπέροχη φωνή: Αυτός που θα διαχειριστεί τον πόνο του, αυτός και θα λυτρωθεί χωρίς να μεταφέρει τα σκοτάδια του στους υπόλοιπους

«Θα υποδυθώ τον Φιλοκτήτη. Στον χαρακτήρα αυτόν μου αρέσει ο πόνος του. Ανακαλύπτω πολλά ιατρεία πόνου τα οποία έχουν την επωνυμία Φιλοκτήτης. Είναι ένα ζήτημα αυτό που μας κατατρέχει σε ολόκληρο τον βίο μας ως ανθρώπινα όντα, που είναι θνησιγενή. Οπότε πονάνε. Ο πόνος τον αγριεύει τον άνθρωπο, και αυτή η αγριάδα μπορεί να διαχέεται και γύρω του. Οπότε λέω δεν υπάρχει λύτρωση από αυτό. Αυτός που θα διαχειριστεί τον πόνο του, και θα κάνει με εσωστρέφεια και δύναμη τον απολογισμό του, αυτός και θα λυτρωθεί στο τέλος χωρίς να μεταφέρει τα σκοτάδια του στους υπόλοιπους», έχει πει μιλώντας στο Open.

Γιώργος Πυρπασόπουλος

Μια κλασική, σταθερή αξία στη λίστα αυτή, θα αποτελεί διαχρονικά η σχεδόν ιαματική φωνή του Γιώργου Πυρπασόπουλου, που μοιάζει να «χαϊδεύει» μελωδικά τα αυτιά μας. Είτε παραχωρεί συνέντευξη είτε υποδύεται κάποιον ρόλο, οι ελιγμοί της φωνής του παραμένουν αξιοθαύμαστοι.

Ένα υπέροχο μήνυμα από μια υπέροχη φωνή: Τα παιδιά είναι ο καθρέφτης σου

«Δεν έχω ψάξει ποτέ κινητό συντρόφου μου, ούτε μου έχουν ψάξει. Θεωρώ ότι είναι ένα προσωπικό κομμάτι του άλλου και δεν μπαίνεις μέσα σε αυτό. Πρώτα από σεβασμό στο πρόσωπο του άλλου. Κι αν ανακαλύψεις κάτι; Θες να μπεις σε αυτή τη διαδικασία; Και ως γονέας προσωπικά φιλοδοξώ να δώσω κάποιες αρχές στο παιδί μου ώστε να μην φτάσω στο σημείο να μπω να ψάξω στο κινητό, να μην φτάσουμε εκεί. Έχω ανασφάλεια αν θα κερδίσω την εμπιστοσύνη του παιδιού ή αν θα είμαι εγώ το καλό παράδειγμα. Γιατί νομίζω τα παιδιά είναι ο καθρέφτης σου», έχει πει ο αθεράπευτα ερωτευμένος με την κόρη του μπαμπάς.

Πέτρος Λαγούτης

Το πιο καλό «κακό παιδί», ο Πέτρος Λαγούτης, είναι στο μυαλό μας άρρηκτα συνδεδεμένος με τη συγκεκριμένη φωνή. Δεν θα μπορούσαμε να τον φανταστούμε να μιλά με καμία άλλη, ούτε για τους έρωτες, τους γιους του, την αγάπη του για την τέχνη ούτε και για τα πάθη, τα σκοτάδια και τις εξαρτήσεις του. Η φωνή του είναι σαν να έχει ζήσει μαζί του όλα αυτά τα βιώματα, του πιο γλυκού φαινομενικά αλέγρου ηθοποιού.

Ένα υπέροχο μήνυμα από μια υπέροχη φωνή: Αν αλλάξεις τους χρόνους, τα μέρη και τα ονόματα στις ιστορίες των ανθρώπων, είναι το ίδιο. Έχουμε ζήσει τις ίδιες ιστορίες

«Ο εθισμός συμβαίνει χωρίς να το καταλάβεις. Δεν ξυπνάς δηλαδή, μια μέρα και το λες. Μου πήρε χρόνια να καταλάβω τι ακριβώς συμβαίνει, γιατί είναι μια συνισταμένη πολλών πραγμάτων το τι σου συμβαίνει και χάνεις τον έλεγχο. Σημασία έχει να βρεις ξανά τον έλεγχο. Από μικρός μου άρεσαν τα παιχνίδια και τα τυχερά παιχνίδια, οπότε εύκολα πήγα σε αυτό το μονοπάτι. Κάποια στιγμή καταλαβαίνεις πως αυτό αποτελεί πρόβλημα, αλλά κρύβεσαι και από τον ίδιο σου τον εαυτό. Συνήθως είναι προοδευτικές αρρώστιες αυτές.

Στην αρχή κερδίζεις, γλυκαίνεσαι κιόλας, μετά αρχίζει όμως, η τούμπα. Υπάρχει και η ψευδαίσθηση πως το ελέγχεις και όποτε θέλεις το σταματάς. Οπότε ξαφνικά έχεις βρεθεί σε μια κατάσταση πολύ δύσκολη. Πάλι όμως, δεν τη βλέπεις και ασχολείσαι πάλι με την επιφάνεια, πως έχασες δηλαδή πολλά λεφτά και πρέπει να ρεφάρεις! Είναι όμως το κυνήγι της ρέφας μια τεράστια παγίδα για τον τζογαδόρο.

