5 λάθη που πρέπει να αποφύγεις αν θες να χάσεις μια και καλή τα κιλά των εορτών

14 SHARES

Τι δεν πρέπει να κάνεις αν θες να χάσεις τα κιλά των εορτών αυτόν το μήνα.

Η περίοδος των Χριστουγέννων είναι μία περίοδος που έχει αποδειχθεί ότι γίνεται η μεγαλύτερη πρόσληψη βάρους σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη εποχή του χρόνου. Η υπερκατανάλωση λιπαρών φαγητών, γλυκών αλλά και αλκοόλ συνηγορούν σε αυτό.

Έτσι, συνήθως καταλήγουμε να ξεκινάμε το νέο έτος με κάποια extra περιττά κιλά και μεγαλεπήβολους στόχους για το χρονικό διάστημα απώλειάς τους.

Παρακάτω, θα δούμε κάποιες εύκολες αλλά πρακτικές συμβουλές, που όλοι μπορούμε να εφαρμόσουμε, προκειμένου αφενός η επιστροφή στο αρχικό μας βάρος να είναι μία εύκολη υπόθεση και αφετέρου τα αποτελέσματα να διατηρηθούν στο μέλλον.

  1. Απόφυγε τις δίαιτες express. Καταλαβαίνω ότι τα κιλά σας τα έχεις πάρει πρόσφατα, καταλαβαίνω ότι δεν σου πάνε, καταλαβαίνω ότι δεν σου κάνουν τα αγαπημένα σου ρούχα, καταλαβαίνω ότι σε δυσκολεύουν στη καθημερινότητά σου. Καταλαβαίνω όλους τους λόγους. Αλλά πίστεψέ με, με αυστηρές/ ακραίες δίαιτες ΔΕΝ θα χάσεις πιο γρήγορα τα κιλά. Ο λόγος είναι απλός. Δε θα αντέξεις και αν αντέξεις δεν θα είναι για πολύ. Αλλά ακόμα και αν ανήκεις στους πολύ πειθαρχημένους που βάζουν στόχους και τους πραγματοποιούν το πιο πιθανό είναι να ξαναπάρεις πίσω τα κιλά, όχι γιατί έκανες κάτι λάθος αλλά γιατί δεν έμαθες στον οργανισμό σου να χάνει βάρος σωστά. Όποτε ξανασκέψου το πριν τυπώσεις την “ express diet” που κυκλοφορεί στο διαδίκτυο!
  2. Απόφυγε την υπερπροπόνηση. Οι λόγοι που το επιλέγεις λίγο πολύ συμβαδίζουν με τους παραπάνω. Κατανοητό. Ορμώμενη όμως από την ειδικότητά μου (Αθλητική Διαιτολόγος) μπορώ να εγγυηθώ ότι η κόπωση που θα προκαλέσεις στον οργανισμό θα σε οδηγήσει πολύ σύντομα στο να τα παρατήσεις. Επιπλέον, η πολύ υψηλής έντασης/ διάρκειας άσκηση από κάποιον που δεν το συνήθιζε καταλήγει να καταστρέφει μύς παρά να δημιουργεί! Παν μέτρο άριστο λοιπόν, και όσον αφορά τη φυσική δραστηριότητα θα πρότεινα αυτή να μην ξεπερνά τις 3-4 φορές την εβδομάδα.
  3. Μην τελειώσεις όσα γλυκά σου έχουν απομείνει στο σπίτι πριν ξεκινήσεις διατροφή. Τα επιπλέον γλυκά που σου έχουν περισσέψει απλά δώρισέ τα σε αγαπημένα σου πρόσωπα. Άλλωστε ότι μπορείς να κάνεις σήμερα μην το αφήνεις για αύριο…
  4. Μην ακυρώνεις την κοινωνική σου ζωή. Μην πεις όχι σε ραντεβού με φίλους για φαγητό, ποτό ή βόλτα σκεπτόμενη ότι μπορεί να παρασυρθείς! Αντίθετα, σχεδίασε ένα ευέλικτο πρόγραμμα διατροφής που θα συμβαδίζει με τις διατροφικές ιδιαιτερότητες αλλά και το καθημερινό σου πρόγραμμα!
  5. Θέσε ρεαλιστικούς στόχους απώλειας! Ο στόχος του να χάσεις μέσα σε ένα μήνα τα κιλά που πήρες τον προηγούμενο μπορεί να σε δυσκολέψει αλλά είναι ρεαλιστικός (εφόσον η πρόσληψη δεν ξεπερνά τα 4 κιλά…). Ο στόχος του να χάσεις τον επόμενο μηνά τα κιλά που έβαλες στις γιορτές αλλά και αυτά που σε βασανίζουν τα τελευταία χρόνια δεν είναι ρεαλιστικός και θα σε εγκλωβίσει στην παγίδα του να αναζητήσεις κάτι γρήγορο και αμφιβόλου αποτελέσματος!
Μαριέττα Μαρκούση
Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος MSc
Χαροκόπειου Παν/μίου Αθηνών
Σπάρτης 4, Αθήνα
Αναξαγόρα 9, Ν. Ερυθραία
Τηλ: 210-8672122
Κιν : 6972383802 www.mariettamarkousi.gr
COMMENTS

Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