Αυτές είναι οι ασκήσεις που κάνουν καλό στο σώμα αλλά και στο μυαλό σου

7 SHARES

4 μέθοδοι που θα κάνουν την εκγύμναση μυαλού και σώματος καθημερινή ρουτίνα!

Ενώ καμία μελέτη δεν έχει αποδείξει ότι οποιοδήποτε είδος άσκησης είναι καλύτερη όταν πρόκειται για την υγεία του εγκεφάλου και της μνήμης μας, ο Howard Fillit, MD, ο ιδρυτικός διευθυντής και επικεφαλής επιστημονικών ερευνών στο  Alzheimer's Drug Discovery Foundatio, υποστηρίζει ότι η καλύτερη μέθοδος είναι αυτή που απολαμβάνεις. «Γρήγορο περπάτημα, τζόκινγκ, ποδήλατο ή κολύμπι, όλα μπορούν να ωφελήσουν την υγεία του εγκεφάλου σας και η επιλογή μιας άσκησης που σας αρέσει θα σας βοηθήσει να την συνεχίσετε μακροπρόθεσμα, κάτι που αποτελεί τον πιο σημαντικό τρόπο για να βεβαιωθείτε ότι βλέπετε το όφελος».

Φυσικά, ο Δρ Fillit ισχυρίζεται  ότι υπάρχουν ορισμένα πράγματα που πρέπει να προσέχουμε όταν πρόκειται για την επιλογή μιας ρουτίνας άσκησης που μπορεί να διατηρήσει το σώμα και το μυαλό μας σε φόρμα. 

5 εύκολες ασκήσεις για να ξεκουράσεις τους μύες σου μετά τη γυμναστική

1. Να αναζητάς ασκήσεις που σε προκαλούν σε πολλά επίπεδα

Ο Δρ Fillit λέει ότι οι «πολυτροπικές» προπονήσεις - όπως η αερόβια άσκηση και η προπόνηση με αντίσταση και ισορροπία - προάγουν τη γνώση καλύτερα. «Οι ασκήσεις ισορροπίας επηρεάζουν ιδιαίτερα τη γνώση και έχουν θετική επίδραση στην υγεία του εγκεφάλου για τους ηλικιωμένους», εξηγεί. Η επιλογή μιας σειράς ασκήσεων που εμπλέκει τόσο το μυαλό όσο και το σώμα μας -όπως ένα μάθημα Zumba ή χορού που απαιτεί να θυμόμαστε μια σειρά χορογραφιών- μπορεί να βελτιώσει την υγεία του εγκεφάλου και την ευημερία μας.

2. Μερικές προπονήσεις υπερφορτίζουν τον εγκέφαλο

Το 2017, μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο The Lancet διαπίστωσε ότι σχεδόν το 3%  όλων των περιπτώσεων Αλτσχάιμερ μπορεί να οφείλονται σε έλλειψη άσκησης και έκτοτε, υπάρχει μια αυξανόμενη ομάδα ερευνών που προσδιορίζει το προστατευτικό αποτέλεσμα της σωματικής δραστηριότητας κατά τη διάρκεια της άνοιας που σχετίζεται με τη γήρανση. «Γνωρίζουμε ότι η βελτίωση της λειτουργίας των αιμοφόρων αγγείων του εγκεφάλου μας μέσω της άσκησης μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο για τη νόσο Αλτσχάιμερ» λέει. «Υπάρχουν επίσης ορισμένα στοιχεία που υποδηλώνουν ότι η άσκηση μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα νευροπροστατευτικών αυξητικών παραγόντων, να ενισχύσει τη δημιουργία νέων εγκεφαλικών κυττάρων ή να μειώσει τη φλεγμονή στον εγκέφαλο».

3. Η εκμάθηση νέων δεξιοτήτων μπορεί επίσης να ενισχύσει τον εγκέφαλο και τη μνήμη μας

Η διέγερση του εγκεφάλου μας και η εξασφάλιση της συνέχισης της μάθησης καθώς μεγαλώνουμε, έχει αποδειχθεί ότι προστατεύει από τη γνωστική εκφύλιση. Η τακτική παρακολούθηση μιας νέας άσκησης μπορεί να σε βοηθήσει να διατηρήσεις το μυαλό σου υγιές.

4. Ποτέ δεν είναι αργά για να ξεκινήσεις... να κινείσαι!

Ποτέ δεν είναι πολύ νωρίς, ή πολύ αργά, για να ξεκινήσεις την άσκηση που ωφελεί την υγεία του εγκεφάλου σου. «Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας συνιστά στους ενήλικες να κάνουν τουλάχιστον 150 λεπτά αερόβιας μέτριας έντασης (ή 75 λεπτών έντονης έντασης) κάθε εβδομάδα, μαζί με τουλάχιστον 2 ημέρες δραστηριοτήτων ενδυνάμωσης των μυών», εξηγεί ο Δρ Fillit. «Είτε πάτε στο γυμναστήριο, είτε κάνετε γυμναστική με την οικογένειά σας στο σπίτι , η ενσωμάτωση της άσκησης στην καθημερινή σας ρουτίνα είναι ένα σημαντικό πρώτο βήμα για την υγεία του εγκεφάλου».

7 SHARES
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΤΩΡΑ