Αν σκέφτεσαι από τώρα το μαγιό, άλλαξε αυτές τις 4 διατροφικές συνήθειες

Ιωάννα Τζανή
Αν σκέφτεσαι από τώρα το μαγιό, άλλαξε αυτές τις 4 διατροφικές συνήθειες

Υιοθέτησε έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής, κάνοντας μικρές αλλαγές στην καθημερινότητά σου.

Μπήκαμε επιτέλους στην αγαπημένη μου εποχή, την άνοιξη, και παρόλο που ο καιρός δε μας κάνει ακόμα το χατίρι, εμείς δεν μπορούμε παρά να προετοιμαζόμαστε για μεγαλύτερες μέρες και περισσότερη ζέστη.

Με την αλλαγή της εποχής, έρχεται αυτόματα η ανάγκη για ένα νέο ξεκίνημα σε κάποιους από τους τομείς της ζωής μας. Ενώ όλες γνωρίζουμε για τα tips της Marie Kondo που περιλαμβάνουν το φτιάξιμο της ντουλάπας μας και την αναδιοργάνωση των χώρων του σπιτιού μας, τι γνωρίζουμε για το... ξεκαθάρισμα της διατροφής μας;

snak6

10 αλμυρά και γλυκά σνακ που δεν ξεπερνούν τις 100 θερμίδες (κι όμως γίνεται)

Και δεν εννοώ να στερήσεις από τον εαυτό σου ή να περιορίσεις τα φαγητά που απολαμβάνεις. Αντίθετα, εκμεταλλεύσου αυτή τη στιγμή για να απελευθερωθείς από διατροφικές συνήθειες που δεν σε κάνουν πλέον να νιώθεις ευτυχισμένη ή υγιής.


https://www.instagram.com/p/CP8jEADDoX_

Το τι είναι «υγιεινό» για την καθεμία από εμάς είναι εντελως υποκειμενικό, επομένως η επιλογή διατροφικών προτιμήσεων που ταιριάζουν στον τρόπο ζωής σου μπορεί να είναι εντελώς διαφορετική από τη δική μου ή ακόμα και της καλύτερής σου φίλης. Όταν πρόκειται να κάνεις αλλαγές στη διατροφή σου, είναι σημαντικό να λαμβάνεις υπόψη ότι εσύ γνωρίζεις το σώμα σου καλύτερα από τον καθένα. Και δεν υπάρχει ιδανικότερη στιγμή για να κάνεις αλλαγές στον τρόπο ζωής σου, από την έναρξη μιας νέας σεζόν.

Παρακάτω θα βρεις μερικούς τρόπους για να ανανεώσεις τις διατροφικές σου συνήθειες ενόψει της άνοιξης.

#1. Κάνε ξεκαθάρισμα στην κουζίνα σου

Ακριβώς όπως το να χαρίζεις ρούχα που δεν φοράς πια, έτσι και το ανοιξιάτικο ξεκαθάρισμα στη διατροφή σου ξεκινά με την αφαίρεση τροφών που δεν σε εξυπηρετούν πλέον. Αυτό περιλαμβάνει ληγμένα τρόφιμα, τροφές που έχεις εδώ και μήνες στην κατάψυξη, μισοχρησιμοποιημένα καρυκεύματα που είναι παλιά και οποιαδήποτε άλλη τροφή δεν πρόκειται να χρησιμοποιήσεις. Αφού κάνεις ένα καλό ξεκαθάρισμα, εφοδιάσου με νέα τρόφιμα και γέμισε την κουζίνα σου με τροφές όπως φρούτα, λαχανικά, άπαχη πρωτεΐνη και ξηρούς καρπούς. Έτσι, είναι πιο πιθανό να δημιουργήσεις γεύματα γεμάτα με φυτικές ίνες, θρεπτικά συστατικά, πρωτεΐνες και υγιή λιπαρά.

