Ο Στέλιος Μάινας θα φέρει τα πάνω κάτω στον Σασμό όμως στην πραγματικότητα ζει μία ήρεμη ζωή

Ο Στέλιος Μάινας θα φέρει τα πάνω κάτω στον Σασμό όμως στην πραγματικότητα ζει μία ήρεμη ζωή
Instagram

Η γοητευτική ηθοποιός σύζυγός του, ο 33χρονος σκηνοθέτης γιος τους, Σήφης, και τα πολύ σπάνια πλάνα από το σπίτι τους. 

Ο Στέλιος Μάινας, η γοητευτική πασίγνωστη ηθοποιός σύζυγός του και ο 33χρονος σκηνοθέτης γιος τους, Σήφης

Αν ο «Σασμός» σημείωσε τεράστια επιτυχία την πρώτη σεζόν προβολής του, ούτε μπορούμε να φανταστούμε τι θα συμβεί τη δεύτερη, με την είσοδο του Στέλιου Μάινα στη σειρά. Ο γνωστός ηθοποιός είναι έτοιμος να προσθέσει έναν ακόμη τίτλο στη λίστα με τις τηλεοπτικές του επιτυχίες και εμείς είμαστε έτοιμοι να θυμηθούμε όσα πρέπει να γνωρίζουμε για εκείνον.

Γεννήθηκε στη μαγική Ερμούπολη, αλλά δεν πέρασε τα παιδικά του χρόνια στη Σύρο. Μεγάλωσε στην Αθήνα, στην περιοχή του Βύρωνα, με μητέρα μοδίστρα και πατέρα καπετάνιο. «Παρόλο που γεννήθηκα στην Ερμούπολη της Σύρου, ήμουν παιδί που μεγάλωσε στον Βύρωνα και μέχρι και σήμερα λατρεύω την Αθήνα. Όλες μου οι μνήμες, είναι μνήμες πόλης, ενώ η ύπαιθρος έχει αποτυπωθεί στο μυαλό μου μέσω των καλοκαιρινών μου διακοπών, στην Αντίπαρο. Ήμουν πολύ μικρός όταν χώρισαν οι γονείς μου. Ο πατέρας μου είχε καταγωγή απ’ τη Σύρο, όμως κι εμείς όπως κι ένα πολύ μεγάλο κομμάτι των Ελλήνων της εποχής του ’60, είχαμε πουλήσει την περιουσία μας. Έτσι, πηγαίναμε στο σπίτι της μητέρας μου στην Αντίπαρο», διηγείται χαρακτηριστικά ο ίδιος στο Popaganda.gr.

Σασμός: Η νύφη έμεινε μόνη και μια σκιά προκαλεί πανικό - Καλώς όρισες Στέλιο Μάινα στη σειρά

«Θεωρώ την Αθήνα μια κούκλα. Μου αρέσει η “φασαρία” της πόλης, απόδειξη του ότι δεν έμεινα ποτέ σε προάστιο, παραμένοντας 35 χρόνια στο ίδιο σπίτι. Καμία και κανείς όμως, δεν μπορεί παρά να αναγνωρίσει ότι το κέντρο έχει παραμεληθεί. Μένοντας στην πλατεία Βικτωρίας, μπορώ να πω ότι περάσαμε δύσκολα κι από πολλές διαφορετικές φάσεις τα τελευταία χρόνια. Για να μην τα πολυλογώ, το κέντρο χρειάζεται επιπλέον δομές.

Δεν με φοβίζει η πόλη, την αγαπάω. Ο κόσμος όμως είναι αγχωμένος και ζορισμένος, με αποτέλεσμα όλα αυτά να καθρεφτίζονται στον δρόμο και αυτούς που θα συναντήσεις. Έχει αποτυπωθεί πλέον, ότι πρέπει να είμαστε νευρικοί, επιθετικοί, πως πρέπει να τρέξουμε σε μια κούρσα καθημερινότητας. Αυτό ναι, με φοβίζει», λέει για την πόλη στην οποία μεγάλωσε.

