H Scarlett Johansson «τα χώνει» για το AI στο σινεμά & για το σνομπάρισμα των Avengers από τα Oscars
Στη συνέντευξή της - και την απίθανη φωτογράφησή της- στο Vanity Fair, η Scarlett Johansson «σφάζει» με το γάντι την Ακαδημία των Όσκαρ για το σνομπάρισμα στους Avengers, μιλάει σεμνά και ταπεινά για τον παραγωγό της στη νέα της ταινία Justin Baldoni και δεν ξεχνά να μοιραστεί την ανησυχία της για την άνοδο του Α.Ι.
Η Scarlett Johansson μπήκε από παιδί στο Hollywood, γνώρισε τη μαγεία των ταινιών όπως αυτές δημιουργούνταν στη δεκαετία του 90 και όπως κάθε Milennial, αναπολεί με νοσταλγία και λαχτάρα την εποχή εκείνη, που ήταν και το ξεκίνημα της εφηβείας και της καριέρας της.
Tο όνειρο να γίνει σκηνοθέτης και η αδικία με τους AVENGERS
Στην συνέντευξή της στο Vanity Fair, η Scarlett μίλησε για όλα, από το πώς ήταν μόλις 12 ετών όταν συνειδητοποίησε για πρώτη φορά ότι ήθελε να γίνει σκηνοθέτης και ήταν εκείνη η μαγική στιγμή που γνώρισε τον Robert Redford, στην ταινία «The Horse Whisperer», που τα είδε όλα μέσα από τα μάτια του ξεχωριστού αυτού μέντορα:
«Καθόταν και μου μιλούσε για όλα τα γεγονότα που οδήγησαν σε εκείνη τη στιγμή της ταινίας και για το πού βρισκόμουν ψυχολογικά. Δεν είχα ξαναζήσει κάτι τέτοιο».
Την εποχή που η Scarlett μπήκε στο σύμπαν της Marvel, κατάφερε να γίνει η πιο ακριβοπληρωμένη ηθοποιός του Hollywood.
Η Johansson συνέχισε να πρωταγωνιστεί στις ταινίες των «Avengers» προτού αποχαιρετήσει τον ρόλο της Black Widow που τόσο αγάπησε. Η ίδια «τα χώνει» στην Ακαδημία που σνόμπαρε τόσο πολύ το Endgame: Avengers και δεν του έδωσε καν μια υποψηφιότητα για Oscar.
Μέχρι σήμερα, το «Black Panther» παραμένει η μόνη ταινία της Marvel που έχει κερδίσει υποψηφιότητα για Όσκαρ στην κορυφαία κατηγορία της Καλύτερης Ταινίας.
«Πώς δεν πήρε υποψηφιότητα για Όσκαρ αυτή η ταινία;» αναρωτιέται η 40χρονη για την ταινία της Marvel που έσπασε κάθε ρεκόρ το 2019, η οποία έλαβε μόνο μία υποψηφιότητα για τα οπτικά εφέ.
«Ήταν μια ταινία αδύνατη, που δεν έπρεπε να πετύχει, αλλά πέτυχε πραγματικά και είναι επίσης μια από τις πιο επιτυχημένες ταινίες όλων των εποχών».
Η ταινία «Endgame» ήταν σημαντική για την Johansson, καθώς παρουσίαζε τον θάνατο της Black Widow, ενός χαρακτήρα που υποδύονταν στο Marvel Cinematic Universe από το 2010, όταν η ηρωίδα εμφανίστηκε στην ταινία «Iron Man 2».
Η Scarlett επέστρεψε για μια ακόμη ταινία της Marvel, το prequel της «Black Widow», που κυκλοφόρησε εν μέσω πανδημίας φέρνοντας ακόμα και τη μήνυση της ηθοποιού κατά της Disney που έβγαλε ταυτόχρονα στους κινηματογράφους και διαδικτυακά την ταινία. Στο αν υπάρχει τρόπος να επιστρέψει στη Marvel, η ίδια είναι επιφυλακτική:
«Θα μου ήταν πολύ δύσκολο να καταλάβω με ποια ιδιότητα θα είχε νόημα για μένα η επιστροφή, για τον χαρακτήρα που υποδύομαι.
Μου λείπουν οι φίλοι μου και θα ήθελα πολύ να είμαι μαζί τους για πάντα, αλλά αυτό που λειτουργεί στον χαρακτήρα είναι ότι η ιστορία της έχει ολοκληρωθεί. Δεν θέλω να το χαλάσω. Και για τους θαυμαστές επίσης, είναι σημαντικό για αυτούς».
Το πόσο σέξι είναι, η ηθοποιός το ξέρει καλά. Αυτό που δεν ήθελε ήταν το να κυριεύσει το στοιχείο αυτό την καριέρα της. Η ίδια εξηγεί τι συνέβη στην ίδια στο ξεκίνημά της και πώς αντιμετώπισε το γεγονός:
«Μετά το Lost in Translation, όλοι οι ρόλοι που μου προσφέρονταν για χρόνια ήταν η φιλενάδα, η άλλη γυναίκα, ένα σεξουαλικό αντικείμενο, δεν μπορούσα να βγω από αυτόν τον κύκλο. Ένιωθα πως μάλλον αυτή είναι η ταυτότητά μου ως ηθοποιός. Δεν μπορούσα να κάνω και πολλά πράγματα».