#2. Επίλεξε προϊόντα εποχής

Δεν ξέρω αν φταίει το γεγονός ότι... ρομαντικοποιώ σχεδόν τα πάντα στη ζωή μου, αλλά μία από τις αγαπημένες μου συνήθειες είναι να επιλέγω διαφορετικά προϊόντα κάθε εβδομάδα. Επομένως, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι τα ανοιξιάτικα προϊόντα που βρίσκονται στην αγορά με ενθουσιάζουν εξίσου. Αυτή την άνοιξη, αναζήτησε βερίκοκα, μπρόκολο, σπαράγγια και ό,τι άλλο σου αρέσει. Ιδανικά, φτιάξε μια λίστα με φρούτα και λαχανικά που δεν έχεις δοκιμάσει ξανά, ώστε να μην υπάρχει μονοτονία στη διατροφή σου.



#3. Σκέψου τι μπορείς να προσθέσεις στη διατροφή σου

Η δημιουργία ισορροπημένων γευμάτων έχει να κάνει με το τι μπορείς να προσθέσεις στο πιάτο σου και όχι με το τι πρέπει να αφαιρέσεις. Αντί να προσπαθήσεις να βγάλεις από τη διατροφή σου τροφές με λιγότερα θρεπτικά συστατικά (κάτι που θα μπορούσε να σε οδηγήσει σε αίσθημα στέρησης), σκέψου πώς μπορείς να προσθέσεις χρώμα, φυτικές ίνες και γεύση. Για παράδειγμα, πρόσθεσε λαχανικά ή ξηρούς καρπούς σε «ανθιυγιεινά» γεύματα όπως οι τηγανητές πατάτες, ή υγιεινά λίπη όπως αβοκάντο και ελαιόλαδο στο βαρετό γιαούρτι σου. Όσο πιο πολύχρωμο το πιάτο σου, τόσο περισσότερα θρεπτικά συστατικά, μέταλλα και βιταμίνες θα καταναλώνεις.

#4. Ξεκίνα να μαγειρεύεις πιο συχνά

Καταλαβαίνω ότι το να παραγγέλνεις απέξω τις ημέρες που βαριέσαι αφόρητα ή είσαι κουρασμένη, δεν είναι μόνο εύκολο και βολικό, αλλά και νόστιμο. Ωστόσο, το να τρως συνέχεια απέξω μπορεί να επηρεάσει τόσο τον πορτοφόλι όσο και το σώμα σου. Γι' αυτό, ξεκίνα να μαγειρεύεις πιο συχνά, βρίσκοντας υγιεινές και νόστιμες συνταγές και μετάτρεψε το... βαρετό και υποχρεωτικό μαγείρεμα, σε μια συνήθεια που απολαμβάνεις πραγματικά.


https://www.instagram.com/p/CY9OWF0LzDB

#5. Γίνε πιο προσεκτική όσον αφορά στη ζάχαρη

Όπως ήδη θα ξέρεις, η κατανάλωση πολλών πρόσθετων σακχάρων μπορεί να οδηγήσει σε δυσμενείς επιπτώσεις στην υγεία μακροπρόθεσμα. Αντί να αφαιρέσεις εντελώς τη ζάχαρη από τη διατροφή σου, αναζήτησε εύκολους τρόπους με τους οποίους μπορείς να τη μειώσεις. Για παράδειγμα, η ελαχιστοποίηση της ζάχαρης που προστίθεται στον καφέ ή το τσάι σου, ή η αντικατάσταση ορισμένων από τα αγαπημένα σου ποτά ή σνακ με επιλογές «χωρίς πρόσθετη ζάχαρη», θα σε βοηθήσει να μειώσεις την ποσότητα ζάχαρης που καταναλώνεις.

Cover photo: @sakaralife

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Το βραδινό μετράει! 4 snacks που θα σε βοηθήσουν να ξυπνάς χαρούμενη

5 λόγοι για να τρως περισσότερο μπρόκολο

DPG Network