Αν αλλάξεις τους χρόνους, τα μέρη και τα ονόματα στις ιστορίες των ανθρώπων, είναι το ίδιο, έχουμε ζήσει τις ίδιες ιστορίες. Τα χρέη και το οικονομικό είναι το τελευταίο που σε απασχολεί. Και μιλάει ένας άνθρωπος που δημιούργησα πολλά χρέη, αλλά δεν είναι αυτό το χειρότερο. Χάνεις τον εαυτό σου, χάνεις φίλους, κάνεις λάθος επιλογές στη δουλειά σου. Ακόμα και όταν φεύγεις από αυτό χρειάζεται χρόνος για να ξαναζωντανέψεις. Η μεγάλη νίκη για εμένα είναι ότι δεν έχω επιθυμία να παίξω και γι' αυτό δεν έχω και φόβο», έχει πει ο Πέτρος Λαγούτης στο Studio 4.

Χρήστος Λούλης

Πολλά θα μπορούσε να καταλογίσει στον Χρήστο Λούλη κάποιος που προσπαθεί να τον μεμφθεί για κάτι. Αγενής, απόμακρος, επηρμένος…Κανείς όμως, όσο κι αν τον αντιπαθεί, δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι δεν έχει ωραία φωνή. Ο γνωστός ηθοποιός διαθέτει μια πολύ χαρακτηριστική φωνή, που του επιτρέπει να διεισδύει στο βάθος κάθε ρόλο και να του αφήνει την προσωπική του «φωνολογική σφραγίδα».

Ένα υπέροχο μήνυμα από μια υπέροχη φωνή: Δε ξέρω τι θα μου έλεγε ο εαυτός μου αν μπορούσε να μου πει κάτι, φοβάμαι τι μπορεί να μου έλεγε

«Το δικό μου τίμημα είναι ότι λόγω της δουλειάς είμαι τρομερά παρατηρητικός ακόμα και όταν συμβαίνει κάτι σε μένα ο μισός μου εαυτός βγαίνει και παρατηρεί αυτό που συμβαίνει. Δε ζω τη στιγμή όπως θα έπρεπε. Τον έχω πνίξει κάπως τον Χρήστο μέσα μου λόγω της δουλειάς. Δε ξέρω τι θα μου έλεγε ο εαυτός μου αν μπορούσε να μου πει κάτι, φοβάμαι τι μπορεί να μου έλεγε», έχει πει σε μια συζήτηση περί αυτογνωσίας στον Γρηγόρη Αρναούτογλου και το The 2 Night Show.

Γιώργος Χρανιώτης

Ο μποέμ ηθοποιός με την άκρως αισθησιακή φωνή, είναι σαν να έχει «παραγγείλει» τη φωνή του ώστε να ταιριάζει με το πρόσωπό του. Ώριμη, συνειδητοποιημένη και σίγουρη, μοιάζει να έχει σχεδόν ηρεμιστική – κατευναστική δράση στους ακροατές του. Ευθύς και αυθόρμητος, μας αφήνει κάθε φορά να τον ακούμε παρασυρμένοι από σκέψεις, όταν καταθέτει τις απόψεις του για τη ζωή.

Ένα υπέροχο μήνυμα από μια υπέροχη φωνή: «Με τρομάζει να με λένε πρότυπο. Είμαστε όλοι άνθρωποι με ίδιες ανησυχίες»

«Με τρομάζει να με λένε πρότυπο. Όλοι επηρεαζόμαστε. Και εγώ επηρεάζομαι από ανθρώπους που συζητάω μαζί τους, αλλά δεν είναι πρότυπά μου. Και μεγαλώνοντας, είχα ήρωες που θαύμαζα, αλλά κατάλαβα ότι είμαστε όλοι άνθρωποι. Είμαστε ίδιοι, έχουμε τις ίδιες ανησυχίες», έχει πει ο ηθοποιός στις Απλές Κουβέντες.

Βασίλης Μπισμπίκης

Για να ολοκληρωθεί σωστά η λίστα αυτή, πρέπει να κλείσει με ηθοποιό των Άγριων Μελισσών. Εξαιρετικά βαριά, μπάσα και αρρενωπή, η φωνή του μοιάζει ιδανική για να υποδύεται «κακούς» χαρακτήρες- αν και ο ίδιος διαθέτει εξαιρετικά ψαγμένες ανησυχίες και είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένος. Τόσο, που μοιάζει σουρεάλ να ακούς να εκφράζει τις ανησυχίες του αυτές, κάποιος με τόσο βαριά φωνή.

Ένα υπέροχο μήνυμα από μια υπέροχη φωνή: Ζητάω την αγάπη από τους ανθρώπους που είναι γύρω μου και τους ανθρώπους που αγαπάω. Ζω μέσα στην αγάπη

«Ζητάω την αγάπη από τους ανθρώπους που είναι γύρω μου και τους ανθρώπους που αγαπάω. Ζω μέσα στην αγάπη. Δεν +γίνεται αλλιώς. Έχω αγάπη τώρα. Νιώθω 100% ελεύθερος όταν βγαίνω έξω με τη σύντροφό μου. Όσες φορές έχουμε βγει έξω, είμαι 100% φυσιολογικός αν δεν ήταν παπαράτσι κι όλα αυτά. Το ξέρω ότι θα συμβεί, αλλά δεν με ενδιαφέρει. Δεν γίνεται αλλιώς. Δεν γίνεται να μη ζεις, επειδή κάποιοι άνθρωποι έχουν αποφασίσει να σε κυνηγάνε από πίσω με μια κάμερα. Δεν είμαι άνθρωπος που κρύβομαι. Δεν έχω κρυφτεί. Δεν με ενδιαφέρει αυτό», είχε πει σε μερικές ακόμη απελευθερωτικές δηλώσεις στο Studio 4.