Επιτέλους η βασίλισσα μίλησε

Επιτέλους η βασίλισσα μίλησε

H Carine Roitfeld έσπασε όχι μόνο τη σιωπή της, αλλά ανακάτεψε για τα καλά τις κάρτες του παγκόσμιου χάρτη της μόδας για την επόμενη δεκαετία.

Κανείς δε λατρεύει να βλέπει την πτώση μιας βασίλισσας περισσότερο από την βιομηχανία της μόδας, ειδικά όταν η βασίλισσα έχει κατά καιρούς, καταδυναστεύσει τους υπηκόους - υπαλλήλους της, με πολλούς και ποικίλους τρόπους, αλλά με εξαιρετικά επιτυχημένα αποτελέσματα. Στην πρόσφατη συνέντευξη της στον ιστότοπο style.com, από την περιγραφή και μόνο της συνάντησης καταλαβαίνεις ότι στη μόδα ένα μόνο εικοσιτετράωρο μπορεί να σε κάνει από κυρίαρχο, κυριαρχημένο... από αγωνία και συχνές αναφορές σε προηγούμενες δεκαετίες.

Φάουλ πρώτο: Υποδέχθηκε τον δημοσιογράφο μόνη, στην σκοτεινή είσοδο ενός κατά τα άλλα σικ νεοϋορκέζικου ξενοδοχείου, λέγοντας πως πια αυτό είναι το γραφείο της. Ούτε καν μέσα σ' ένα από τα δωμάτια, χωρίς ούτε έναν συνεργάτη της!

Φάουλ δεύτερο: Ανέφερε ότι δεν θα παρακολουθήσει τα shows στην Εβδομάδα Μόδας της Νέας Υόρκης, γιατί ξαφνικά θέλει να σκεφτεί προσεκτικά τα επόμενα της βήματα. Όταν ξεμένεις από δουλειά, εγώ ξέρω πως το πρώτο που κάνεις -ακριβώς επειδή θεωρητικά εσύ παραιτήθηκες- είναι να είσαι και πάλι παρών, δείχνοντας, κατά τα λεγόμενά σου πάντα, πως δέκα χρόνια στη γαλλική Vogue και δέκα χρόνια με τον Tom Ford σε Gucci και Yves Saint Laurent ήταν αρκετά, οπότε είσαι και πάλι παρών και ελεύθερη να διεκδικήσεις ακόμη περισσότερα. Αφού το περιοδικό που διεύθυνε ήταν και προσοδοφόρο από διαφημίσεις αλλά και η απόλυτη βίβλος επαγγελματιών και κοινού για την δεκαετία που ηγήθηκε αυτού, χώρια το ότι την κατέταξε και στη λίστα με τα αδιαμφισβήτητα style icons της δεκαετίας, προς τι η ηττοπάθεια της;

Πολύ φοβάμαι ότι μέσα στους όρους αποχώρησης της ήταν να μείνει μακριά φέτος, ώστε να κάνει χώρο στην αντικαταστάτριά της να εδραιωθεί ως η άξια συνεχίστρια της, το νέο είδωλο, με τα φώτα στραμμένα όλα πάνω της, χωρίς παρεμβολές από την «εντυπωσιακή» πρώην.

Η διαφορά των δύο γυναικών πέρα του πασιφανούς, είναι ότι ενώ η μία ήταν διεκδικητική, ρίσκαρε, προωθούσε νέους συνεργάτες και είχε ένα ξεκάθαρο star quality, η Emmanuelle Alt θα κάτσει στα αυγά της για να μην δυσαρεστήσει τα αφεντικά της σε αυτή τη νέα θέση και να καταφέρει ως συνήθως, σκύβοντας το κεφάλι να έχει διάρκεια, όσο τουλάχιστον κάνει ότι της λένε. Η ίδια η Carine επαναλαμβάνει πολλάκις στην συνέντευξη της, ότι το πρόβλημα ήταν μόνο με τον νέο Γάλλο ιδιοκτήτη που οδήγησε στην παραίτησή της. Άρα η Emanuel θα χορεύει στο Ταμ-Ταμ του νέου ιδιοκτήτη -γνωστή τακτική που χρησιμοποιείται με επιτυχία και στην Ελλάδα-.

Άλλωστε η νέα διευθύντρια δήλωσε, ότι τίποτα δεν θα αλλάξει, αλλά θα συνεχίσει στο ίδιο μοτίβο –φρόντισε η Carine να αφήσει κάβα πολλές ιδέες– χρησιμοποιώντας τους ίδιους συνεργάτες, απλά κάνοντας την γαλλική Vogue πιο user friendly. Απλά να της υπενθυμίσω της αγαπητής Emmanuelle, ότι υπάρχει το περιοδικό Elle, που σαν φιλοσοφία έχει ακριβώς αυτό και το κάνει πολλά χρόνια και με πολύ μεγάλη επιτυχία σε παγκόσμια κλίμακα.

Συμπέρασμα: Δυστυχώς η μόδα περισσότερο από ποτέ, τείνει να διαχειρίζεται από επαγγελματίες των επιχειρήσεων που θέλουν μόνο νούμερα, γρήγορα και χωρίς πολλές καθυστερήσεις. Συνδυάζει το τρίπτυχο glitz, glamour, gorgeousness και την καθιστά νούμερο ένα στόχο κατάκτησης και μαγνητισμού υποψήφιων μνηστήρων. Το Παρίσι είναι η παγκόσμια πρωτεύουσα της μόδας και αν στην βίβλο και αντιπρόσωπό της, που είναι η Vogue, ηγείται ένας τόσο καλόβολος, μαλθακός επαγγελματίας, το μόνο σίγουρο είναι ότι θα περάσει στις χαμηλές κυκλοφορίες προ Carine εποχής και θα κάνει την μεγάλη χάρη στην Anna Wintour να επανακάμψει για μια ακόμη φορά ως η απόλυτη αυτοκράτειρα της μόδας . Είναι αστείο πόσο όλο αυτό το γεγονός μου θυμίζει το τελευταίο μέρος της ταινίας «Devils wears Prada».