Ολοκληρώνοντας το σχολείο, ο δρόμος του τον οδήγησε στη Λάρισα, όπου και φοίτησε στη σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων στα ΚΑΤΕΕ. Καμία ωστόσο επιχείρηση δεν τον ενδιέφερε επί της ουσίας να διοικήσει, αφού είχε ένα ήθος να ποιήσει: Ο Στέλιος Μάινας αποφάσισε ότι η τέχνη της υποκριτικής ήταν το πεπρωμένο του. Τελείωσε λοιπόν τη Δραματική Σχολή Βεάκη το 1982 και ξεκίνησε να παίζει τον έναν ρόλο μετά τον άλλο. Όχι επειδή δεν ήταν επιλεκτικός, αλλά επειδή ήταν εξαιρετικά ταλαντούχος και μάλιστα με μεγάλη γκάμα δυνατοτήτων.

Από τον πιο κωμικό και ανάλαφρο χαρακτήρα στο «Οι Μεν Και Οι Δεν» και το «Λούφα και παραλλαγή» μέχρι τον πιο creepy τύπο σε επεισόδια της «10ης Εντολής», μπορεί να ενσαρκώσει ό,τι τον ιντριγκάρει. Ποιος θα ξεχάσει το ταπεραμέντο του και στους δραματικούς ρόλους, όταν μας έκανε να πιάνουμε το ένα χαρτομάντηλο μετά το άλλο, μέσα από την τηλεοπτική σειρά «Το Νησί»;

Η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου είδε στο πρόσωπό του όλα όσα χρειαζόταν για να του απονεμηθεί το βραβείο καλύτερου ηθοποιού το 2015, για τον ρόλο του στην ταινία «Τετάρτη 04:45». Όσον αφορά την πορεία του στο θέατρο, εκείνος θεωρεί ως τη σημαντικότερη θεατρική στιγμή του την παράσταση «Γλάρος» το 2001, σε σκηνοθεσία Νίκου Μαστοράκη.

Βαθιά ρομαντικός, πιστός και αφοσιωμένος όπως κάθε γνήσιος καλλιτέχνης, είναι παντρεμένος με την επίσης ηθοποιό Κάτια Σπερελάκη. Έχουν «συναντηθεί» μόνο μία φορά θεατρικά στο έργο «Κήπος», το 2020. Η σχέση τους μετρά πολλές δεκαετίες, 35 περίπου χρόνια για την ακρίβεια, και οι δυο τους έχουν αποκτήσει μαζί έναν γιο. Τον βάπτισαν Ιωσήφ, τον φωνάζουν Σήφη και τον συναντούν πλέον πίσω από τις κάμερες.

Ναι, ο γιος τους κληρονόμησε την αγάπη των γονιών του για την έβδομη τέχνη, αλλά με έναν διαφορετικό τρόπο, καθώς επέλεξε να γίνει σκηνοθέτης και όχι ηθοποιός. Εξίσου διακριτικός, δεν θυσιάζει ούτε σπιθαμή της προσωπικής του ζωής για paparazzi φωτογραφίες. Στα 33 του πια χρόνια, ο Σήφης Μάινας χαράσσει τη δική του πορεία, έχοντας ολοκληρώσει τις προπτυχιακές σπουδές του στο τμήμα θεατρικών σπουδών στο Ναύπλιο και τις μεταπτυχιακές στο London Film School.

