Το Netflix χρησιμοποιεί για πρώτη φορά εφέ AI και τα οφέλη είναι περισσότερα από το κόστος
Το Netflix χρησιμοποιεί για πρώτη φορά γενετική τεχνητή νοημοσύνη σε μία από τις σειρές του και μας γεμίζει υποσχέσεις.
Πριν από αρκετούς μήνες, το The Brutalist κατηγορήθηκε ότι έχει χρησιμοποιήσει τεχνητή νοημοσύνη για να βελτιώσει το αποτέλεσμα της ταινίας. Ο δημιουργός το αρνήθηκε.
Λίγο αργότερα, τον Απρίλιο, η Ακαδημία Κινηματογράφου των Όσκαρ ανακοίνωσε νέους κανόνες που επιτρέπουν στις ταινίες που έχουν δημιουργηθεί με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης (AI) να διεκδικούν κορυφαία βραβεία.
Οι ταινίες τεχνητής νοημοσύνης μπορούν πλέον να κερδίσουν Όσκαρ - Οι αλλαγές που κάνει η Ακαδημία
Και τώρα το Netflix εντάσσει την τεχνητή νοημοσύνη σε μία από τις σειρές του. Είναι εν τέλει για καλό;
Το Netflix θα χρησιμοποιεί πλέον την τεχνητή νοημοσύνη και η αρχή έχει ήδη γίνει
Η εταιρεία δηλώνει ότι η τεχνολογία χρησιμοποιήθηκε στη σειρά El Eternauta ως ευκαιρία «να βοηθήσει τους δημιουργούς να φτιάχνουν καλύτερες ταινίες και σειρές, όχι απλώς φθηνότερες».
Το Netflix χρησιμοποίησε τεχνητή νοημοσύνη σε μία από τις τηλεοπτικές του σειρές για πρώτη φορά, σε μια κίνηση που ο επικεφαλής της εταιρείας streaming δήλωσε ότι θα κάνει τις ταινίες και τα προγράμματα φθηνότερα και υψηλότερης ποιότητας.
Ο Ted Sarandos, συμπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Netflix, δήλωσε ότι η αργεντίνικη σειρά επιστημονικής φαντασίας El Eternauta ήταν η πρώτη που παρήγαγε το Netflix με τη χρήση γενετικής τεχνητής νοημοσύνης για την παραγωγή πλάνων.
«Εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι η τεχνητή νοημοσύνη αποτελεί μια απίστευτη ευκαιρία να βοηθήσει τους δημιουργούς να φτιάχνουν καλύτερες ταινίες και σειρές, όχι απλώς φθηνότερες», είπε την Πέμπτη σε αναλυτές, μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του δεύτερου τριμήνου από το Netflix.
Ανέφερε ότι η σειρά, η οποία ακολουθεί επιζώντες από μια ταχύτατη και καταστροφική τοξική χιονόπτωση, περιλάμβανε τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης από το Netflix και καλλιτέχνες οπτικών εφέ (VFX) για να δείξει την κατάρρευση ενός κτιρίου στο Μπουένος Άιρες.
Με τη χρήση εργαλείων βασισμένων σε τεχνητή νοημοσύνη, κατάφεραν να πετύχουν ένα εντυπωσιακό αποτέλεσμα με αξιοσημείωτη ταχύτητα – στην πραγματικότητα, η συγκεκριμένη σκηνή VFX ολοκληρώθηκε 10 φορές ταχύτερα σε σχέση με τα παραδοσιακά εργαλεία και τις ροές εργασίας των VFX.
Πρόσθεσε ότι η χρήση αυτών των εργαλείων επέτρεψε στο Netflix να χρηματοδοτήσει τη σειρά με πολύ χαμηλότερο κόστος απ' ό,τι συνήθως για μια παραγωγή υψηλού προϋπολογισμού.
«Το κόστος των ειδικών εφέ χωρίς την τεχνητή νοημοσύνη απλώς δεν θα ήταν εφικτό για μια σειρά με αυτόν τον προϋπολογισμό», είπε ο Sarandos.
Η χρήση AI προβληματίζει
Η χρήση γενετικής τεχνητής νοημοσύνης στη βιομηχανία ψυχαγωγίας έχει προκαλέσει ανησυχίες για περικοπές θέσεων εργασίας, ιδίως σε τομείς όπως η παραγωγή και τα ειδικά εφέ.
Το 2023, η τεχνητή νοημοσύνη αποτέλεσε βασικό σημείο αντιπαράθεσης στις παράλληλες απεργίες των ηθοποιών και των σεναριογράφων του Hollywood, οι οποίες οδήγησαν σε συμφωνίες για τη διασφάλιση ότι η νέα τεχνολογία θα παραμείνει υπό τον έλεγχο των εργαζομένων και δεν θα χρησιμοποιηθεί για την αντικατάστασή τους.
Ο Ted Sarandos δήλωσε: «Αυτοί είναι πραγματικοί άνθρωποι που κάνουν πραγματική δουλειά με καλύτερα εργαλεία. Οι δημιουργοί μας βλέπουν ήδη τα οφέλη κατά την παραγωγή, μέσα από την προ-οπτικοποίηση και τον σχεδιασμό των πλάνων και βεβαίως στα οπτικά εφέ. Πιστεύω ότι αυτά τα εργαλεία βοηθούν τους δημιουργούς να επεκτείνουν τις δυνατότητες της αφήγησης στην οθόνη και αυτό είναι απεριόριστα συναρπαστικό».
Οι δηλώσεις του έγιναν μετά την ανακοίνωση εσόδων 11 δισεκατομμυρίων δολαρίων από το Netflix για το τρίμηνο που έληξε στο τέλος Ιουνίου – αύξηση 16% σε ετήσια βάση. Η εταιρεία ανέφερε ότι η καλύτερη του αναμενόμενου απόδοση οφείλεται στην επιτυχία της τρίτης και τελευταίας σεζόν της κορεάτικης σειράς Squid Game.
Το Netflix αναμένει ότι η μικρή αλλά ταχέως αναπτυσσόμενη διαφημιστική του δραστηριότητα θα «διπλασιαστεί περίπου» σε μέγεθος μέσα στο έτος.
«Το καλύτερο του αναμενόμενου τρίμηνο του Netflix είναι αποτέλεσμα εξαιρετικού περιεχομένου, αυξημένων τιμών και ώθησης στις διαφημίσεις που συνέβησαν ταυτόχρονα», δήλωσε ο Mike Proulx, αντιπρόεδρος έρευνας στην εταιρεία Forrester, που ειδικεύεται στη μελέτη της αγοράς.
Αν και υπάρχει ακόμη δουλειά για την ενίσχυση των διαφημιστικών του δυνατοτήτων, το πιο δύσκολο κομμάτι βρίσκεται πλέον πίσω του, με την πλήρη κυκλοφορία της ιδιόκτητης διαφημιστικής τεχνολογικής του πλατφόρμας.
