Γιατί το online learning (ακόμα και μετά την πανδημία) δε θα πεθάνει ποτέ

Νατάσσα Σιδηροκαστρίτου
Γιατί το online learning (ακόμα και μετά την πανδημία) δε θα πεθάνει ποτέ

Δεν είμαι τυχαίο πως η εξ αποστάσεως εκπαίδευση έχει γίνει το πιο εξελιγμένο μοντέλο διδασκαλίας του μέλλοντος.

Με την είδηση ​​ότι τα σχολεία άνοιξαν ξανά και το γεγονός πως με τον εμβολιασμό τα πράγματα όσον αφορά την εκπαίδευση θα επανέλθουν στους φυσιολογικούς τους ρυθμούς, έχουμε την αίσθηση πως αποχαιρετάμε για πάντα το online learning.

Όμως, κακά τα ψέματα, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση μπορεί να μπήκε ξαφνικά στη ζωή μας όμως ήρθε για να μείνει. Τόσο για τα παιδιά όσο και για τους ενήλικες, η εκπαίδευση εξ αποστάσεως είναι ένα δώρο για όλους. Ακόμη κι αν βουτήξαμε στα βαθιά, ακόμη κι αν καταβάλαμε υπεράνθρωπες προσπάθειες για να τα καταφέρουμε και να λειτουργήσουν τα εκπαιδευτικά συστήματα σωστά για όλους, αυτή η δυνατότητα της online μάθησης ήρθε για να δώσει λύσεις.

Μην πας μακριά. Δες πώς έχουν εξελιχθεί τα εργασιακά μοντέλα. Η εργασία εξ αποστάσεως είναι ένα καθεστώς που δεν θα εκλείψει ποτέ. Τουναντίον, θα συνεχίσει να υπάρχει και να απασχολεί περισσότερους από τους μισούς εργαζόμενους οι οποίοι έχουν μάθει να είναι άκρως παραγωγικοί μέσα από το σπίτι τους.



Σύμφωνα με μια μελέτη που διενεργήθηκε στην Αμερική και δημοσιεύθηκε από το Healthline, διαπίστωσε ότι το κλείσιμο σχολείων δεν επιβράδυνε την εξάπλωση του COVID-19, ίσα ίσα, το «διαδικτυακό σχολείο» συνέβαλε σε αυξημένα επίπεδα απομόνωσης, άγχους και κατάθλιψης μεταξύ των μαθητών. Και, οι συμμετέχοντες στη μελέτη ψήφισαν συντριπτικά υπέρ της επιστροφής στο σχολείο. Όμως σύμφωνα με τους The New York Times, πολλοί γονείς θέλουν να διατηρηθεί η διαδικτυακή εκπαίδευση το επόμενο έτος και μακροπρόθεσμα.

Γιατί οι ενήλικοι αγαπούν την επιλογή online μάθησης;

Το άρθρο των New York Times επισημαίνει πως για ορισμένα παιδιά αλλά και ενήλικες που φοιτούν σε Πανεπιστήμια, η απομακρυσμένη μάθηση λειτουργεί καλύτερα, ανεξάρτητα από το αν υπάρχει πανδημία. Αυτή η ομάδα περιλαμβάνει μαθητές με ειδικές συνθήκες υγείας. Και, όπως είπε ένας από τους συμμετέχοντες στην μελέτη «Νομίζω ότι υπάρχει, για ορισμένους, μια συνειδητοποίηση ότι η παραδοσιακή εκπαίδευση και οι τάξεις είναι πολύ περιορισμένες για να καλύψουν τις ανάγκες πολλών μαθητών αυτής της γενιάς και μια ποικιλία εμπειριών ζωής. Το άνοιγμα των εικονικών τάξεων έχει αλλάξει τη ζωή με θετικό τρόπο».

Πράγματι, παρόλο που η διαδικτυακή μάθηση είχε αρνητικά αποτελέσματα, η έρευνα του EdNC διαπίστωσε επίσης ότι πολλοί εκπαιδευτικοί και μαθητές έμαθαν πώς να χρησιμοποιούν καλύτερα την τεχνολογία λόγω ανάγκης.

Τελικά, δεδομένης της ζήτησης για διαδικτυακή μάθηση, πολλλα σχολεία και Κολλέγια προσπαθούν να φιλοξενήσουν όσους προτιμούν αυτό το μοντέλο εκμάθησης, σύμφωνα με τους The New York Times, με το 20% να σχεδιάζει είτε να συνεχίσει είτε να ξεκινήσει μια διαδικτυακή επιλογή εκμάθησης μετά την πανδημία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι πολλοί γονείς εξακολουθούν να διστάζουν να στείλουν τα παιδιά τους και στο σχολείο, σύμφωνα με την Baltimore Sun.