Για τον γιο του, λέει στο Popaganda.gr: «Στον γιο μου δεν είπα τίποτα ποτέ, δεν του έδωσα ποτέ καμία συμβουλή κι αυτό μπορεί να είναι πατρικό λάθος. Δεν είναι ότι δεν συμμετείχα στο μεγάλωμα του, επέλεξα απλά να τον αντιμετωπίζω από μικρό σαν ενήλικα. Φυσικά όταν έκανε κάτι που κινδύνευε ήμουν πολύ αυστηρός, απλώς όσες φορές με έτρωγε που είναι και τι κάνει δεν τον αναζητούσα, δεν ήθελα να του δημιουργώ ηθικά διλήμματα, ώστε του να μας δίνει αναφορά. Μπορεί να έκανα και λάθος, δεν ξέρω. Το μόνο για το οποίο έχω μετανιώσει σχετικά με την ανατροφή που του έδωσα εγώ και η γυναίκα μου, είναι ότι δεν του δημιουργήσαμε ανοσοποιητικό σύστημα απέναντι σε όσα συμβαίνουν. Δεν τον κάναμε σκληρόπετσο, με αποτέλεσμα να πληγώνεται εύκολα. Η δική μας εποχή, ήταν από μόνη της εποχή έκθεσης. Εσείς μεγαλώσατε στα σπίτια, εμείς στους δρόμους. Το σπίτι, το είχαμε μόνο για ύπνο. Δεν ήταν πιο αθώες εποχές, ήταν άλλη η κοινωνία».

Εκτός από ηθοποιός λοιπόν, εδώ και 12 χρόνια ο Στέλιος Μάινας είναι και συγγραφέας

Το συγγραφικό του ντεμπούτο έγινε το 2010 με το βιβλίο «Τα φαινόμενα απατούν» και πρόκειται για μια συλλογή διηγημάτων και κειμένων και όχι για αυτούσιο μυθιστόρημα.

Ήταν όμως μόνο η αρχή, καθώς πλέον το όνομά του θα δούμε και στο εξώφυλλο του «Να θυμηθώ να παραγγείλω», το οποίο πρέπει να θυμηθεί και ο καθένας να διαβάσει. Πιστή του συνοδοιπόρος στη ζωή, η Κάτια Σπερελάκη δεν θα μπορούσε να απουσιάζει από την παρουσίαση του βιβλίου αυτού, του οποίου εικάζουμε πως υπήρξε και πρώτη αναγνώστρια. Το «Να θυμηθώ να παραγγείλω» με ηρωίδα μια γυναίκα που εκτίει ποινή φυλάκισης στον Κορυδαλλό, είναι ένα «ατόφιο» μυθιστόρημα.

Δεδομένου ότι πρόκειται για ένα πλήρως ενημερωμένο άτομο, με άποψη, γνώμη και θέση, δεν θα μπορούσε να μην έχει ερωτηθεί και για το ελληνικό #ΜeΤoo, που την περίοδο της πανδημίας «τάραξε» τα νερά του θεάτρου.

«Το θέατρο είναι κι αυτός ένας στίβος διεργασιών πνευματικών και σωματικών», θα πει στον δημοσιογράφο Δημήτρη Δανίκα προσθέτοντας, «Θα σου φέρω ένα παράδειγμα. Ας πούμε ότι πρέπει να παίξουμε μια σκηνή όπου κάποιος πρέπει να δείρει τον συνάδελφό του. Όλα αυτά πρέπει να γίνονται με μεγάλη προσοχή και κυρίως με μεγάλη αγάπη. Όσο για το #Metoo, αυτό που περιμένει η κοινωνία είναι να αποτυπωθεί η επίδραση του κινήματος σε νομοθετικά μέτρα. Νομίζω ότι έχει ξεκινήσει αυτή η διαδικασία. Όχι μόνο για το θέατρο, αλλά γενικότερα. (…) Η εξουσία είναι εργαλείο και μέσο επιβολής, Δεν εξουσιάζεις για να εξουσιάζεις, αλλά για να διαχειριστείς. Η εξουσία δεν πρέπει να ασκείται για να καταπιέζει τους άλλους, αλλά για να εξυπηρετεί και να διευκολύνει και να καθοδηγεί, να προτρέπει και να κινητοποιεί».

Στο σπίτι του ζευγαριού

Τα σπάνια πλάνα που έχει μοιραστεί η Κάτια Σπερελάκη από το σπίτι τους είναι ελάχιστα όμως φανερώνουν ότι πρόκειται για έναν ζεστό χώρο ο οποίος είναι διαμορφωμένος ώστε να κάνει και την αγαπημένη της ενασχόληση που δεν είναι άλλη από το μπαλέτο.