Haute Couture Fashion Week: Ο αριστουργηματικός Alaïa και το show της Chanel ωδή στο Balletcore

Ναταλία Κατσακιώρη
Haute Couture Fashion Week: Ο αριστουργηματικός Alaïa και το show της Chanel ωδή στο Balletcore

To private show του οίκου Alaïa ήταν ίσως η καλύτερη στιγμή του Pieter Mulier.

Έχουμε πει πολλές φορές ότι προφανώς και είναι πολύ δύσκολο να πρωτοτυπήσεις, όταν έχεις γαλουχηθεί δίπλα σε έναν σχεδιαστή όπως ο Karl Lagerfeld. Επίσης, ο ίδιος ο οίκος Chanel έχει σίγουρα ένα πολύ συγκεκριμένο στυλ και το κοινό του αγαπά τις δημιουργίες του ακριβώς για αυτό το μοναδικό design. Λαμβάνοντας υπόψη μου όλες τις παραπάνω παραμέτρους, θα πω ότι η Virginie Viard προσπάθησε να γεννήσει ενθουσιασμό στον κόσμο της μόδας, με μία haute couture συλλογή που μας έβαλε σε σκέψεις, δίνοντάς μας μια γεύση από το πώς θα μπορoύσε να παρουσιαστεί το Balletcore μέσα από την υψηλή ραπτική.

Chanel-HC-S24-001.jpg

Αυτό που είναι αδιαμφισβήτητο, είναι φυσικά η αριστοτεχνική δεξιοτεχνία του ατελιέ του οίκου Chanel, η οποία όμως αυτή τη φορά δεν κατάφερε να κερδίσει τις εντυπώσεις, τονίζοντας αντίθετα το πόσο εξίσου σημαντική είναι η συμβολή του styling σε ένα show τέτοιου βεληνεκούς. Αυτό που είδαμε στο χθεσινό Button show της Chanel, είναι το πώς συνδυάστηκαν υπέροχα και υψηλής αισθητικής pieces ενός ατελιέ με πολύ ιδιαίτερη τεχνική με ένα styling, το οποίο θέλοντας να φέρει τον αέρα της μπαλαρίνας στη συλλογή, που αφιερώθηκε στο χορό και την ονειρική κίνηση της γυναικείας σιλουέτας, αποφάσισε να συνδυάσει τα περισσότερα looks με lycra κολάν, μπουστάκια και ολόσωμα κορμάκια-κολάν.

Chanel-HC-S24-041.jpg

Η πανέμορφη Margaret Qualley, ambassador του οίκου, άνοιξε το show και ήταν η ευχάριστη έκπληξη της βραδιάς με ένα ολόλευκο tweed σακάκι, με κολάρο από τούλι και έναν μεγάλο, μαύρο φιόγκο στα μαλλιά. Το coquette aesthetic, που είναι τώρα παντού στο Tik Tok, εμφανίστηκε και εδώ με τα girly στοιχεία, τους μικρούς και μεγαλύτερους φιόγκους αλλά και το τούλι, που σύμφωνα με τις δηλώσεις της creative director γιορτάζει την κίνηση του σώματος ήταν τα κυριότερα στοιχεία που ξεχώρισαν εκτός από τα κλασικά pastels της Chanel. Μαζί με τις ολόσωμες φόρμες τους ήταν τα κορυφαία highligts της βραδιάς.

Kατά τα άλλα το σκηνικό στο Grand Palais Éphémère ήταν για άλλη μια φορά φανταστικό με ένα τεράστιο Chanel κουμπί με το double C πάνω από το runway, ενώ ένα από τα καλύτερα στοιχεία της βραδιάς ήταν η συμμετοχή του Kendrick Lamar στο soundtrack του show, όπως και στην μικρού μήκους ταινία που γυρίστηκε και κυκλοφόρησε λίγο πριν τη μεγάλη βραδιά με πρωταγωνίστρια και πάλι την Margaret Qualley.

Δείτε το show:

Tα catwalk looks:

Dior Couture SS24: Η επιστροφή των wedges και ένα front row πιο εντυπωσιακό από την ίδια τη συλλογή

Ο οίκος Alaïa αφιέρωσε τη συλλογή του στις γυναικείες καμπύλες.

