The year of sustainability: 7 κορυφαία eco fashion trends που θα καθορίσουν το 2022

Sabine Camhi
The year of sustainability: 7 κορυφαία eco fashion trends που θα καθορίσουν το 2022

Οι γκαρνταρόμπες μας θα γεμίσουν με μεταχειρισμένα ρούχα τη νέα χρονιά!

Η βιωσιμότητα στoν «Πλανήτη Fashion» είναι ένα σημαντικό θέμα. Τα τελευταία χρόνια έχει αποκαλυφθεί ότι η βιομηχανία της μόδας στο σύνολό της είναι υπεύθυνη για το 10% των ετήσιων παγκόσμιων εκπομπών άνθρακα - περίπου το 20% της ρύπανσης των βιομηχανικών λυμάτων προέρχεται από αυτήν. Οι καταναλωτές έχουν αρχίσει να απαιτούν περισσότερα από τους μεγάλους Οίκους αλλά και τα πιο μικρά brands και επιτέλους αυτοί κάνουν μεγάλες αλλαγές στον τρόπο παραγωγής τους.

Υπάρχει ακόμη πολύς δρόμος μπροστά μας, αλλά καθώς οδεύουμε προς το 2022 κοιτάμε μπροστά για να δούμε ποιες αλλαγές έρχονται για να κάνουν τη βιομηχανία της μόδας πιο βιώσιμη. Συνέχισε να διαβάζεις παρακάτω για να μάθεις ποιες είναι οι μεγαλύτερες τάσεις όσον αφορά την sustainable fashion τη νέα χρονιά.

1. Vegan δέρμα

Οι επιπτώσεις από τη βιομηχανία δέρματος, όπως οι υψηλές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, η αποψίλωση των δασών και η ρύπανση από τις τοξικές χημικές ουσίες, ώθησαν τους καταναλωτές να αναζητήσουν καλύτερες εναλλακτικές λύσεις. Το δέρμα από κάκτους, ανανάδες, σταφύλια, και μήλα έχουν πλέον μεγάλη αντοχή. Ο οίκος Ganni για παράδειγμα ανακοίνωσε ότι θα αντικαταστήσει όλα τα δέρματα που προέρχονται από ζώα με εναλλακτικές λύσεις, όπως δέρμα σταφυλιού.

sustainable_ntoulapa.jpg

Βρες το προσωπικό σου WOW στυλ πριν επενδύσεις σε μια sustainable γκαρνταρόμπα

2. Η άνοδος του mushroom leather

Μιλώντας για εναλλακτικές λύσεις δέρματος, μια από τις πιο ελπιδοφόρες και δημοφιλείς εναλλακτικές είναι τα μανιτάρια. Οι οίκοι Stella McCartney και Hermès είναι μόνο δύο που έχουν κυκλοφορήσει τσάντες από mushroom leather.



3. B-Corp και παραπέρα

Ο πολυτελής οίκος μόδας Chloé ήταν ο πρώτος που απέκτησε το πολυπόθητο B-Corp status (aka την πιστοποίηση κοινωνικής και περιβαλλοντικής απόδοσης). Το brand Good American της Khloe Kardashian απέκτησε επίσης αυτό το status πέρσι.


https://www.instagram.com/tv/CWD5HLcgms0/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=loading

4. Το τέλος του greenwashing

Αρκετά πια με το greenwashing. Με την άνοδο των βιώσιμων αγορών, πολλά επώνυμα brands άρχισαν να προωθούν μια εικόνα οικολογικής συνείδησης χωρίς να αναλαμβάνουν ουσιαστική δράση για να την υποστηρίξουν. Οι καταναλωτές όμως πλέον έχουν αρχίσει να διαχωρίζουν την αλήθεια από το ψέμα. Το ειλικρινές, βιώσιμο/αειφόρο marketing θα είναι πολύ σημαντικό τα επόμενα χρόνια.

5. Product passports

Οι εταιρείες χρησιμοποιούν νέες (και παλιές) τεχνολογίες για να αποθηκεύουν, να παρακολουθούν και να μοιράζονται πληροφορίες σχετικά με τα προϊόντα τους. Μέσω των QR codes για παράδειγμα, οι καταναλωτές μπορούν να σκανάρουν την ετικέτα του προϊόντος και να μάθουν αμέσως ποιος έφτιαξε το προϊόν, πού κατασκευάστηκε, από ποια υλικά κατασκευάστηκε και ούτω καθεξής. Επιπλέον, αυτό θα βοηθήσει και την ακμάζουσα αγορά μεταχειρισμένων ρούχων, καθώς τα QR codes μπορούν να επαληθεύσουν την αυθεντικότητα και τους προηγούμενους κατόχους του συγκεκριμένου ρούχου.

6. Inclusivity (συμπερίληψη)

Από τα μοντέλα που περπατούν στις πασαρέλες μέχρι τις επιλογές μεγεθών ρούχων, ήρθε η ώρα να υπάρξει πλήρης εκπροσώπηση. Χρειαζόμαστε ρούχα που να απευθύνονται σε όλους τους καταναλωτές, ανεξάρτητα από το μέγεθός τους και επιτέλους αρχίζουμε να το βλέπουμε αυτό στον κόσμο της βιώσιμης μόδας.



7. Μεταχειρισμένα ρούχα

Η αγορά ενοικίασης και μεταπώλησης θα αναπτυχθεί ακόμη περισσότερο το 2022. Brands όπως οι Prada και Burberry κυκλοφορούν τις δικές τους πλατφόρμες μεταπώλησής ή συνεργάζονται με άλλες. Ο οίκος Prada σύναψε συμφωνία με την αμερικανική πλατφόρμα μεταπώλησης RealReal ενώ ο οίκος Burberry συνεργάζεται πλέον με την πλατφόρμα My Wardrobe HQ.

Πηγή κεντρικής φωτογραφίας: @stellamccartney

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η επιστροφή της Watson στο red carpet με must συνδυασμό! Εντυπωσιακός και με οικολογική συνείδηση

Η Naomi Osaka σχεδίασε sustainable ρούχα για γνωστό fashion brand