Το στοίχημα για την Johansson ήταν διπλό γιατί έπρεπε να αντιμετωπίσει αυτή η μεταχείριση μαζί με την μετάβαση στην ενηλικίωση.
«Ανακαλύπτεις τη σεξουαλικότητα και την ελκυστικότητά σου ως μέρος της ανάπτυξης σου και είναι συναρπαστικό να ανθίζεις. Φοράς τα ρούχα που θέλεις, εκφράζεις τον εαυτό σου και ξαφνικά γυρνάς και λες: Περίμενε, νιώθω σαν να με... δεν θέλω να πω «εκμεταλλεύονται», γιατί είναι πολύ σκληρή λέξη. Ο όρος είναι πολύ βαρύς, αλλά ναι, ήταν μια μορφή εκμετάλλευσης», λέει η Scareltt που στο σκηνοθετικό της ντεμπούτο με την ταινία «Eleanor the Great» (που έκανε πρεμιέρα στις Κάννες).
Η εν λόγω ταινία, αναμλένεται να κυκλοφορήσειτο φθινόπωρο, με έναν άλλο σημαντικό υποστηρικτή πέραν της Sony, την Wayfarer Studios, την εταιρεία παραγωγής που συνιδρύθηκε από τον Justin Baldoni. Η Johansson δεν γνώρισε ποτέ τον Baldoni, επειδή ήταν απασχολημένος με την παραγωγή της ταινίας It Ends With Us, η οποία ήταν η αιτία της εκρηκτικής νομικής διαμάχης του με την Blake Lively, η οποία κατηγόρησε τον Baldoni για σεξουαλική παρενόχληση (ο ίδιος αρνείται τις κατηγορίες και έχει μηνύσει την Lively για δυσφήμιση, μεταξύ άλλων).
Η Scarlett αντιδρά στο άκουσμα του Baldoni σε γέλια και τονίζει:
«Μας υποστήριξαν πολύ καθ' όλη τη διάρκεια της διαδικασίας», λέει για την Wayfarer και τονίζει:
«Αλλά ναι, είναι πολύ περίεργη η συγκυρία».
Όσο για το AΙ και τις πλατφόρμες, η 40χρονη τονίζει:
«Περνάω πολύ χρόνο προσπαθώντας να το καταλάβω (το θέμα με το streaming) και οι συνάδελφοί μου που είναι επίσης παραγωγοί το σκέφτονται. Ο (Kris) Hemsworth και εγώ το συζητάμε πολύ. Αλλά οι άνθρωποι συχνά ξεχνούν ότι είναι μια επιχείρηση. Ακόμα και οι δημιoυργοί ξεχνούν ότι πρόκειται απλά για μια επιχείρηση».
Η Johansson δεν το ξεχνάει.
Scarlett vs A.I
«Νομίζω ότι μας φιμώνουν με διάφορους τρόπους, γιατί η αλήθεια είναι ότι αυτές οι μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας έχουν εμπλακεί πλήρως σε όλες τις πτυχές της ζωής μας», δήλωσε στο Vanity Fair η 40χρονη και όταν ρωτήθηκε πώς θα μπορούσε η κινηματογραφική βιομηχανία να αντισταθεί σε αυτή τη φίμωση, παραδέχτηκε ότι δεν ξέρει «πώς μπορείς να το πολεμήσεις αυτό».
Με την κινηματογραφική βιομηχανία να ελέγχεται όλο και περισσότερο από γίγαντες του streaming όπως το Amazon Prime και το Apple TV, είναι οι «μεγάλοι της τεχνολογίας» όπως ο Jeff Bezos, ο Tim Cook και ο CEO του Netflix Ted Sarandos που επηρεάζουν τη δημιουργία των ταινιών.
Η Johansson επέκρινε επίσης την έλλειψη δράσης κατά των εταιρειών τεχνητής νοημοσύνης στο Hollywood τονίζοντας:
«Μακάρι περισσότεροι άνθρωποι του δημόσιου βίου να το υποστήριζαν και να μιλούσαν ανοιχτά για αυτό, δεν ξέρω γιατί δεν συμβαίνει».
Πέρυσι, η σταρ της Marvel ισχυρίστηκε ότι η OpenAI είχε χρησιμοποιήσει τη φωνή της χωρίς τη συγκατάθεσή της. Αφού αρνήθηκε να χρησιμοποιηθεί η φωνή της για το chatbot «Sky», το τελικό μοντέλο, το οποίο, σύμφωνα με την OpenAI, είχε ηχογραφηθεί από διαφορετικό ηθοποιό, ήταν τρομακτικά παρόμοιο με τη φωνή του χαρακτήρα της Johansson στην ταινία «Her» του 2013. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Sam Altman, αρνήθηκε ότι αναδημιούργησε τη φωνή της, αλλά διέκοψε τη λειτουργία του συστήματος ως αντίδραση.
Εξηγώντας ότι ένιωθε μόνη στον αγώνα της, η Scarlett τόνισε:
«Πρέπει να υπάρχουν κάποια συμφωνημένα όρια για να μην είναι επιζήμια η τεχνητή νοημοσύνη».