Αυτό το show είχε εξαρχής την αίσθηση της οικειότητας. Αυτό μόνο μπορούσαμε να πούμε όταν μάθαμε ότι η παρουσίαση θα γίνει στο κατάστημα του οίκου στην Rue De Marignan. Μία παρουσίαση που χρειάστηκε να γίνει προφανώς τρεις φορές μέσα στην ίδια μέρα για να μπορέσουν να τη δουν όλοι οι απημένοι φίλοι του οίκου. Καλεσμένοι ήταν επίσης οι Raf Simons, Jonathan Anderson και Matthieu Blazie ανάμεσα στα 60 άτομα που χωρούσαν κάθε φορά στις περιορισμένες θέσεις αυτού του ιδιαίτερου catwalk. Ένα απλό backround σε λευκό ήταν αρκετό για να υποδεχτεί μια συλλογή αφιερωμένη στις καμπύλες και την έννοια του κύκλου. Οι γυναικείες καμπύλες ενέπνευσαν τον Pieter Mulier για να παρουσιάσει ίσως την πιο επιτυχημένη ου συλλογή μέχρι στιγμής. Λευκό, μαύρο, blue noar και leopard ήταν τα κύρια χρώματα της παλέτας του, μαζί με ένα όμορφο ροζ pastel, που δεν είχε -ευτυχώς!- καμία απολύτως σχέση με τις αναφορές του Barbiecore.

https://www.instagram.com/reel/C2dDKd-oiSf/

Αυτή η συλλογή δημιουργήθηκε ως φόρος τιμής στην απλότητα και την αγνότητα, στο ότι το λιγότερο συχνά σημαίνει περισσότερα- στην οικειότητα, στην εύρεση μιας ελευθερίας. «Η συλλογή βασίζεται στην καμπύλη, στον κύκλο - τις καμπύλες των γυναικών και τους κύκλους των φίλων, της επιλεγμένης οικογένειας, μια ιδέα απαραίτητη για την ουσία της Alaïa. Ήταν εκεί με τον Azzedine πάντα, σαν καρδιοχτύπι, και παραμένει. Συνεργάζομαι, κάθε σεζόν, με τα ατελιέ, με την ίδια δημιουργική ομάδα. Για αυτό το show ήθελα να μας φέρω όλους μαζί, να τα δούμε όλα από πολύ κοντά, κοντά στα ρούχα. Ο χώρος επίσης ενσωματώνεται στη συλλογή με τo design του, γιατί αυτή η συγχώνευση βρίσκεται στην καρδιά της ταυτότητας του οίκου,» έγραψε ο ίδιος ο creative director σε ένα σημείωμα που έφτασε με e-mail σοτυ παρευρισκόμενους λίγο πριν την έναρξη του show.

https://www.instagram.com/p/C2dBmcgIaEv/

Φορέματα με φανταστικούς όγκους στα μανίκια, cut outs και ασύμμετρα πατρόν, ολόσωμες φόρμες με μοναδικά βολάν και στρώματα υφάσματος που τα έκαναν να μοιάζουν ζωντανά, αριστουργηματικά παλτό με fluffy λεπτομέρειες στους γιακάδες και τις μανσέτες, αλλά και απόλυτα minimal looks που είναι πλέον το signature του οίκου. Το θαυμαστό, όμως, σε όλα αυτά είναι ότι τα looks του show δημιουργήθηκαν με ένα και μοναδικό νήμα. Αυτό σημαίνει ότι η ομάδα του οίκου δούλευε για πάνω από ένα χρόνο, αναπτύσσοντας νέα υφάσματα και πλεκτά μαζί με την ευρύτερη οικογένειά της, δηλαδή τους προμηθευτές του. «Θέλω πάντα ο Alaïa να είναι κάτι περισσότερο από τα ρούχα. Γιατί είναι κάτι περισσότερο από τα ρούχα. Είναι ζωή, είναι η έννοια του να είμαστε μαζί,» δήλωσε τελικά ο Pieter Mulier, που κατάφερε να συγκλονίσει ένα fashion σύμπαν που έχει μάθει να ενθουσιάζεται πλέον μόνο από τα buzz marketing tricks των ομίλων.